PO EUROPSKOM UKUSU

Nissan Murano napokon s dizelašem pod poklopcem

19.03.2010 u 11:30

Bionic
Reading

Nissanov luksuzni SUV Murano na europskom tržištu nalazi se od 2004. u izvedbi sa samo jednim motorom – 3.5–litrenim benzinskim V6 koji, između ostalog, pogoni i sportski model 370 Z

U novoj, drugoj generaciji, u Nissanu su uvidjeli da, za razliku od američkog, europsko tržište za ovako glomazne i teške automobile ipak preferira dizelski pogon, pa će se pod poklopcem napokon naći i jedan dizelski motor.

Riječ je o poznatom 2.5-litrenom četverocilindrašu koji, kako tvrde u Nissanu, 'nudi kombinaciju lako dostupnog okretnog momenta, uglađenosti i smanjenja potrošnje i emisija, što je u skladu s europskim tržišnim trendovima'.

Prije nego što je ugrađen u Murano, motor YD25 doživio je opsežne preinake. Promjene na motoru uključuju novi sustav izravnog ubrizgavanja koji odsad radi na 2.000 bara umjesto na prijašnjih 1.800 bara. To povećanje tlaka znači da se gorivo još finije raspršuje što omogućuje potpunije izgaranje. Nova glava cilindra s paralelnim otvorima povećava učinak vrtloženja tijekom izgaranja i bolje ujednačava usis i ispuh, a novi turbopunjač s promjenjivim nagibom lopatica (VNT) s električnim upravljanjem nudi brži odziv od prijašnjeg hidrauličkog sustava.

Rezultat je 190 KS i 450 Nm okretnog momenta. Nissan, nažalost, zasad ne navodi potrošnju ovog motora pod poklopcem Murana.

Isporuka Nissan Murana s dizelskim motorom započinje u rujnu.