intervju

Najpoželjniji domaći dizajner Igor Djuga: 'Moj autorski potpis nose žene sa stilom i osjećajem za modu, one koje vole i znaju biti drugačije i primijećene'

06.08.2022 u 10:32

Bionic
Reading

On je jedan od najtraženijih domaćih dizajnera, a svojim kreacijama s perjem ove sezone osvojio je sve trendseterice. Radišan, duhovit i vrlo prizemljen, Igor Djuga za tportal otkriva kako je započeo svoj posao iz snova, koji su mu najveći izazovi u karijeri te zašto se za deset godina vidi na novom početku

Otkada ste u modnom biznisu? Kada ste shvatili da je to vaš životni poziv?

U modi sam otkad znam za sebe, na određeni način. Uvijek su me privlačile modne priče, vijesti i modni časopisi... sve što je moglo doći u to vrijeme iz modnog svijeta do mene zaokupljalo je moju maštu i moje vrijeme. A da je to moj životni poziv, shvatio sam tijekom završetka srednje škole. Sve dalje bio je proces sazrijevanja i putovanje tijekom kojega sam tražio najbolje načine da se informiram, oblikujem svoj modni izraz i načine ulaska u modni biznis.

Mnogi ne znaju da ste zapravo rođeni Sarajlija koji je neko vrijeme boravio u Splitu, a potom se otisnuo u svjetsku modnu metropolu. Kako je bilo rodni kraj zamijeniti New Yorkom?

New York je zaista 'veeeeelika jabuka' i vrijeme koje provedete u toj svjetskoj metropoli velika je škola života, ali i posla. To vrijeme koje sam proveo u New Yorku iskoristio sam kako bih učio o modi i modnom poslovanju. New York i vrijeme provedeno u njemu ostat će mi vječna inspiracija kojoj ću se zasigurno vraćati, nadam se što prije... hahah... Glavno da je vrijeme korone iza nas, nadam se. I da su ukinute vize, svakako.

Što vam je donijelo pokretanje modnog brenda?

Pokrenuti i oblikovati modni brend bio je i još uvijek je velik izazov. Prešao sam velik put, ali putovanje i dalje traje i veselim se svakoj novoj kolekciji, susretima s klijenticama. A na ovom dosadašnjem modnom putovanju najbolja su brojna nova iskustva i upoznavanje divnih osoba za koje sam dizajnirao te na takav način bio dijelom njihovih posebnih trenutaka u životu. Najbolje i najljepše su neke divne poruke i pozivi sretnih i zadovoljnih klijentica koje ljubomorno čuvam.

Kako i u čemu pronalazite inspiraciju za nove kolekcije?

Inspiracija je svugdje oko nas, baš u svemu što vidim, osjetim, čujem... bilo tijekom putovanja, bilo tijekom svakodnevnog rada, nakon gledanja filma koji me se dojmio, glazbe koju slušam. Rad na novoj kolekciji isti je kao i rad na nekom novom novinarskom zadatku, kao obaveza botaničara u nekom vrtu, fitnes trenera dok odgovorno vodi osobni trening, menadžera koji organizira poslovni plan, a najsličniji poslu arhitekta koji mora znati i proces proizvodnje i najbolje materijale koji može koristiti te svemu dati osobni pečat. Iskreno, najviše uživam dok stvaram i osmišljavam nove kolekcije. U tom procesu pronalazim najviše zadovoljstva, a ostalo su brojne obaveze koje su sastavni dio posla.

  • +5
Igor Djuga Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Za što biste rekli da vam je glavna nit vodilja pri osmišljavanju odjevnih komada?

Glavna nit vodilja pri oblikovanju novih kolekcija i pojedinačnih haljina je da ostanem prepoznatljiv i svoj, a mislim da sam u tome i uspio. Klijentice, djevojke i žene već su se upoznale s mojim stilom i brendom te ciljano dolaze kod mene. Imponira mi naravno kad prepoznaju i prihvate moje ideje i savjete. Konačno, moj autorski potpis nose žene sa stilom i osjećajem za modu, a koje vole i znaju biti drugačije i primijećene. Zadovoljan sam i mislim da sam uspio kad se klijentice osjećaju pozitivno provokativne i moćne u mojoj modi.

Čini se da ste ove sezone zaludili brojne domaće it djevojke. Imaju li one velike prohtjeve ili slušaju savjete iskusnog modnog dizajnera?

Ma ne bih rekao da sam zaludio nekoga, ali mogu prihvatiti to da su brojne djevojke i žene prihvatile i prepoznale moju modu. Neke su klijentice zahtjevnije, ali ja to ne uzimam kao nešto loše, nego jednostavno budu pod stresom prije događaja koje će pamtiti cijeli život. Moje klijentice poslušaju moje savjete i rado se konzultiraju oko mnogih detalja stajlinga.

Iza vas je i kolekcija vjenčanica. Koliko je teško osmisliti bajkovitu bijelu haljinu, a pritom biti drugačiji od mnoštva koje se nudi u tom sektoru?

Dizajnirao sam već nekoliko kolekcija vjenčanica. Nema posebne razlike u planiranju, jer meni je jednako izazovno osmisliti haljinu za red carpet, odnosno razne svečane prigode, kao i haljinu za najsvečanije događanje u životu svake žene, a to je svakako vjenčanje. Bajkovita je svaka bijela haljina koja je uglavnom bijela, ali ne mora nužno i isključivo biti samo te boje. No mora biti bajkovita, tu ste u pravu. Vjerujem da sam se uspješno profilirao svojim kolekcijama vjenčanica i da sam zaista drugačiji od drugih.

Kako gledate na brzo promjenjive modne trendove? Nosi li budućnost ipak usporavanje takvih modnih tranzicija?

Živim i dizajniram svoju modu po filozofiji up to date - kao što dolaze novi mobiteli i softveri koje redovno ažuriramo, tako i ja pratim sve što se događa u svijetu mode. Takav je način življenja, brz i nepredvidljiv, a moda je samo dio tog procesa. Ne mislim da će u budućnosti doći do usporavanja, dapače. Tom ritmu s takvim izazovima i osobno se prilagođavam i nastojim ih dočekati spreman.

Koga biste od domaćih, a koga od svjetskih zvijezda voljeli odjenuti u svoje kreacije?

Surađivao sam s mnogim poznatim osobama iz javnog života i teško je istaknuti neke jer su sve to vrlo različita iskustva. Želim da moje kreacije nosi što više žena, za mene je to cilj i intimna mi je želja da se svaka kad odjene neku moju haljinu osjeća kao svjetska zvijezda i da zablista, da se osjeća posebna, primijećena i sretna.

Imaju li Hrvati i Hrvatice stila?

Svakako da imaju. Naravno, među nama ima onih koje i koji su izgradili osobni modni stil, ikone su stila i tome posvećuju mnogo vremena, rada i talenta. No društvene mreže i moderne komunikacije dodatno su omogućile svima nama u Hrvatskoj dostupniju modu i više je nego primjetno da Hrvatice i Hrvati posvećuju odijevanju mnogo više vremena i truda nego nekada. To se osjeti.

Cijene li Hrvati dovoljno domaće modne brendove?

Osobno mislim da se domaći modni brendovi cijene, možda ne onoliko koliko bismo to htjeli i trebali, ali svakako sam svakodnevno u komunikaciji s klijenticama svjedok toga da vole nositi domaći modni dizajn.

Domaća modna događanja kao da su posljednjih sezona zamrla. Biste li voljeli ponovno održati modnu reviju i predstaviti svoju kolekciju?

Modna događanja su zamrla zbog objektivne situacije i problema uzrokovanih pandemijom i drugim krizama, a moda je osjetljiva i ako nema događanja, snimanja, putovanja, vjenčanja... onda nema ni dizajniranja ni prodaje. Zato je scena bila zamrla, a dijelom se bila i umorila, no to je druga tema.

Osobno jako volim modne revije jer su to modna putovanja, izravni susreti s klijenticama, pratiteljicama, suradnicima i drugom publikom koja se tek upoznaje s mojim modnim rukopisom. Modne revije su situacije u kojima nema laganja, reakcije publike i revije su dizajnerima ono što su glumcima 'daske koje život znače'. Imam izvrsna iskustva na revijama, volim pljesak publike, modnu scenu, interakciju i energiju koju tada imam s posjetiteljima. Svakako ću ponovno održavati revije...

Gdje se vidite za desetak godina?

Za desetak godina vidim se na novom početku, hahah... Svaka kolekcija, svaka modna sezona je novi početak kreativnog procesa i stvaranja. Ovaj posao nema ni početka ni kraja, na neki način, i baš zato je poseban. To je pitanje i odgovor, to je stil života. Vidim se u tom začaranom krugu, naravno s razvijenijim poslovnim aktivnostima i brojnim planovima za razvoj svog brenda.