DODATNO POGORŠAVAJU SITUACIJU

Najčešće greške koje radimo kod prehlade: Želite li se što brže oporaviti, ovo su stvari koje morate izbjegavati

  • Autor: V.I.
  • Zadnja izmjena 16.02.2020 19:16
  • Objavljeno 16.02.2020 u 19:16
tportal

Izvor: Alamy / Profimedia / Autor: Volodymyr Melnyk / Alamy

Kod liječenja obične prehlade nema velike mudrosti, pa ipak iznenađujuće veliki broj ljudi pokušava si olakšati situaciju na potpuno krivi način koji samo dodatno pogoršava stanje. Želite li se što brže oporaviti, ovo su stvari koje morate izbjegavati

Gutanje antibiotika

Unatoč brojnim upozorenjima, mnogi su još uvijek u zabludi da su antibiotici lijek za sve, od obične prehlade do težih infekcija. Osim što neće pomoći kod prehlade ili gripe, antibiotici mogu izazvati nuspojave poput proljeva, uznemirenosti probavnog trakta i alergijskih reakcija. Antibiotici ubijaju sve bakterije pa i one korisne u našem probavnom sustavu, a nepotrebnom i učestalom upotrebom možemo stvoriti otpornost na njih i smanjiti im učinkovitost kad ih stvarno budemo trebali.

Za prehladu nema čarobnog lijeka, jednostavno morate je odležati, odmoriti i omogućiti svome tijelu da samo odradi svoj posao. Ako vam se učini da se ne oporavljate dovoljno brzo i prehlada potraje, potražite pomoć liječnika.

Jedenje slatke hrane

Prehlada nije teška bolest, ali njeni simptomi mogu biti pravi davež pa želite li im što prije stati na kraj, izbjegavajte slatku hranu. Šećer oslabljuje imunitet, pokazala su studije, a to znači dulje trajanje bolesti.

Ako morate zadovoljiti potrebu za slatkim, neka to bude komad voća.

Potpuno izbjegavanje hrane

Kao što za vrijeme prehlade nije poželjno prejedanje, nije dobro ni gladovati. Tijelu je potrebno gorivo da bi se moglo boriti protiv prehlade. Osjetite li da vašem tijelu treba nešto toplo, tanjur pileće juhe odlična je opcija.

Kad ste prehlađeni tijelu obavezno osigurajte zdravu hranu.

Ne pijete dovoljno vode

Hidratizacija je ključna u borbi protiv prehlade pa nedovoljnim unosom tekućine ometate proces ozdravljenja. Dehidracija sprečava sposobnost tijela da se bori protiv infekcije jer ograničava izlučivanje antimikrobnih proteina u slini.

Inače se preporučuje piti osam čaša vode dnevno, a posebno kad smo bolesni.

Nedovoljno spavanja

Antitijelima treba vremena da zaustave infekciju i povrate nam zdravlje, a manjkom sna smanjujemo sposobnost imunološkog sustava u obavljanju zadaće. Studija je pokazala da manje od sedam sati sna negativno utječe na imunološki sustav.

Nastojte si osigurati osam sati sna noću kad god je to moguće, a ako ste bolesni i više od toga.

Zanemarivanje higijene

Svi znamo da je čistoća pola zdravlja, ali često preskačemo pranje ruku koje nas može zaštititi od bolesti, ali i druge ukoliko smo mi bolesni. Kad ste već bolesni, ne mislite da je sad kasno za higijenu, jer važno je zaustaviti širenje mikroba. Važno je uvijek prati ruke prije jela, a posebno kad smo mi ili netko od ukućana bolesni. Kad kašljete ili kišete na usta stavite maramicu ili na njih prislonite unutarnji pregib lakta. Ne jedite i ne pijte iz istih posuda i s istim priborom za jelo.

Higijena je uvijek važna, a pogotovo kad ste bolesni

Pijenje alkohola

Samo jedno alkoholno piće može narušiti vašu hidratizaciju čak i ako popijete preporučenih osam čaša vode dnevno. Nekoliko alkoholnih pića poremetit će proces ozdravljenja, a osim što vas dehidrira, alkohol otežava detoksikaciju jetre.

Kad ste bolesni, pa bila to samo prehlada, pokušajte se suzdržati od alkohola. Ako baš morate popiti, nadoknadite izgubljeno dehidracijom pijući još više tekućine.

Energično vježbanje

Postoji ideja da se bolest može 'izznojiti', ali energično vježbanje za vrijeme prehlade povećat će stres vašem tijelu u kojemu je ionako već povišena razina kortizola. Pored toga, znojenjem vam prijeti i dehidracija tekućine koja je tijelu potrebna kako bi se oporavljalo.

Osjećate li snažnu potrebu za kretanjem, pokušajte s laganijim vježbanjem, ali imajte na umu da je odmor vašem tijelu najpotrebniji. Što se prije oporavite, brže ćete se moći vratiti svom režimu naporne tjelovježbe.

tportal

Izvor: Alamy / Profimedia / Autor: Viacheslav Iakobchuk / Alamy

Prejedanje

Bolovanje nisu najzabavniji trenuci u životu, ali ni prejedanje nije način kojim trebate ubiti dosadu. Zapravo, kad ste bolesni bolje je jesti manje hrane, jer prejedanje može napregnuti imunološki sustav.

Pažljivije birajte obroke kad ste prehlađeni, a za brži oporavak najviše će vam pomoći juhe, voće, povrće i puno tekućine.

Uzimanje antihistaminika

Kad nos procuri, mnogi brže-bolje posegnu za antihistaminicima koji imaju iizrazito dehidrirajuće djelovanje.

Postoje puno bolji načini od antihistaminika za sprječavanje curenja nosa, poput odmora, hidratizacije, pijenja puno tekućine i sprej s fiziološkom otopinom za nazalnu primjenu.

Prilaženje bebama

Kad smo bolesni, pod svaku cijenu moramo izbjegavati kontakte s bebama, čak i vlastitim. Za izgradnju imunološkog sustava potrebno je određeno vrijeme, zbog čega je novorođenčad sklona pokupiti prehladu ili gripu vrlo lako. Cjepivo protiv gripe ne preporučuje se mlađima od šest mjeseci, pa ako dijete pokupi nešto potencijalno to može biti puno opasnije čak i po život.

tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Rafal Strzechowski / Free / Profimedia

Obavljanje laboratorijskih pretraga

Mislite li da ste prehlađeni ili da vas prehlada hvata, trebate se strpjeti s laboratorijskim pretragama, jer sve što ćete time dobiti su iskrivljeni i netočni nalazi pretrage.

Pušenje

U pušenju nema ništa dobro i nikad se ne preporučuje, a pogotovo kad ste prehlađeni. Pušenje ili izloženost dimu cigarete kao sekundarni pušač dodatno nadražuju nos, grlo i pluća.

Ako baš morate dobiti svoju dozu nikotina dok ste prehlađeni, pokušajte s pastilama.

Konzumiranje kofeina

Poput alkohola, kava, bezalkoholna pića i bilo koji drugi pripravak s kofeinom mogu vas dehidrirati. Kad ste prehlađeni, hidratizacija vam je vrlo potrebna jer pomaže bubrezima u obavljanju posla, filtriranja otpada iz tijela kako bi se brže mogli oporaviti.

Ako ne možete bez kave, pijte onu bez kofeina i suzdržite se za vrijeme bolesti bilo kojeg drugog oblika u kojem dolazi.

Pijenje soka od naranče

Mnogi ljudi kad su bolesni misle da je dobro piti sok od naranče, no ovaj sok pun vitamina C iznenađujuće je loš izbor za liječenje prehlade. Zbog svoje kiselosti, sok od naranče spalit će kožicu grla i dodatno ga nadražiti, osobito ako vas već muči grlobolja.

Općenito se probajte suzdržati od kiselih pića za vrijeme prehlade.

tportal

Izvor: Alamy / Profimedia / Autor: Ozgur Coskun / Alamy

Snažno puhanje nosa

Puno se ljudi trudi snažnije puhati nos kako bi ga temeljito očistili, ali to može biti kontraproduktivno. Zbog preagresivnog puhanja sluz može završiti u sinusima i tamo uzrokovati infekciju.

Nos održavajte čistim i prohodnim nježnijim ispuhavanjem jedne po jedne nosnice.

Pretjerivanje s nazalnim sprejevima

Možda vam se čini primamljivo koristiti sprej za nos nekoliko puta dnevno, ali ni s ovim ne treba pretjerivati, jer zbog prekomjerne upotrebe može doći do isušivanja sinusa.

Uvijek se pridržavajte uputa za korištenje spreja za nos.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!