VOZILI SMO

Peugeot 3008 predstavljen u Dubrovniku

28.04.2009 u 09:19

Bionic
Reading

Na međunarodnoj Peugeotovoj prezentaciji u Dubrovniku, koja je do sada ugostila 950 novinara iz 50 europskih i svjetskih zemalja, imali smo priliku isprobati novi francuski crossover 3008

3008 je automobil s kojim u Peugeotu planiraju konkurirati na više terena. Riječ je o crossoveru koji kombinira mogućnosti i osobine nekoliko različitih vozila – limuzine, monovolumena i SUV-a. Automobil je građen na platformi 308-ice, s kojom dijeli motore i prijenos. Ipak, riječ je o znatno sofisticiranijem proizvodu. 3008 djeluje veći od 308-ice, premda je tek pet centimetara duži. Automobil karakterizira poprilično hrabar vanjski dizajn s veoma istaknutom prednjom maskom naglašenom masivnom kromiranom rešetkom hladnjaka. Unutrašnjost je pak, prema riječima Francuza, oblikovana po uzoru na kupee. Središnjim dijelom proteže se visoka armatura koja odvaja vozačko od suvozačkog mjesta, a ideja dizajnera bila je omogućiti vozaču da se za upravljačem 3008-ice osjeća kao u kokpitu borbenog zrakoplova.

Tom dojmu trebao bi pridonijeti i inovativni displej koji se nalazi u predjelu ispred upravljača, odnosno ispod vjetrobranskog stakla, koji vozaču pruža uvid u najbitnije informacije a da ne mora skidati pogled s ceste. Putnici bi također trebali biti zadovoljni ponudom prostora, a oduševljava i prtljažnik koji u osnovi nudi 520 litara, dok će s preklopljenom stražnjom klupom progutati 1600 litara. Prtljažnik je opremljen i podnicom Multiflex, koja omogućava prilagodbu volumena u tri režima.

Dodatna inovacija je i sustav 'Grip control', koji vozaču omogućava podešavanje osjetljivosti prednjih pogonskih kotača na proklizavanje te njihovo uvjerljivije ponašanje na različitim podlogama poput blata, pijeska, snijega ili asfalta. Peugeot za sada ne planira ponuditi 3008 u verziji s pogonom na sva četiri kotača, što se čini kao hendikep budući da automobili koje Francuzi vide kao konkurenciju – Toyotin RAV4 i Nissanov Qashqai - također raspolažu tom opcijom.

Budući da s 308-icom dijeli platformu pa tako i pseudo McPherson prednji ovjes te torzijsku osovinu straga, 3008 je radi uvjerljivijih voznih osobina, s obzirom na visinu automobila i više težište, opremljen sustavom Dynamic rolling control, koji povezuje dva stražnja amortizera centralnim modulom koji se ponaša kao treći amortizer. Taj sustav u praksi funkcionira vrlo dobro te nudi automobilu popriličnu prijemljivost.

3008 nuditi će se s dva benzinska i tri dizelska motora. Osnovni benzinac 1.6 VTI razvija 120 KS i 160 Nm okretnog momenta, te prosječno troši 7,1 litara goriva u kombiniranom ciklusu. Tu su još 1.6 THP sa 150 KS i 240 Nm, te 1.6 HDi 110 KS 240 Nm, 2.0 HDi 150 KS i 340 Nm, te 2.0 HDi 160 KS i 390 Nm. Svi modeli osim osnovnog standardno su upareni sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačima. Osnovni benzinac koristi peterostupanjski ručni mjenjač, dok najsnažniji dizelaš ima šesterobrzinsku automatiku.

3008 se proizvodi u Peugeotovim pogonima u Sochauxu, a Francuski proizvođač nada se da će ih godišnje uspjeti prodati u čak 90.000 primjeraka. Osnovni benzinski 3008 kod nas će stajati 151.900 kuna.