MOTIVACIJA I DISCIPLINA

Kako konačno početi vježbati?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 03.03.2011 08:47
  • Objavljeno 03.03.2011 u 08:00
žena teretana vježbanje

žena teretana vježbanje

Izvor: Corbis / Autor: Serge Kozak

Koliko već dugo razmišljate o tome da morate početi vježbati? Koliko puta ste to odlučili, ali se odluke niste pridržavali? Svaki put kada izigrate vlastitu odluku, osjećate se loše zbog čega gradite sve negativniju sliku o sebi. Međutim, vježbanje je navika koja se može stvoriti

Svi znamo da je vježbanje zdravo te da pridonosi i boljem psihičkom stanju. Ipak, neki nikako da prionu poslu i krenu s vježbanjem iako su to stoput odlučili. Svako odgađanje čini ih sve nezadovoljnijima, a kvaliteta života se narušava.

Kako, dakle, stvoriti naviku vježbanja? Jednako kao i svaku drugu – uz pomoć volje, motivacije, samodiscipline, dosljednosti i vremena. Naravno, to nije lak posao, ali u stvaranju navika vježbanja može vam pomoći Leo Babauta, autor knjige 'Manje je više' koju je u Hrvatskoj izdao VBZ. Donosimo vam neke od njegovih savjeta.

Reebok

Reebok

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Svjesnost i disciplina iznimno su važne
1.Započnite laganom vježbom
Jako je važno da ne počinjete odmah s vrlo zahtjevnim vježbama jer će vas to obeshrabriti i odustat ćete i prije nego ste počeli. Krenite s nečim laganim poput brzog hodanja ili laganog trčanja i to samo 10 minuta dnevno. Kako vrijeme bude prolazilo, dodajte pet minuta, pa deset pa sve više i više. U skladu s tim, polako uvodite i teže vježbe. Nemojte se brinuti što vam se to čini premalo jer ovaj prvi korak i tako služi samo stvaranju navike.

2.Napravite raspored vježbi

Iznimno je važno da odaberete vrijeme kada ćete moći vježbati. Hoće li to biti jutro, večer ili poslijepodnevni sati, ovisi o vašem stilu života i vašim željama. Napravite u svome rasporedu vrijeme kada ćete vježbati i koje će biti rezervirano samo za to. Možete krenuti s jednim treningom tjedno, a onda s vremenom povećavati. Važno je da ne odlučite krenuti odmah pet puta tjedna i onda podbacite jer ne stignete. Krenite malim koracima jer ćete tada sigurno ostvariti cilj.

3.Nemojte preskočiti ni jedan dan

Možda će se javiti neki vaši podsvjesni razlozi koji će ponuditi sasvim logična opravdanja zašto biste baš tog određenog dana trebali propustiti trening, ali nipošto nemojte poslušati to. Upornost je važna i jedini opravdani razlog za preskakanje dana vježbanja je bolest ili ozljeda. Ako budete preskakali treninge, stvorit ćete ponovno naviku nevježbanja, a to nije ono što želite, zar ne? Držite se svoga programa i ne odustajte! Bit ćete vrlo brzo sretni zbog svoje odluke.

4.Pronađite partnera ili partnericu za vježbu
Da stvari odmah budu jasne – ako zbog bilo kojih razloga ne možete pronaći društvo za vježbanje, to nipošto nije razlog da ne vježbate. Partner za vježbanje odlična je stvar jer vam može pružiti podršku, a i zabavno vam je u društvu. Ako se s tom osobom dogovarate za vježbanje, vjerojatno nećete izbjegavati dogovore što će u konačnici biti dobro i za vas.

5.Uživajte
Naša podsvijest najlakše prihvaća nove navike ako u njima uživamo. Ako ne budete uživali, nećete se držati programa vježbanja. Počnite gledati na tjelovježbu na nov način – umjesto da mislite kako je to teško, podsjetite se koliko će vam dobra donijeti. Dodatan element uživanju može biti i teretana u koju idu i muškarci i žene. Takva okolina može biti zabavna i može postati novo mjesto na kojem ćete uživati. Kad se to dogodi, znat ćete da je vježbanje postalo vaša nova navika, i to ona pozitivna!

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi