nova generacija

Oprezno kupujete kozmetičke proizvode i važna vam je zaštita okoliša, no znate li za 'plavu ljepotu'?

17.10.2021 u 19:14

Bionic
Reading

Iako smo prešli dug put od plastičnih mikrokuglica i nerazgradive šminke sa šljokicama, uvijek postoji prostor za napredak kada je riječ o održivosti beauty rutine. Istina, teško je svakodnevno se povoditi za načelima održive ljepote, no novi trend vrlo je primjenjiv - upoznajte 'plavu ljepotu'

Clean beauty, odnosno čista ljepota općenito se odnosi na netoksične proizvode koje nanosimo na kožu. No, što se događa kada se svi ti sintetički mirisi i silikoni isperu u odvod? Za razliku od 'zelene ljepote', plava ljepota, odnosni 'blue beauty', ima vrlo usredotočen cilj zaštite, a to je ocean. Prema WWF-u svake minute jedan kamion prepun otpada svoj sadržaj istovaruje u more, a pokret pod nazivom 'plava ljepota' želi smanjiti količinu otpada koja završi u oceanima putem održivijih, kozmetičkih proizvoda. No, to ne znači samo korištenje čistih sastojaka iz održivih izvora, to također uključuje uložen napor za smanjenje korištenja plastike te podizanje svijesti po pitanju rasipanja vode.

Također, za razliku od drugih čistih i zelenih trendova ljepote, plava ljepota ima usmjeren plan kojim pomažu brendovima u postizanju ekološki odgovorne razine. Pokret Plava ljepota pokrenula je Jeannie Jarnot na Beauty Heroesu 2018.

'Plava ljepota odnosi se na tvrtke koje rade na stvaranju pozitivnog utjecaja na okoliš kroz svoje robne marke, podržavanje malih farmi i autohtonih poljoprivrednih praksi, posvećivanje pažnje na vanjske učinke te sadnju drveća – u osnovi na sve što ima pozitivan učinak na okoliš', kaže Jarnot.

Sve počinje s plastikom

'Ako se ništa ne promijeni, do 2050. godine u oceanu će biti više plastike nego ribe', objašnjava Jason Domangue, osnivač plave marke sapuna Petal te dodaje: 'Amerikanci bacaju više od 30 milijuna tona plastike godišnje, a samo 8 posto se reciklira. Proizvodi za osobnu njegu svake godine doprinose s više od 500 milijuna plastičnih boca koje završe na odlagalištima i oceanima.'

Više nije novost da je zagađenje plastikom hitno ekološko pitanje, ali također je važno spomenuti da su kozmetički proizvodi jedni od najtežih za recikliranje, ali i jedna od kategorija koja se najmanje reciklira. Ne samo da doprinose proizvodnji plastike, oni izravno stvaraju više otpada zbog malih dijelova i čepova.

Plava ljepota fokusira se na odgovorno pakiranje proizvoda koji ne sadrže plastiku. Proizvodi mogu biti poprilični održivi, ali ipak koristiti plastičnu ambalažu, što ih čini neprihvatljivim prema standardima Plave ljepote. Rješenje ovog problema zahtijeva održive mogućnosti ili mogućnosti ponovnog punjenja ambalaže. 'Sva ambalaža mora se moći ponovno koristiti ili reciklirati. Cilj je da ništa ne završi u kanti za smeće/odlagalištu/oceanu,' kaže Domangue. Srećom, kozmetika s ambalažom koja se može ponovno puniti postaje sve popularnija u posljednje vrijeme kod brojnih brendova koji koje nude ekonomične mogućnosti za uštedu novca, ali i zaštitu planeta.

Sastav proizvoda je također jako bitan

U osnovi svih plavih kozmetičkih proizvoda su održive formule, što znači da su bez toksina, bez GMO-a i bez umjetnih mirisa. Naime, gotovo sve što konzumiramo na kraju će završiti u oceanima, bili to kemijski toksini, mikroplastika, pa čak i bezopasni sastojci za ljude koji postaju opasni za morski život. To znači da proizvod mora biti jednako dobar za planet kao i za našu kožu. Za početak, popis sastojaka trebao bi biti potpuno transparentan i dosljedan. 'Sastojci koji su bolji za okoliš obično su bolji i za naše tijelo', kaže Hadley King, dermatologinja iz New Yorka. 'Znamo da se neki kemijski sastojci krema za sunčanje apsorbiraju u krvotok, a neke su nedavne studije pokazale da određeni kemijski sastojci krema za sunčanje mogu biti potencijalno štetni - osobito oksibenzon, oktinoksat i homosalat - jer oponašaju djelovanje hormona. U konačnici, ako očuvamo planet sigurnim, čuvamo i svoju kožu,' kaže King.

Kako možemo učiniti našu rutinu ljepote ... plavijom?

Plava ljepota odnosi se na male promjene u načinu života, a to počinje time da postanete perceptivniji. Za početak, pokušajte kupiti manje i kupiti bolje – ključna je usredotočenost na sastojke i pakiranje. Također, potrošače se potiče da prerađuju i ponovno koriste svoje prazne kozmetičke posude, za sadnju biljaka ili pak za kod kuće pripremljene proizvode za njegu.

Pokret #GOBLUE također potiče potrošače da se uključe u lokalne inicijative poput čišćenja okoliša i programa recikliranja. Krajnji cilj - bez obzira na zelenu, plavu ili koju god boju odabrali - je zapamtiti da kozmetički proizvodi koji nam koriste ne bi trebali to činiti nanoseći štetu planetu.