MUST HAVE MODELI

Najtraženije tenisice su Salomon, Hoka i Asics, a sve zbog ovoga

21.08.2023 u 13:42

Bionic
Reading

Sportske tenisice brendova Asics, Hoka i Salomon su, prema nekim podacima, izbacile košarkaške modele s trona najpopularnijih na stranicama za preprodaju

Prije samo godinu dana Nikeovi sveprisutni modeli tenisica Dunk bili bi razgrabljeni čim bi osvanuli u web trgovini brenda, da bi se nedugo zatim na sekundarnom tržištu prodavali po dvostruko većoj cijeni. Zatim je došao red na uspon sportskih tenisica predvođenih modelima Samba i Gazelle brenda Adidas.

Sportske tenisice, točnije modeli namijenjeni aktivnostima u prirodi, posljednja su kategorija koja na sekundarnom tržištu posljednjih mjeseci ostvaruje značajno visoke cijene.

Gorpcore entuzijasti, uz vojsku slavnih trendseterica, priželjkivali su modele Salomonovih tenisica XT-6 ili Asicsov Gel Kayano 14 iz 2010-ih, kada su dizajneri počeli prihvaćati estetiku nišnih sportova na otvorenom.

  • +4
Salomonove tenisice Izvor: Promo fotografije / Autor: Salomon Promo

Sportske tenisice, po svemu sudeći, postale su stvar mainstreama. Prošle godine Hoka i On postali su brendovi s prihodom od milijardu dolara godišnje, a već iz letimičnog pogleda na popularne stranice za preprodaju tenisica jasno je koliko su modeli namijenjeni aktivnostima u prirodi posljednjih mjeseci veliki hit na streetwear sceni.

Na popularnoj platformi StockX, sa sjedištem u SAD-u, najbrže rastući brendovi tenisica u pogledu prodaje ove godine bili su švicarski On, s trgovačkim aktivnostima koje su porasle za preko 15 tisuća posto u odnosu na prethodnu godinu, zatim Salomon, s rastom od 202 posto, i Asics, čija je trgovačka aktivnost skočila za 72 posto.

Asics - tenisice GEL-1130 Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Ipak, spomenuti brendovi još uvijek zaostaju za sportskim divovima Nikeom, Adidasom i New Balanceom. U pogledu ukupnog obujma trgovine na platformi, Asics i Salomon su peti i šesti najprodavaniji brendovi redom, no strahovito brzo napreduju.

Kako primjećuje Drew Haines, direktor prodaje za tenisice na platformi StockX, modne potrošače sve više privlače sportske tenisice zbog njihovog jedinstvenog spoja stila i performansi.

  • +2
Emily Ratajkowski Izvor: Profimedia / Autor: T.JACKSON / BACKGRID / BACKGRID USA / PROFIMEDIA

Tenisice Dunk brenda Nike ili model 550 brenda New Balance inspirirani su sportom, ali ozbiljan sportaš ih vjerojatno ne bi nosio na terenu. S druge strane, tenisice brenda Hoka ili Salomon dizajnirane su u živim bojama za modnu publiku, međutim identične su svojim manje drečavim pandanima iz linije poboljšanje performansi. Svi modeli Salomona proizvedeni su da izdrže Ultra Trail du Mont Blanc, legendarni alpski ultramaraton od 160 kilometara, izjavio je u travnju izvršni direktor brenda Franco Fogliato.

  • +5
Poznati u tenisicama Hoka Izvor: Profimedia / Autor: Bryan Bedder / Getty images / Profimedia

‘Volimo modu, no iako nam je dopušteno da se igramo dizajnom naših proizvoda, nikada nećemo kompromitirati izvedbu radi mode’, izjavio je.

Dok najveći dio prodaje Salomona dolazi od njegove osnovne obuće za planinarenje i trčanje te skijaške opreme, najveći pokretač rasta dolazi od modnih entuzijasta i potrošača koji kupuju njihovu obuću za svakodnevno nošenje. Danas je jednako vjerojatno da ćete modele tenisica Salomon vidjeti na gradskim ulicama (ili, u Rihanninom slučaju, na nastupu u poluvremenu Super Bowla), kao i u planinama.

  • +15
Rihanna na Superbowlu Izvor: Profimedia / Autor: ANGELA WEISS / AFP / Profimedia

Salomonovi konkurenti vide slična poboljšanja.

U tromjesečju koje je završilo 30. lipnja Asicsova kategorija sportskih tenisica povećala je neto prodaju za 51,5 posto na godišnjoj razini, na 193 milijuna dolara, dok je dobit brenda porasla za 72,5 posto. Ova kategorija je drugi najprofitabilniji segment japanskog brenda tenisica iza njegove osnovne linije, kako tvrde u svom kvartalnom izvješću.

U međuvremenu, neto prodaja tenisica s potpisom švicarskog brenda On porasla je 52,3 posto na godišnjoj razini, sa zarađenih 504,8 milijuna dolara u prvoj polovici 2023. godine.

Brojni stručnjaci uvjerenja su da će se ova kategorija obuće dugo odupirati prolaznijim trendovima kao što su glomazne tatine tenisice, što nije daleko od istine zahvaljujući korisnosti, izdržljivosti i performansama sportskih tenisica, a koje potrošačima predstavljaju dobru vrijednost za novac te istovremeno izgledaju elegantno.

‘Uspjeh modnih suradnji sportskih brendova doveo je do skokovitog porasta potražnje na sekundarnom tržištu za njihovim tenisicama, a pomogao je i brendovima poput Salomona i Asicsa da poremete monopol koji su prethodno uživali Nike, Air Jordan i Adidas sa svojom, danas ukinutom linijom Yeezy’, tvrdi Haines iz StockX-a.

‘Ljubitelji tenisica sve više vide brendove kao što su Salomon, Asics i On kao način da se razlikuju. Kao da su se jednog dana probudili shvativši da u svom ormaru imaju 30 pari, od kojih su polovica bile jordanice, a druga polovica yeezyce, i pomislili: 'Krajnje je vrijeme da prodrmamo rotaciju.''