Korisni savjeti USUSRET utrci HT B2Run

Trkači, naučite se uspješno hidratizirati

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Drže li 'vodu' još uvijek stara vjerovanja o hidrataciji tijekom i nakon sportske aktivnosti?

Koliko li ste samo puta čuli ili pročitali kako je tijekom sportske aktivnosti vrlo važno paziti na unos tekućine u organizam! S obzirom na to da se naše tijelo sastoji od velikog udjela tekućine, istu je potrebno redovito unositi. Osigurati tijelu tekućinu jednako je bitno kako tijekom tako i ususret fizičkog napora jer će vaše stanice jedino tako biti hidratizirane i time spremne na napor koji im slijedi. Naravno, najveća potreba za tekućinom javlja se nakon završene aktivnosti. Naime, nakon fizičkog napora naša potreba, ali i obaveza za hidratacijom tijela ne staje, upravo suprotno, ona tek počinje. Intenzivna fizička aktivnost povećava potrebnu količinu vode, stoga nakon utrke u sebe unosite dovoljno tekućine.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

U posljednjih dvije godine poslovne utrke postale su vrlo popularne među profesionalnim i amaterskim trkačima te se razvile u vrlo posjećena trkačka natjecanja. Na njima nerijetko trče i profesionalni trkači, bilo kao zaposlenici kompanija bilo da su angažirani od strane kompanija u svrhu izgradnje korporativnog imidža što govori o samoj važnosti ovakvih utrka i trkačke kulture među poslovnim svijetom. Najveća takva utrka u našoj regiji zasigurno je hrvatska poslovna utrka HT B2Run koja će svoju veliku završnicu, nakon što je ove godine već istrčana u Splitu, Rijeci i Osijeku, imati 3. listopada u Zagrebu na jezeru Jarun.

Upravo smo o važnosti hidratacije razgovarali s dvoje trkača-poslovnjaka koji su svojom prijavom na vrijeme osigurali sudjelovanje na ovogodišnjoj HT B2Run završnici u Zagrebu.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Ivana Kundakčić, trkačica je u timu Hrvatskog Telekoma na HT B2Run utrci. Ivana upozorava da se nije važno hidratizirati samo tijekom utrke već je potrebno je uzimati dovoljne količine tekućine par dana prije utrke kako kroz hranu tako i kroz raznorazne napitke kako bi se kvalitetno pripremili i time spriječili dehidraciju. „Tokom dana preporuka je učestalo uzimati manje količine vode. Stavite si na poslu bocu vode na stol, u auto ili torbu i već time ćete potaknuti svijest za uzimanjem tekućine kroz dan. Uz tekućinu, dobro bi bilo uzimati nadomjestak elektrolita - da li u home made verziji ili kroz proizvode dostupne u trgovinama zdrave prehrane – osoban je izbor. Voće bogato tekućinom je također preporuka: naranče, limun, lubenice … odličan izbor.“.

Isto mišljenje dijeli Kristijan Rubinić, kapetan tima iz Genere d.d., za kojeg je poslovna utrka HT B2 Run jedna od mnogih koju trči tijekom godine uz brojne (polu)maratone i druge utrke. Za Kristijana nema sumnje kako je prije, tijekom i poslije svake utrke važno unositi određeni dio tekućine u tijelo budući se tijelo s aktivnošću sve više zagrijava te samim time ono znojenjem izlučuje više tekućine i soli. On donosi konkretne savjete iz vlastitog iskustva: „Moja navika je da nekoliko sati prije utrke pijem vodu, u nekoliko navrata po nekoliko čaša, a u zadnjem satu popijem izotonik. Dosta je bitno da u tom izotoniku ima čim više elektrolita, a što manje šećera i zaslađivača. Što se tiče same utrke, na svakoj okrepnoj stanici popijem gutljaj do dva vode jer ako tijelo već dobro hidratiziramo prije sam utrke, nema potrebe uzimati više od toga“.

Nema sumnje, hidratacija je bitna za uspjeh i rezultat, što potvrđuje i Ivana: „Hidratacija je važna prije, tijekom treninga ili utrke te nakon sportskog napora, bitna je kroz sva godišnja doba i vjerujte rezultat tada neće izostati“.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

No, Kristijam otkriva i jednu „trkačku tajnu“ kojoj se vjerujemo raduju i brojni drugi trkači nakon utrke, a čime osim kvalitetne hidratacije svoje tijelo (i um) nagrade za uspjeh. „Tijekom utrke zasigurno izgubimo puno tekućine, pa je vrlo bitno da ju što prije nadoknadimo nakon nje. Najjednostavniji način unosa je opet voda uz koju si gotovo uvijek priuštim JEDNO pivo od pola litre!“.

Upravo je zanimljiva i ne toliko još poznata činjenica koju su potvrdila istraživanja, a koju spominju i naši sugovornici, kako je za kvalitetnu hidrataciju organizma nakon utrke poželjno popiti bezalkoholno pivo. Naime, nakon trčanja odnosno fizičke aktivnosti nije nužno popiti količinu tekućine koju smo iznojili već je potrebno pametno osluškivati tijelo i kvalitetno hidratizirati tijelo osiguravši mu sve potrebne elemente.

Oduvijek je poznato kako pivo dovoljno hidratizira iscrpljen organizam no neki sportaši su ga izbjegaval zbog udjela alkohola. HEINEKEN Hrvatska, jedan od partnera ovogodišnje HT B2Run poslovne utrke, uspješno je doskočio tom problemu te predstavio bezalkoholno pivo Heineken 0.0 koje je izvrsno za hidratizaciju nakon utrke. Riječ je o pivu odličnog okusa, napravljenom od vrhunskih prirodnih sastojaka uz jedinstveni Heinekenov A kvasac. Savršeno je izotonično piće i odlično za nadoknadu tekućine i energije nakon sportskih aktivnosti. Heineken 0.0 sadrži samo 69 kalorija u jednoj boci 0,33L, čak manje od mlijeka, soka od naranče ili frapea, zbog čega je odlično piće i za sportaše trkače i osobe koje paze na unos kalorija.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Koliko ovo svjetski poznato pivo s 0% alkohola hidratizira nakon trčanja provjerite na ovogodišnjoj završnici serije poslovnih utrka HT B2Run 3. listopada na zagrebačkom Jarunu. Ukoliko još nemate svoj startni broj kliknite na stranicu i prijavite se.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!