MADE IN ITALY

Ove platnene tenisice obožavaju trendseterice, ali i Kate Middleton

30.07.2023 u 19:41

Bionic
Reading

Uz legendarne starke ili vensice, među kultnim tenisicama od platna teško je ne spomenuti i modele talijanskog brenda Superga jer on ove godine slavi veliku obljetnicu

Superga: Priča o ‘cipeli talijanskog naroda’ koju vole članovi kraljevske obitelji i zvijezde

Postoje predmeti koji su oduvijek tu, a na prvi pogled vraćaju nas u prošlost, budeći sjećanja na djetinjstvo. Takvi predmeti su entiteti puni značenja, prožeti iskustvom, poviješću i kulturom, a Supergine tenisice nedvojbeno su jedan od njih, zasluživši status ‘cipela talijanskog naroda’. Doista, u povodu proslave 150. obljetnice ujedinjenja Italije, tenisice Superga prepoznate su kao ‘jedan od 50 predmeta koji čine Italiju’. Danas je model Superga 2750, sa svojim jednostavnim i bezvremenskim stilom, postao voljen diljem svijeta.

Osnivanje tvornice Superga u Torinu

Davne 1911. godine nastala je Walter Martiny Rubber, gumarska industrija koja će kasnije biti nazvana Superga, s obzirom na blizinu tvornice poznatoj bazilici. Osnivač Walter Martiny otkrio je postojanje nove tehnologije koju je izumio Charles Goodyear, vulkanizaciju prirodne gume, i na njoj utemeljio svoje poslovanje. Dvije godine kasnije, 1913., Superga je započela proizvodnju potpuno vodootpornih gumenih čizama, modela dizajniranih da umanje problem bolesti i infekcija tipičnih za mjesta kao što su rižina polja i močvare.

Rođenje modela 2750

Model Superginih tenisica nazvan 2750 rođen je zahvaljujući potrebi supruge Waltera Martinyja, strastvene tenisačice, koja nije bila zadovoljna performansama svojih postojećih tenisica na terenu. U to se vrijeme tenis igrao u cipelama s potplatom od užeta koje su pružale izvrsno prianjanje na zemljanim terenima, ali su se lako oštetile. Nova tehnologija koju je Martiny donio u Italiju dovela je do praktički neuništivog potplata od vulkanizirane prirodne gume: proizveden je pomoću kalupa koji je sadržavao mješavinu lateksa i sumpora. To je poznati potplat ‘narančine kore’, isti onaj koji i danas vidimo na modelu 2750, po mnogima klasičnog para supergica, a do danas ostaje jedan od najsvjetlijih primjera talijanskog dizajna.

Najbolje i najgore tkanine za ljetne vrućine Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia; Montaža Neven Bučević

Uspjeh u svijetu sporta

Veliki uspjeh brenda započeo je stvaranjem danas kultnog modela 2750. Tvornica je počela konstantno rasti i početkom 1960-ih u pogonu u Torinu radilo je čak 1380 ljudi.

U eri ludih 70-ih Superga se proslavila u svijetu sporta svojim posebnim asortimanom. Sve sportske cipele marke imaju nepogrešiv logotip ‘lastin rep’. Mnogi sportaši žele nositi Supergine tenisice, posebno u svijetu tenisa. Neki od njih, poput tenisača Adriana Panatte, postali su i ambasadori brenda.

Od 2007. godine Superga se nalazi u vlasništvu kompanije BasicNet.

Ikona kraljevskog svijeta

Supergine tenisice osvojile su i kraljevski svijet, točnije britansku miljenicu Kate Middleton, a koja ih nerijetko ističe u ležernim kombinacijama na kraljevskim angažmanima.

Godine 2020. nosila ih je s ružičastim skraćenim hlačama i bazičnom bijelom majicom, da bi prošle godine njima upotpunila mornarski look, sastavljen od prugastog džempera i bijelih kratkih hlača.

I vodeće predvodnice trendova obožavaju Supergine tenisice

Supergine tenisice protagonisti su i na street style sceni zahvaljujući poznatim američkim trendsetericama poput Hailey Bieber i Emily Ratajkowski. Potonja ih obožava nositi uz mini haljine, kao i uz hlače.

Posebni modeli: Supergine suradnje

U gotovo 100 godina povijesti ikonično prazno platno - sa svojim bezbrojnim mogućnostima prilagođavanja - omogućilo je desecima umjetnika i dizajnera da izraze svoju kreativnost. Zbog toga su suradnje ostvarene tijekom vremena tako brojne. Među njima su one s modnim kućama i ikonama stila kao što su Comme des Garçons (2010.), 10 Corso Como (2010.), The Row (2012.), Versus Versace (2014.), Rodarte (2015.), Alexa Chung (2018.-2019.), Philosophy di Lorenzo Serafini (2018.-2019)., Marco De Vincenzo (2019.) i Alanui (2019.)...

Ove godine su pokrenuta dva projekta: kolekcija s Lisom Corti, kreirana za proslavu 60. godišnjice brenda i bazirana na njegovim tipičnim cvjetnim uzorcima, te kolekcija Barbie capsule, rođena na trendu barbiecore kako bi proslavila dugo očekivani kinematografski događaj 2023. godine.