TEST

Mercedes-Benz GLK 280 4MATIC

02.03.2009 u 10:00

Bionic
Reading

Klasa kompaktnih SUV-ova posljednjih godina bilježi najbrži rast prodaje u segmentu, tako da ne treba pretjerano čuditi to što gotovo da više i nema proizvođača koji u vlastitoj ponudi nema barem jedan ovakav model. Konkurenciji se odnedavno pridružio i Mercedes s modelom GLK

Prednost ovih automobila jest to što nude najbolje od oba svijeta, a u slučaju GLK to znači performanse i vozne osobine uobičajenih limuzinskih modela srednje klase, uza svu praktičnost i modularnost monovolumena te više nego zadovoljavajuće off-road karakteristike. Kada su bespuća i off-road tereni u pitanju, Mercedes nikako nije stranac - legendarna G-klasa i danas, 30 godina od početka proizvodnje, spada u klasu najsposobnijih terenskih vozila.

GLK izgleda poput skraćenog GL-a što zapravo i znači slovo 'K' u njegovom imenu – 'kurze' od njemačkog za – kratko. Valja priznati da kutijasti dizajn oštro odrezanih linija odlično odgovara Mercedesovom komapktnom SUV-u, a isti robusni stil nastavlja se i u unutrašnjosti. Nekima se možda neće svidjeti 'kockasti' interijer, no nama je djelovao osvježavajuće i ugodno. Kvaliteta materijala i završna obrada na visokoj su razini, kao i ergonomija. Ovdje posebice moramo spomenuti vozačko i suvozačko sjedalo koja se elektronski mogu namještati na čak deset različitih načina. Pronalaženje idealne pozicije stoga je prava igra, a jednom podešena pozicija može se memorirati.

Ni putnici straga neće se buniti. Dvoje odraslih putnika naći će više nego dovoljno mjesta za glave, ramena i koljena, a neće manjkati ni mjesta za prtljagu. GLK standardno nudi 450 litara, bez pokrova zapremnina raste na 660 litara, dok će se s preklopljenim stražnjim sjedalima stvoriti čak 1.550 litara slobodnog prostora.

Da nije riječ tek o jednom mekom off-roaderu koji će se prepasti bilo kojeg ozbiljnijeg terena, postaje jasno otvaranjem poklopca motora. Testni model pogonio je trolitreni šesterocilindrični benzinac koji je zbog nižeg težišta i uvjerljivijih (terenskih) perfomansi postavljen uzdužno, a ne poprečno na što smo se već navikli u ovoj klasi automobila. Četverocilindrični benzinski motor razvija 230 KS, te je uparen s automatskim 7G-TRONIC automatskim mjenjačem te 4MATIC integralnim prijenosom.

Sedmerobrzinski mjenjač nudi potpuno automatsku izmjenu brzina, manualnu putem ručice mjenjača ili manualnu putem ručki smještenih iza kola upravljača. Riječ je o jednom od najugodnijih automatskih mjenjača koje smo imali prilike isprobati s vrlo dobro podešenim prijenosnim omjerima i brzom izmjenom. Elektronski kontrolirani integralni pogon kontinuirano prenosi snagu i okretni moment u omjeru od 55 naprama 45 u korist stražnje osovine, ili prema potrebi, ovisno o tome koji set kotača ima bolju prijemljivost u datom trenutku. Premda GLK ne raspolaže sofisticiranim tehničkim rješenjima za manualno podešavanje terenskih karakteristika, potpuno elektronski off-road program učinit će čuda.

Pritiskom na ovo dugme sustav automatski podešava sve elektronske sustave na viši prag tolerancije. Odaziv na gas postaje mekši, kontrola trakcije ne reagira trenutno, kao ni ESP i ABS. Tu je i elektronska kontrola spuštanja niz strmine gdje elektronika ograničava brzinu kretanja vozila na razumnih pet km/h.

Spomenuti trolitreni V6odlično je obavljao sve dužnosti, a posebno se dobro snašao postižući visoke brzinske prosjeke na otvorenoj cesti kada do izražaja dolazi pozadinski reski zvuk i odlična izolacija unutrašnjosti od buke. Zbog niskog težišta i ne pretjerano velike mase (1.600 kg) GLK se jako dobro ponaša i kada ga pritisnete na zavojitoj cesti gdje do izražaja dolazi vrlo dobar ovjes i odlične kočnice.

GLK prema popisu sigurnosne opreme spada među najsigurnije kompaktne SUV-ove. Uz adaptivne prednje i bočne zračne jastuke i zračne zavjese, tu su još aktivni nasloni za glavu, kao i ISOFIX sustav osiguravanja dječjih sjedalica na svim putničkim sjedalima.

Ono što ipak izdvaja GLK u moru kompaktnih SUV-ova bogatstvo je dodatna oprema koja se može dobiti uz nadoplatu. Našem je testnom modelu samo zbog čitave sile opreme, od inteligentnog svjetlosnog sklopovlja do automatskog zatamnjivanja vanjskih i unutarnjeg retrovizora, cijena porasla sa 37.000 eura na čak 50.000
eura, bez davanja.

Proizvođač: Mercedes-Benz
Model: GLK 280 4MATIC
Vrsta motora: 3.0, šest cilindara, benzin
Obujam: 2.996 cm3
Snaga (kW/KS): 170/231 @ 6.000
Okretni moment (Nm): 300 @ 2.500 – 5.000
Potrošnja (l/100 km): 7,9/11,7/9,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,6 s
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.525/1.855/1.699
Cijena do registracije: 75.643 eura