NAMIRNICA BUDUĆNOSTI

Morska trava novi je hit u prehrani: Zdrava je, hranjiva i topi kilograme

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 17.01.2018 13:24
  • Objavljeno 17.01.2018 u 13:24
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Morska trava vam ne zvuči nimalo primamljivo i ukusno? Možda se predomislite kad saznate koje sve prednosti nosi konzumacija ove neuobičajene namirnice za koju nutricionisti često ističu kako bi mogla biti hrana budućnosti

Pojam morska trava se odnosi na višestanične morske biljke poznatije kao alge. Razvile su se iz kopnenih biljaka, a danas u pravilu uspijevaju isključivo u slanim vodama diljem svijeta i to u plitkim obalnim područjima, budući da im je za rast neophodna sunčeva svjetlost.

Slavni 'goli kuhar' Jamie Oliver otkrio je kako je upravo zahvaljujući ovoj na prvi pogled nimalo privlačnoj namirnici izgubio čak 13 kilograma! Stručnjaci su otkrili koji osam prednosti donosi konzumacija ove namirnice, među kojima su i zdravlje srca, gubitak kilograma ili poboljšanja stanja kože.

Predviđa se kako će upravo morska trava biti najtraženija zdrava namirnica u 2018! Procjenjuje se kako će vrijednost proizvodnje u svijetu ove hrane do 2021. dostići nevjerojatnih 17.59 milijuna dolara.

Jamie Oliver je 2015. godine otkrio kako je uspio istopiti 13 kilograma upravo zahvaljujući ovoj namirnici. 'Mislio sam da su morske travu nekakva hippy filozofija, ali naši preci su jeli tu hranu. To je najhranjivije povrće na svijetu', kaže J. Oliver.

Michelinova kuharska zvijezda Heston Blumenthal zalužan za neobičan sladoled od slanine i jaja, 2011. predložio je da su u bolničke menije uvrsti morska trava umjesto soli kako bi jela bila ukusnija.

Unazad nekoliko godina u porastu je popularnost morske trave, a na Instagramu je bezbroj objava s fotografijama ove netipične namirnice.

25-godišnja studija pokazala je da unos 'morskog povrća' u velikoj mjeri svakodnevno može zamjeniti sedam do deset porcija voća i povrća.

Stručnjaci smatraju kako su upravo ova namirnice jedinstvenog ukusa razlog što Japanci jedan od najdugovječnijih naroda na svijetu.

Zbog ovih osam razloga biste trebali na svoj jelovnik uvrstiti morsku travu:

Visok postotak proteina i nutritijenata

Budući da ova namirnica sadržava 10 do 20 puta više od 'klasičnog povrća', morska trava je prepuna  vitamina, minerala i svih esencijalnih amino kiselina ključnih za zdravlje.

Morska trava također je jedan od rijetkih izvora vitamina B12 koji nije životinjskog podrijetla što je od presudnog značenja za krv i živčano tkivo.  

Morska trava je bogata jodom

Istraživanja britanske udruge za bolesti štitnjače pokazala su da čak 70 posto mladih žena u Ujedinjenom Kraljevstvu nedostaje jod što može utjecati na rad štitnjače, što dovodi do porasta tjelesne težine, suhe kože, gubitka kose, umora i depresije, kao i netolerancije na hladnoću.

Naime, zbog porasta veganstva i prodaje soje, badema i drugih zamjenskih masti, stručnjaci upozoravaju da bi razina joda mogla pasti, posebice nakon što je studija provedena u listopadu prošle godine pokazala da većina mliječnih alternativa ne sadrži odgovarajuću količinu joda.

Stručnjaci također upozoravaju da nedostatak joda može utjecati na plodnost, trudnoću i mentalni i fizički razvoj djece.' Jod je važan u prehrani jer pomaže funkcioniranju štitnjače, normalnoj funkciji mozga i normalnom razvoju djece', rekla je nutricionistica Charlotte Stirling-Reed.

Guso salad😋 #seaweed #preggycravings🙂

Objavu dijeli Marjorie Baculio (@ianmargaurette)

Pomažu mršavljenje

Istraživanje koje je provelo Sveučilište Newcastle pokazalo da morska trava može biti ključni čimbenik za gubitak težine zbog spoja koji zaustavlja asporpciju masnog tkiva. Kombu također sadrži pigment poznat kao fukoksantin, koji je karotenoid koji može pojačati proizvodnju proteina uključenog u metabolizam masti, pomažući gubitak težine.

Jača kosti

U pravilu, tamnije zelene morske trave sadrže najviše kalcija, a zanimljivo je da neke vrste imaju čak više kalcija nego sir. Morska trava sadržava i visok sadržaj magnezija koji je također bitan za kosti.

Pozitivno utječe na srce Morska trava sadržava peptide koja snižava krvni tlak do te mjere da se već počela dodavati u hranu poput kruha i juhe kako bi se smanjila stope srčanih bolesti u SAD-u. Visoki unos morske trave potvrda je dugovječnosti narod Okinawani koji živi između otoka Kyushu i Tajvana, a mogu se pohvaliti i vrlo niskim razinama kolesterola i homocisteina.

Smanjuje šećer u krvi

Konzumacija morskih trava može smanjiti razinu šećera u krvi i pomaže osjećaj sitosti. Znanstvenici sa Sveučilišta Newcastle upon Tyne istraživali su alginate u smeđoj algi (arame) i otkrili da jača crijevnu sluz koja štiti crijevni zid, a također usporava probavu ugljikohidrata. Otkriveno je i kako ekstrakti smeđe mogu smanjiti šećer u krvi, osobito za osobe kojima prijeti rizik od dijabetesa tipa 2.

Seaweed’s potential role in health dates as far back as the Ebers Papyrus in 1500 bce, which cited it as a remedy for tumors. Traditional Chinese medicine relied on seaweed as a treatment for everything from goiter to urinary tract infections. In the present day, many animal and lab studies point to seaweed's promising potential health benefits. For example, lab studies have found that fucoidans, a polysaccharide in seaweed, have antiviral activity and can induce cell death in human colon cancer cells; human studies have suggested that they decrease the rate of sugar absorption after eating. In addition, a small study of postmenopausal womenin the Journal of Applied Phycology found that consuming seaweed in capsule form was linked with reduced levels of a molecule involved in cancer cell signaling. The authors postulated that this might help explain the lower rates of breast cancer among Japanese women who consume lots of seaweed. And a case-control studyin 2010 in the British Journal of Nutrition linked a high seaweed intake with a reduced risk of breast cancer among women in South Korea. Seaweed offers varying levels of protein depending on type. Red seaweed has the most, with up to 50 grams of protein per 3.5 ounces of nori. Seaweed is a rich source of several vitamins, including vitamin A (in the form of carotenoids), vitamin C, vitamin D, vitamin E, and B vitamins. Like kale and some other leafy greens, seaweed also contains vitamin K, which plays a role in blood clotting. People who take anti-clotting medications, such as warfarin, may need to observe certain precautions when consuming foods high in vitamin K. Seaweed is also a rich source of several minerals, including calcium, magnesium, potassium, copper, and iron. Seaweed also has a high iodine content, especially the brown-algae varieties. It may make seaweed risky for people who have overactive or underactive thyroids. If you have a thyroid condition for which a low-iodine diet is recommended😏. Despite being low in fat, many species of seaweed are rich in omega-3s: both the long chain EPA as well as the shorter chain alpha linolenic acid. Somespecies also contain DHA, the other long-chain omega-3.

Objavu dijeli Gabriela Essado Cardoso (@gabby_chef_nutritionist)

Detoksikacija organizma

Morska trava pročišćava ocean, a  zdravstveni stručnjaci ističu kako to isto može napraviti i za nas. Pojedine morske trave, kao što su arame i hijiki, sadrže puno topljivih vlakana koja potiču detoksikaciju te uklanja toksine teških metala, poput onih pronađenih u dimu cigareta i ispušnim dimovima.

Poboljšava ten

Samo jedan list morske trave nori sadržava više omega-ulja nego dva cijela avokada. Crvena morska trava također je snažan izvor omega 3; čija je visoka razina pokazala smanjenje upala, što može smanjiti pojavu akni i drugih kožnih problema, kao i pomoći regeneraciji kože. Stručnjaci osobito zimi preporučrju povećanje razine unosa omega-3 razine kako bi se smanjio dehidracijski efekt centralnog grijanja. Osim toga, škotski su istraživači 2013. godine ukazali na to da alge mogu pomoći borbi protiv akni.

  • +11
  • +8

Zdrave namirnice koje su u kombinaciji još moćnije

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi