BLOG : PEDALIRANJE

Međimurska gibanica i sok od grožđa za bicikliste

• 09.04.2017 u 11:30

• Bionic

Naša najsjevernija županija ujedno je i najrazvijenija cikloturistička konitentalna destinacija. Uvjerio se to još jednom vaš bloger u termalnom kompleksu u Svetom Martinu na Muri gdje su organizirali retro međimursku gastro bike večer. Cijeli vikend također je bio posvećen turistima na dva kotača kojih je sve više i žele upoznati našu zemlju s bicikla. Uspjeh Međimurja upravo je u prepoznavanju tog svjetskog trenda i aktivnog odmora kroz pedaliranje. Naše Međimurje se zbog očuvanog krajobraza i velike povijesne tradicije, kao vinska i gastro meka nameće tu između Mure i Drave kao idealno bike mjesto

Međimurje hrabro ide naprijed u povezivanju tradicije kraja i bicikla. Svakog vikenda u toplicama u Svetom Martinu na Muri organizira se tematska večer pa je tako za otvorenje cikloturističke sezone organiziran retro bike događaj koji nisam mogao propustiti. Veselio sam se, naravno, popratnoj gastronomiji, no prije večere trebalo je krenuti u istaživanje međimurske prirode laganim vožnjama uz Muru. Na odmorištima smo se malo zasladili zadravim domaćim specijalitetima, a zatim se ojačani popeli na breg i uživali u pogledu i vinskoj degustaciji. Poslije kratke ali odlične vožnje trebalo se dobro najesti kako bismo spremno dočekali sutrašnju vožnju. Međimurje je veliko i da biste ga upoznali i vidjeli na dva kotača, za to ipak treba malo energije.

U hotelu dočakao nas je stari bicikl napravljen od trstine i ostali bicikli s međimurskih tavana i šupa koji su za ovu priliku dovezeni u mondeni hotel na međimursku gala bike večer. Kao i mnogi gosti, odmah sam požurio pogledati kako se spravlja tradicionalna gibanica, odnosno moderna verzija te zdrave delicije. Pomagala je mala balerina u dječjoj narodnoj nošnji s mađarskim štihom. Međimurska gibanica inače je vrlo zdravi specijalitet. I kaloričan, a baš mi to treba da mogu obnoviti enrgiju, sutra skočiti na bicikl i krenuti u novu međimursku avanturu i zdrav život po međimurski. Za subotnje jutro u planu je pet bike točki koje treba obići. Na sreću, sve su gastro, osim posljednje na Mađerkinom bregu. Zato će pogled koji se pruža s brega, na pet država, možda u vama probuditi nove biciklističke ambicije.

Vratimo se mi gibanici. Dakle, za Mađerkin breg potrošit ćete kalorija koliko imaju četiri gibanice. Do restorana Trebotz u Železnoj Gori - tri gibanice, Farme jelena dvije, a do murskog mlina jedna gibanica. Sve su to super vožnje, ima malo i uzbrdica, no do mlina, gdje je najsjevernija točka Hrvatske, mogu svi doći i uživati u plavoj brzoj Muri. Pored starog plovećeg mlina novi je multimiedijalni centar za posjetitelje. Inače, takvih mlinova nekada je bilo devedesetak, a danas je ostao još samo ovaj koji je obnovljen, sačuvan i lijepa murska atrakcija.

Međimurski gastro bike vikend Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Inače, na ovoj termalnoj rivijeri, koja je nadaleko poznata po ljekovitoj vodi, biciklisti mogu uživati opuštajući se u carstvu zdravih užitaka. Budući da sam imao tegobe s koljenom, posjetio sam polikliniku Lumbalis u termama, gdje su me zaliječili. Nakon stručnog pregleda saznao sam da sam preopteretio koljeno i da je došlo do 'aktiviranja obrambenog mehanizma', što je dovelo do oteklina i otežanog kretanja, a to mi je posebno teško palo. No nakon samo nekoliko tretmana magnetom i ultrazvukom, brižno osoblje osovilo me na samo na noge, nego i na bicikl. Ubrzo sam uživao barem u kratkoj vožnji, onoj za jednu gibanicu.

Taman sam imao toliko snage u koljenu da dođem do prvog brega i posjetim vinsku kuću Hažić, u kojoj je baš tog dana napravljen sok od grožđa za bicikliste. Budući da je cikloturista sve više, trebalo je smisliti nešto originalno i lokalno za nadopunu energije. Sok od grožđa je bez dodatnog šečera, vode i boje. Sto posto prirodan i idealan za brzu regeneraciju, što biciklistima treba. Tatjana Hažić, koja je došla na ideju da se napravi neki originalan proizvod za turiste na biciklu, objasnila mi je da je sok od grožđa uvijek slađi od svih sokova, a takav šećer se jako brzo apsorbira u krv i dobar je za rekreativce koji vole malo testirati izdržljivost. Pa evo, mogu probati sa sokom od grožđa.

Međimurje je posebno lijepo u proljeće. Vikendi i predstojeći blagdani idealna su prilika za aktivan odmor i gastro užitak koji budi sjećanja na bakinu kuhinju. Idealna kombinacija zdrave i prirodne hrane i trošenja nakupljenih kalorija kretanjem. Bilo štenjom, na biciklu ili nekom drugom adrenalinskom pričom. Kupanjem u temomineralnoj vodi, možda uskršnjem doručku ili prvomajskom produljenom vikendu. Možete sresti međimursku žabicu koje donose sreću ili naletite u terme i uvjerite se sami što je to zdrav život na međimurski.