PODUZETNA GLUMICA

Predviđali su joj kraj karijere do četrdesete: S 54 godine na leđima Naomi Watts sretnija je i zaposlenija nego ikad, odlučna pomoći ženama da lakše prebrode izazove menopauze

08.11.2022 u 06:11

Bionic
Reading

Gledatelji Netflixa diljem svijeta ovih dana prate zastrašujuću priču o slučaju uhođenja u New Jerseyu, istinitu kriminalističku priču koju je Ryan Murphy donio na male ekrane u seriji 'The Watcher'. U glavnoj ulozi gledamo Naomi Watts, glumicu koju je i publika Amazona nedavno imala priliku gledati u filmu 'Goodnight Mommy', remakeu istoimenog austrijskog psihološkog horora iz 2014. godine. Zanimljivo, 54-godišnjuđoj glumici predviđali su kraj karijere do 40. godine, a danas osim vrlo aktivnog rada pred kamerama, naporno radi i na svom beauty brendu Stripes, kojega je pokrenula kako bi se uhvatila u koštac sa stigmom koja prati menopauzu

Kozmetička linija Stripes, kako to voli reći Naomi, cilja na simptome menopauze od tjemena do vagine, a nadahnuće je pronašla u samoj sebi kad je zbog ranog ulaska u perimenopauzu s 36 godina osjećala sram boreći se sa suhom kožom , svrbežom i ostalim simptomima.

Najviše tih simptoma imala je tijekom snimanja serije 'Gypsy', a srećom, potužila se tada svojoj šminkerici da ju muče problemi sa spavanjem. Šminkerica je bila njezinih godina i potpuno se poistovjetila s onim što je ona proživljavala. 'Bila mi je potrebna samo ta jedna osoba da shvatim kroz što prolazim', kaže za InStyle Naomi Watts, kojoj je riječ 'menopauza' prvi put spomenuta uz vlastito zdravlje kad je zbog neuspjelih pokušaja trudnoće tražila liječničku pomoć.

'Znala sam da oko 35. godine dolazi do promjena na tijelu, ali nisam znala da je stvarno kasno za razmišljanje o trudnoći. U današnjem svijetu, trudnoće u srednjim i kasnim četrdesetima događaju se posvuda oko nas. Liječnik mi je spomenuo donorsku jajnu stanicu, a još uvijek prisutna društvena stigma oko toga da ne zatrudnim prirodnim putem pokrenula je čitav svijet tajnovitosti i srama. Tako sam počela tražiti druge moguće alternativne puteve', otkriva svoju priču glumica.

Kako nije bila kandidat za umjetnu oplodnju, Watts kaže kako je vjerojatno potrošila tisuće dolara na razne pripravke koji su joj trebali povećati plodnost, ali je naposljetku uspjela. Danas je majka 15-godišnje Saashe i 13-godišnje Kai, s čijom su se trudnoćom simptomi perimenopauze pojačali.

Glumica kaže kako je bila svjesna da nije dobro ponovno prolaziti kroz istu vrstu usamljenosti, tajnovitosti i srama pa je pokušala progovoriti o tome s prijateljima zbijajući šale o menopauzi, ali nije baš naišla na razumijevanje i empatiju te su brzo mijenjali temu.

Tada je dobila želju napisati duhoviti, seksi priručnik o snalaženju s menopauzom kako bi tu temu uvela u mainstream, ali ju je iskustvo suosnivačice butika Onda Beauty odvelo u drugom smjeru te je pokrenula vlastiti kozmetički brend.

'Iako su neki brendovi ugađali ženama moje dobne skupine, nisam osjećala da ih predstavljaju na pošten način, kako kroz oglasne kampanje tako i kroz općenite poruke. U njihovim ste reklamama gledali 26-godišnjake ili 28-godišnjake, što se jednostavno činilo kao obećanje koje nikada ne bismo mogli ispuniti', kaže Watts za InStyle i dodaje kako se zbog toga osjećala loše, jer nije vidjela sebe predstavljenu u toj priči.

  • +7
Naomi Watts Izvor: Profimedia / Autor: Marion Curtis/StarPix for Amazon Prime Video / Shutterstock Editorial / Profimedia

Glumica objašnjava kako svatko drugačije doživljava simptome, a ona se željela pozabaviti najučestalijima – dehidriranom kožom i suhoćom vagine.

'Obuhvatili smo sredstva za kosu i tijelo, a zatim i vaginalne proizvode jer je i to područje koje pati. Govoreći o menopauzi često se spominje da se libido smanjuje, što je na naravno djelomično točno jer naši hormoni više ne upravljaju našim raspoloženjem. Ali to ne znači da prestajemo razmišljati o seksu ili da ga prestajemo željeti. Ne prestajemo željeti, samo se moramo malo više organizirati i uložiti malo više truda jer kad je suho bolno, ženama nije do seksa. Ali nakon menopauze smatram da su te stvari prilično dobre', iskrena je Watts.

U stvoranju Stripesa, glumica se udružila s biotehnološkom tvrtkom Amyris, a rezultat je linija proizvoda sa znanstveno potkrijepljenim pristupom svojim formulama i holističkim pogledom na iskustvo tijela koje vodi do i kroz menopauzu. Lansirana linija uključuje 11 proizvoda koji ciljaju na uobičajene simptome perimenopauze i menopauze od glave do pete, s glavnim sastojkom ektoinom, snažnim omekšivačem koji također štiti kožu od vanjskih stresora.

Watts je vodila računa da pruži ženama i nešto što ona nije imala kad je ulazila u perimenopauzu - obrazovni resurs i zajednicu, a tu je potrebu itekako spremna ispuniti.

'Mislim da smo mi prva generacija koja je prošla kroz menopauzu i koja stvarno zna kako koristiti internet, tako da zapravo za ovo nikada nije postojala platforma. Sada shvaćamo kroz što su naše majke i bake prošle u tišini, same. I kažemo da nećemo šutjeti kroz našu patnju', kaže Watts, čija će web stranica Stripesa uključivati medicinske stručnjake i svjedočanstva iz prve ruke o tome kako se ljudi nose s perimenopauzom i menopauzom.

Glumica se nada kako će se ovo razdoblje života na kraju doživljavati oslobađajućim, kao što je to bilo u njenom slučaju.

'Postoji trenutak u perimenopauzi u kojem se osjećate kao da gubite sebe, ali voljela bih imati više informacija o tome kako se možete vratiti. A kad se vratite, zapravo ste najautentičnija verzija sebe jer više niste žrtva svojih hormona', zaključuje Watts.