SVI žele KHAITE

Brend nezanimljivog početka, ali intrigantne budućnosti: Proslavio se seksi grudnjakom od kašmira, a osvaja profinjenom ležernošću

28.01.2023 u 18:07

Bionic
Reading

Uspjeh u modnom svijetu kombinacija je pronalaženja tržišne niše, stalnog privlačenja kupaca, dobrog poslovnog instinkta, talenta, ali i – malo sreće. Njujorški brend Khaite prodaje profinjenu ležernost za one dubljeg džepa. Neki komadi razgrabe se i prije nego dotaknu police, a 2019., kada je Katie Holmes dozivala taksi u grudnjaku od kašmira, tek su rijetki mogli naslutiti o kojem se brendu radi. No upravo je to bio povijesni trenutak za Khaite i njegovu osnivačicu Catherine Holstein

S vremena na vrijeme modnom brendu za rukom pođe uhvatiti Zeitgeist i istinski odjeknuti. Khaite, koji je stvorila Catherine Holstein u New Yorku, trenutno je taj brend. Njezine kolekcije nude jedinstvenu ravnotežu tihe elegancije, razigranih detalja i bogatih tekstura – novu uniformu za kojom žude moderne žene.

U kolovozu 2019. Katie Holmes fotografirana je kako zaustavlja taksi u New Yorku noseći kardigan od kašmira i identičan grudnjak. Taj njezin look odmah je postao viralan, a odjeća je rasprodana u rekordom roku, što je glumici donijelo titulu 'slučajne influencerice'. Mnogi su se pitali odakle potječu ti modni komadi. Onima modno upućenima njihova laissez-faire luksuznost bila je odmah prepoznatljiva, noseći sva obilježja brenda veteranke industrije Catherine Holstein. Bilo je jasno: to je Khaite.

Neobična kombinacija glumice, koju svi znaju kao 'djevojku iz susjedstva', i seksi 'bradigana', kako su nazvali taj pleteni grudnjak-kardigan, bio je jedan od modnih trenutaka 2019., koji ih je oboje prikazao u novom svjetlu.

'Radili smo stajling za prošlu reviju kad se to dogodilo. Bila sam s Vanessom (Vanessa Traina, stilistica, op.), i pokazala sam joj to, a ona je rekla: ‘Izgleda tako lijepo!’ A onda sam objavila na Instagramu i nismo baš razmišljali o tome. Prošlo je samo pet minuta kad sam ponovno pogledala. Vidjela sam da ima više od tri tisuće lajkova i rekla Vanessi: ‘Nešto nije u redu s Instagramom, pokvario se.’ Onda je došlo do eksplozije. Unutar 20 minuta. Zvali su me iz časopisa, željeli su komentare', ispričala je Holstein za Vogue o trenutku koji je njezin brend vinuo u modnu stratosferu.

'Smiješno je to što me moj unapređivač prodaje netom prije toga nastojao nagovoriti da odustanem od tog kašmirskog grudnjaka. No to je bila jedna stvar za koju sam bila spremna boriti se. Doista sam vjerovala u taj komad. A sada još uvijek imamo listu čekanja za tu boju ječma - nastavljamo obnavljati zalihe, a on se rasproda za sat vremena. Ponekad ljudi nisu spremni za nešto, pa morate čekati. Samo zato što nešto nije uspješno ne znači da kasnije neće biti.'

  • +3
Khaite jesen/zima 2020. Izvor: Profimedia / Autor: PIXELFORMULA/SIPA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Brend nezanimljivog početka, ali intrigantne budućnosti

Lansiran 2016., Khaite se ističe u moru njujorških brendova, nudeći nekonvencionalni pristup i pogled na osnovne, bazne komade u ormaru, kako po pitanju nepokolebljive predanosti luksuzu, tako i po spremnosti da se upusti u razigraniji, avangardniji stil. Khaite je pouzdan i siguran izbor za besprijekorno dizajnirane upečatljive komade, no daleko od dosadnog i već viđenog. Riječ je o komadima koji izazivaju uzdahe. Ipak, priča o njegovom nastanku ima vrlo poznat početak – nastao je traganjem za nečim što dizajnerici osjetno nedostaje u ormaru – no nastavak i budućnost čine se vrlo zanimljivim i intrigantnim.

Modna dizajnerica Holstein ima neobično dobro sjećanje na svoju modnu povijest. Tako, naprimjer, tvrdi da jako dobro pamti kroj svoje dječje odjeće. Sjeća se da je kao mala namjestila svoju pelenu 'kako bi mi bila udobnija oko struka'. Također se sjeća, kad je imala oko pet godina, osjećaja koji je imala kada je nosila odjeću naslijeđenu od brata. 'Bile su to crne samterice i tregeri na automobile iz OshKosh B'gosha i bijela Lacosteova polo majica', kaže. 'Nisam mogla vjerovati da postoji tako nešto što, kada ga stavim na svoje tijelo, mijenja način na koji se osjećam. To je bila maksima za kojim sam tragala neko vrijeme', kaže uz osmijeh za Financial Times i dodaje: 'I još uvijek jest na neki način.'

Danas, kao osnivačica i dizajnerica kultnog njujorškog brenda Khaite, Holstein može drugima davati krojačke savjete i proširivati vidike. A njezin brend kao da 'stvara ovisnost'. Naime s vremenom je postao jedan od onih koji su podigli popriličnu prašinu u modnim krugovima, o njemu govore kako modni urednici, tako i kupci. O njezinoj uspješnosti govori i nagrada koju je dobila. Naime kreativna direktorica Khaitea proglašena je dizajnericom ženske odjeće godine na dodjeli CFDA Fashion Awards u studenom 2022. Holstein, koja je poznata po svojoj senzualnosti i opuštenosti, tako je pobijedila Petera Doa, Christophera Johna Rogersa, Gabrielu Hearst i LaQuana Smitha.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Rođena u New Yorku, Holstein je kći bankara, a majka joj je nekoć radila u Cartieru, što predstavlja poprilično dobru podlogu za luksuznu modnu dizajnericu. Mnogočlana obitelj s četvero djece često se selila; iz New Yorka u Connecticut, zatim u San Diego, tako često da i sama kaže: 'Ne znam odakle dolazim.'

Spoj uglađenog američkog i cool europskog stila prožima čitav njezin brend koji se, iznenađujuće, izgovara kao Cate, njezino skraćeno ime, a na grčkom znači 'duga i lepršava kosa'. Kada se pojavio prije gotovo sedam godina, njegovo prugasto pletivo od kašmira i profinjen japanski traper odgovorili su na potrebu za modernijim pogledom na klasičnu američku sportsku odjeću, za koju je Holstein smatrala da nedostaje u njezinom ormaru. ‘Nisam mogla pronaći stvari koje bih htjela nositi svaki dan', kaže.

'Bila sam luksuzna modna mušterija – Celine, Ralph Lauren, Dior – ali sam otkrila da sam, posebno pred kraj vladavine Phoebe Philo u Celineu, počela tretirati odjeću kao vrlo dragocjene komade. Predstavljala je nešto poput umjetnosti. Tako da bih se zapitala: 'Mogu li je dotaknuti?' A zapravo, sve što sam željela je bilo nešto što ću odjenuti ujutro i nositi tri puta tjedno.'

Sa snažnom ženstvenom perspektivom i muževnim siluetama, to je način na koji Khaite održava ravnotežu u svom dizajnu. Ovaj balans je osvojio pozornost slavnih; prvo Katie Homes, a zatim i ostale - Kaia Gerber, Selena Gomez, Jennifer Lawrence i mnoge druge nisu odoljele Khaiteovim chic, ali udobnim komadima.

Prema modnim kritičarima, Philo, bivša dizajnerica Celinea, i Holstein pripadaju istoj školi; obje dizajniraju odjeću koja nije toliko za žene, već o ženama. Stoga je Khaite došao u pravom trenutku, neposredno prije nego što je Philo napustila Celine, kada je svijetu trebao luksuzni brend koji će preuzeti odjeću za svakodnevno nošenje.

Holstein je tada već bila formirana modna dizajnerica. S 21 godinu napustila je modni fakultet kako bi osnovala istoimeni brend, Holstein, lansiran u Barneysu i prodan u više od 40 trgovina. Brend je ugasila 2008., negdje pred financijsku krizu. No ne zbog lošeg poslovanja, kako bi neki pomislili, već loše klime u industriji. Tadašnju situaciju slikovito opisuje: 'Kada je krv u vodi, morski psi izlaze.' Nastavila je raditi u Gapu, Veri Wang, J Crewu, Maiyetu i The Elder Statesmanu.

Nešto kasnije počela je razmišljati o svom ormaru i komadima bez kojih ne može. 'Bio je to sestrin džemper od kašmira iz Pariza 1990-ih, majčina torba Kelly, stari par levisica… To su bile stvari zbog kojih bih se raspala da ih izgubim. Pomislio sam, kako to da ne postoji brend koja mi nudi sve ove artikle, olakšavajući mi posao?' Kada je to ispričala svom budućem poslovnom partneru, investitoru Adamu Pritzkeru, on joj je rekao da se baci na posao.

Khaite je lansiran 2016. uz potporu Pritzkera i holding tvrtke Assembled Brands, u vlasništvu stilistice i konzultantice Vanesse Traine. 'Imala sam puno sreće. Adam je vrlo upućen u posao, a Vanessa ima iskustva u stiliziranju i s časopisima. Ne bih uspjela bez njih kao partnera', kaže ona.

U prvih 18 mjeseci brend je pridobio 50 prodavača, a tome je uvelike pripomogao lijepo uređen profil na Instagramu, na kojem su kupci slali poruke i prije nego što su uopće vidjeli odjeću. Za Khaiteov uspjeh zaslužna je srž njezina poslovanja koje se fokusira na stvaranje luksuznih klasika ili, kako ih ona naziva, 'cijenjenih predmeta', kaže Elizabeth von der Goltz, globalna direktorica nabave Net-a-Portera. Ta internetska trgovina vrlo brzo je počela raditi s Khaiteom te je on od tada povećao svoju prodaju za više od 500 posto. 'Khaite se bazira na ručno i pomno izrađenim oblikovanim košuljama, krojenim predmetima, pletivu i koži. Ali ono što ga izdvaja od ostalih je igranje proporcijama i tkaninama. Ova dizajnerica je stvorila kult sljedbenika usredotočujući se na kvalitetu i dobro pristajanje odjeće.'

U sezoni za 2020. brend je predstavio torbe i obuću – koje sada čine značajnih 23 posto prodaje i sastoje se od otmjenih mokasina od brušene kože, izrezanih salonki s remenčićima oko gležnjeva i čizama s niskom petom. No ne tražite visoke potpetice među njima. 'Nikad ne nosim cipele s petom višom od pet centimetara jer ne mogu hodati u njima, previše je bolno', kaže ona.

Maloprodajna čarolija s daškom volana i sjaja

Tijekom 2019., kada su se drugi brendovi povlačili s modnih pista, Khaite se počeo pojavljivati na Tjednu mode u New Yorku. Bio je to još jedan potez koji mu je drastično promijenio poslovanje. Ni tada, kada se svijet činio posve drugačijim, a budućnost poprilično neizvjesna, Holstein nije vjerovala u kraj modne piste. 'Mislim da ljudi više nego ikad obraćaju pažnju na revije. Sada možete imati pogled kao da sjedite u prvom redu zahvaljujući uredniku ili influenceru kojeg pratite na društvenim mrežama.'

No uspjeh je jednako tako mogao doći potaknut razvojem Khaiteove estetike i asortimana. 'Sve nas je iznenadila porastom kolekcije iz njezine prve dvije revije', kaže Von der Goltz. S obzirom na to da je brend pokrenut kako bi se ispunile 'modne dnevne potrebe' kupaca, planiranje revije za takav tip modne marke zahtijevalo je veći raspon - bez obzira na to koliko bili lijepo kreirani, traperice i džemperi nisu najdramatičniji izrazi na modnoj pisti. Odgovor su bile haljine i odjeća za zabave – nešto za što je smatrala da nema u ponudi, a da je u skladu s njezinim stilom.

'Zaista mi je teško odjenuti se u otmjenu haljinu, a pritom se ipak osjećati kao ja', kaže ona. 'Nisam osoba kojoj služe mnogi dizajneri haljina. Ne želim izgledati kao kolač.' I zašto biste, kada možete izgledati poput Carolyn Bessette-Kennedy u minimalističkoj Khaiteovoj haljini s izrezom u obliku srca, nazvanoj Beth, koja se rasproda čim se pojavi u trgovini.

  • +4
Khaite, ljeto 2022. Izvor: Profimedia / Autor: FashionPPS / Zuma Press / Profimedia

Danas, kada se s jedne strane određeni brendovi usredotočuju na metaverzum, predviđajući isključivo digitalnu budućnost, drugi se ipak oslanjaju na osobnu, intimniju vezu s kupcima. No Holstein je podjednako zastupljena na oba područja. Njezin brend upotrijebio je AR, proširenu stvarnost koja kombinira virtualne sadržaje sa stvarnim svijetom, za svoje dugo očekivane i željene revije, ponajviše za predjesensku kolekciju za 2021. godinu, kada su usred pandemije modeli doslovce ulazili u dom hodajući preko blagovaonskog stola ili pak usred dnevnog boravka servirali najnovije trendove. No Khaite je otišao i korak dalje. U lipnju 2021. Holstein je predstavila BODS, vrhunsku tehnologiju koja korisnicima omogućuje stvaranje avatara jednostavnim prijenosom dviju svojih fotografija te isprobavanje različitih stilova i veličina prije naručivanja.

No u posljednje vrijeme Holstein je očarana stvarnim, opipljivim ljudskim iskustvom, učvršćujući Khaiteov trag pomoću brojnih pop-up trgovina te trgovina unutar trgovina. 'Mislim da nakon pandemije svi žudimo za duboko osjetilnim osobnim iskustvima', kaže ona. 'Savršeno je vrijeme da oživimo svijet Khaitea u uranjajućem prostoru u kojem se naši kupci mogu povezati s kolekcijom te osjetiti naše tkanine i teksture.'

Holstein je zamolila dizajnerski studio Halleroed iz Stockholma za suradnju na stvaranju opipljivog rječnika brenda, a koji će odražavati glamur kasnih 1970-ih i ranih 1980-ih, dekadenciju po kojoj je i postao poznat.

Dok je svaki intimni pop-up prostor imao različite dimenzije, svjetlo, pristup i slično, Holstein i Halleroed razvili su neke ključne elemente koji će se pojaviti u svima njima: veliko samostojeće ogledalo uokvireno drvom visokog sjaja, police od poliranog nehrđajućeg čelika i tkani tepih s uzorkom zebre, sve proizvedeno u sjevernoj Italiji. Svaki je prostor bio opremljen jedinstvenim stolcem, nabavljenim iz Europe. 'Željela sam da pop-up prostori odražavaju i nadopunjuju kolekciju igrajući se proporcijama, oblicima i višedimenzionalnim materijalima', kaže Holstein.

Portfelj pop-up prozora i stalnih trgovina u trgovinama uključuje Harrods u Londonu, Le Bon Marché u Parizu, Tsum u Moskvi, Babočku u Sankt Peterburgu, Bergdorf Goodman u New Yorku i The Webster u Miamiju. Predstavljanje je započelo u rujnu 2021. u Harrodsu, što se pokazalo toliko popularnim da je produženo. Stalni prostor u impresivno renoviranom Printempsu u Parizu otvoren je pak početkom ožujka prošle godine.

Ljubavna veza s New Yorkom

Khaiteova kolekcija za jesen/zimu 2020. smatrala se jednom najizazovnijih i najrizičnijih. Uvelike inspirirana otrcanim podzemljem Downtown Manhattana iz Y2K razdoblja i filmom Martina Scorseseja 'U sitne sate' iz 1985., bila je svojevrsno ljubavno pismo gradu koji je 'usvojio' dizajnericu. 'Mislim, svi klišeji su klišeji s razlogom: 'Ako možete uspjeti ovdje, možete uspjeti bilo gdje!' uz smijeh kaže Holstein. 'Ponosna sam na to što sam njujorška dizajnerica', dodaje za britanski Vogue.

'Osvrnula sam se na trenutak u kojem sam se preselila u New York, prije 18 godina. Doselila sam se točno ispod Meatpacking Districta i tamo nije bilo ničega. Bilo je to prije digitalnog doba i u to vrijeme još je uvijek prevladavao osjećaj da se možeš izgubiti u New Yorku. Noći su bile tako duge i mračne, osjećao si se kao da možeš nestati. Ljudi će biti iznenađeni ovom kolekcijom, posebno tamom. To je definitivno seksepilnija, mračnija strana Khaite od onoga što su vidjeli prije', izjavila je svojevremeno o kolekciji jesen/zima o kojoj se u modnim krugovima još priča.

'Njujorška sam dizajnerica i osjećam da neki zaziru od toga, ali volim ovaj grad i osjećam se kao da je najbolji grad na svijetu. Tako da je ova kolekcija zapravo moja ljubavna priča s New Yorkom, kroz nju se prisjećam kad sam stigla, vrlo razrogačenih očiju, vrlo nevina. Upravo sam bila napunila 18 godina, bila sam prepuštena sama sebi i nisam poznavala nikoga. Njujorška je moda još uvijek divlje maštovita, a vidim da najviše slobode i fluidnosti proizlazi iz revija baš u ovom gradu. Stalno putujem i uvijek sam sretna kad se vratim kući', dodala je.

Vječno cool djevojka pokazala se u punom sjaju

Za jesen/zimu 2022. Holstein se pokazala u punom sjaju. Dizajnerica Khaitea zamijenila je prošlosezonski podzemni izložbeni prostor za jarkobijelu galeriju u Meatpacking Districtu. Imati cool komade, kao što su kristalno ukrašeno pletivo i nabrane minice, u njoj definitivno je prava modna poslastica.

'Kolekcija za jesen 2022. ima neposrednost', kaže Holstein. 'Rastuća je aktivnost, osjećaj da ulazite u promijenjeni svijet - grad koji se budi - i da želite biti viđeni. Djeluje i meditativno i brzo, oštrije i jače i na kraju vrlo zadovoljavajuće', opisuje dizajnerica.

Od bogato teksturiranih haljina i topova izrađenih tradicionalnom tehnikom smocking, koja skuplja i bora tkaninu, do haljine sa šljokicama koja se nosi s lakoćom, poput majice kratkih rukava - bila je to odjeća koja je praktički zahtijevala da bude viđena. Tu je, naravno, i prepoznatljiv dekolte izrezan u obliku srca, u ovom slučaju nošen potpuno spušten s ramena. Volani su također bili motiv koji se stalno ponavljao, dodajući dimenziju porubima i čak tvoreći strukturu topa oblikovanog u bandeau stilu.

  • +11
Khaite jesen/zima 2022./23. Izvor: Profimedia / Autor: Avalon / Avalon / Profimedia

Ručne torbice, rastuća kategorija u brendu, uključivale su mekane oblike hobo modela za nošenje na ramenu i vrlo brzo stekle su popriličan krug obožavatelja. No mnogima je za oko zapela i nova torba Eloise, koja se nosi na remenu pomoću lanca, i divne minaudière sa zlatnim okvirom.

Odjeća za hladnije dane oduvijek je bila istaknuta posebnost ovog brenda, a u sklopu kolekcije dizajnerica je ponudila primamljive opcije koje su uključivale lakirane završne obrade ili udobne jakne s vunenim obrubima. Serija skraćenih kožnih puferica izgledala je pak kao bolja verzija omiljene i vječne motorističke jakne.

'Vrlo, vrlo sam osjetljiva osoba, što može biti i blagoslov i prokletstvo. Fokusirana sam na proporcije, ali to je vrlo urođeno — to može biti spušten struk ili način na koji tkanina pada, ali pogled mora lutati na pravi način. To je poput kompozicije slike umjetnika kojeg volim, nekoga poput Johna Currina ili Lise Yuskavage. Odjevni predmet može djelovati na isti način', kaže dizajnerica o sebi u intervjuu za Vogue.

'Također sam vrlo pedantna po pitanju tkanina: uvijek govorom da 80 posto privlačnosti odjevnog predmeta za kupca predstavlja tkanina - ljudi dolaze po naš kašmir, dolaze po til i po bluze od žoržeta. Tu nikada ne pristajem na kompromise. Nikada ne pokušavam s jeftinijom opcijom jer kad kupuješ jeftino, ti si jeftin, a ako pustiš da stvari prođu ispod radara, publika je pametna i vidjet će to.' A sudeći prema svemu, kod Khaitea nema mjesta za ustupke i prečice. Khaite je ulovio svoj trenutak i koristi ga do maksimuma. Uniforma koju Holstein nudi predstavlja točno ono za čime traga moderna žena – bio to kašmirski grudnjak, savršena haljina ili pak torba.