ZDRAVI TRENDOVI

Koje namirnice morate probati u idućoj godini?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 12.12.2011 08:03
  • Objavljeno 12.12.2011 u 07:39
čičoka

čičoka

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Na scenu 2012. nastupa egzotično voće iz Amazone, slatki češnjak crne boje i modrozelene alge. Upoznajte super-namirnice za sljedeću godinu

Kao u modnoj industriji, i super-namirnice ulaze u trendove, poput torbi, cipela i krojeva hlača. Svaki novi val donosi nove namirnice koje obećavaju zdraviji, dulji i sretniji život. Huffington Post popisao je super-namirnice koje će sljedeće godine biti in.

Jeruzalaemske artičoke
Artičoke su bogate željezom i antioksidansima, a jeruzalemska vrsta ili čičoke imaju najvišu razinu željeza, pomažu pobijediti umor, pomažu u koncentraciji i održavaju zdrav metabolizam. Čičoka je izvrstan izvor kalija, a pola šalice svježe čičoke zadovoljava 20% dnevnih potreba za kalijem, a izvrstan je izvor kalcija, željeza, vitamina C, folne kiseline te vitamina B1 i B2.

Ipak, najznačajniji nutricionistički plus krije se u visokom udjelu inulina, neprobavljivog ugljikohidrata koji posjeduje probiotički učinak, odnosno povoljno djeluje na crijevnu mikrofloru

Crni češnjak
Nekada smatran afrodizijakom i korišten u liječenju crne smrti, crni se češnjak dobiva nakon mjesec dana procesa fermentacije pod visokom temperaturom (odatle i njegova tamnija boja). Ima slađi okus od normalnog češnjaka, tako da nakon konzumacije ne ostavlja opor okus u ustima, te ima blaži miris. Crni češnjak je prepun enzima, vitamina B, bjelančevina, saponina i flavonoida.

Spirulina
Ova modrozelena alga puna je željeza i vitamina B12, koji su sjajna pomoć u održavanju razine energije i u borbi protiv umora. Spirulina pomaže kod anemije jer je vitamin B12 neophodan za izgradnju crvenih krvnih stanica.

Ova malena vodena biljka ima više vitamina A od mrkve i bogata je je fitokemikalijama, koje pomažu u smanjenju simptoma menopauze i osteoporoze te smanjuju rizik od razvoja određenih vrsta karcinoma. Spirulina je kao sušena alga bila poznata Majama i Astecima koji su njome jačali i pomlađivali tijelo.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Chia sjemenke pune su omega-3 masnih kiselina
Sjemenke konoplje
Sjemenke konoplje izvrstan su izvor omega-3 masnih kiselina, koje pomažu u borbi protiv upala i boli u zglobovima, poboljšavaju metabolizam i čuvaju srce zdravim. Sadrže lakše probavljivi oblik proteina od mlijeka i jaja. Jedite ih sirove u salatama ili ih sameljite te pospite po žitaricama ili pečenoj hrani.

Kukicha čaj
Kukicha čaj se razlikuje od drugih čajeva zato što uopće ne sadrži kofein. Ubrane grančice se pare, suše i čuvaju umotane u papir dvije do tri godine kako bi se razvio karakterističan okus. Kukicha čaj bogat je kalcijem i pomaže probavu. Smanjuje nadutosti želuca, te jača imunološki sustava tijela budući da je bogat antioksidantima. Dobro uravnotežuje alkalna i kisela svojstva u organizmu. Sadrži tanin pa pomaže u detoksikaciji organizma.

Azuki grah
Azuki grah sadrži više proteina i manje masnoća od bilo koje druge mahunarke i smatra ga se čistačem organizma. Bogat je kalijem koji smanjuje rizik od moždanog udara i visokog krvnog tlaka, vlaknima za dobru probavu i cinkom koji štiti organizam od upala zglobova te pomaže u održavanju zdrave razine šećera u krvi.

Piskavica
Obično se koristi u indijskoj kuhinji, piskavica se smatra zimskim eliksirom zbog svojih antivirusnih moći. Piskavica se koristi kao biljka i začin te pomaže smanjenju kolesterola, poboljšava simptome dijabetesa i umiruje menstrualne grčeve i simptome menopauze.

Cupuacu

Cupuacu (izgovara se 'ku-pu-aku') voćka je koja se u južnoj Americi konzumira kao delikatesa.  Pripada obitelji kakaa, a ovaj kremasta pulpa ovog ploda egzotičnog okusa bogata je antioksidantima. Cupuacu je bogat izvor vitamina B1, B2, B3 i masnih kiselina. Plod ima sličan učinak na tijelo kao kofein, pa podiže energiju tijela na prirodan način.

Chia sjemenke
Ove sićušne smeđe sjemenke pune su omega-3 masnih kiselina. Također, dobar je izvor antioksidantsa, prehrambenih vlakana i aminokiselina.  Pospite Chia sjemenke na salatu, ubacite ih u variva ili ih zagrijte dok ne postanu mekani i poput gela, pa ih koristite za namaz u sendvičima.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi