NOVI I RABLJENI

Je li ulazak u EU napokon prilika za kupovinu jeftinijeg automobila?

01.07.2013 u 14:27

Bionic
Reading

Ulazak Hrvatske u EU pruža nam brojne mogućnosti, jedna od njih je i jednostavnija, a možda i jeftinija nabavka rabljenih i novih vozila iz susjednih nam zemalja članica

Novi zakon predviđa unos i uvoz automobila, pri čemu automobile unosimo iz zemalja članica EU, a uvozimo ih, kao i dosad, iz ostalih zemalja.

Građanin koji unese vozilo dužan je obratiti se Carinskoj upravi i podnijeti poreznu prijavu u roku od 15 dana od unosa. Porez na automobil moguće je platiti u zemlji EU odakle se automobil unosi ukoliko je prodavač pravna osoba, odnosno u Hrvatskoj ukoliko je prodavač fizička osoba.

Carina se više ne plaća, no osim poreza na dodanu vrijednost, kupci će morati platiti i posebni porez te trošarinu koja će ovisiti o emisiji CO2.

Rabljenim automobilima smatraju se vozila registrirana prije više od šest mjeseci ili ona koja su prešla više od 6.000 km. Za utvrđivanje osnovice Carinska uprava koristit će se tablicama za procjene vrijednosti, a u nekim slučajevima je moguće da će uvažiti i vrijednost s kupoprodajnog ugovora.

Posebni porez obračunavat će se po stopi od jedan do 14 posto na poreznu osnovicu, pri čemu će kupci automobila vrijednosti do 100.000 kuna plaćati jedan posto od vrijednosti, dok će oni s vozilima skupljim od pola milijuna kuna plaćati 14 posto davanja.

Što se tiče emisije CO2, najbolje će proći kupci štedljivijih automobila koji emitiraju do 100 grama CO2 po kilometru. Oni će platiti tek 1,5 posto poreza ukoliko kupe starijeg dizelaša, odnosno jedan posto ukoliko odaberu benzinca ili dizelaša koji zadovoljava ekološke norme Euro VI..

Koliko će točno davanja rasti ovisno o procijenjenoj vrijednosti vozila te njegovoj emisiji CO2, detaljnije možete proučiti u tablicama u nastavku, a recimo samo da bi prema svemu navedenom trebali profitirati kupci tek manjih i štedljivih automobila, dok će oni koji preferiraju luksuznije i rastrošnije modele eventualno prolaziti kao dosad.

Najveću prednost vidimo u potencijalnom padu cijena rabljenih vozila na domaćem tržištu.

Porezna osnovica u kn %
0           do 100.000 1
100.000 do 150.000 2
150.000 do 200.000 4
200.000 do 250.000 6
250.000 do 300.000 7
300.000 do 350.000 8
350.000 do 400.000 9
400.000 do 450.000 11
450.000 do 500.000 12
500.000 i više          14

TABLICA 2 – dizelsko gorivo

Emisija CO2 (g/km) %
86 do 100 1,5
101 do 110 2,5
111 do 120 3,5
121 do 130 7
131 do 140 11,5
141 do 160 16
161 do 180 18
181 do 200 20
201 do 225 23
226 do 250 27
251 do 300 29
301 i više 31

TABLICA 3 – benzin, ukapljeni naftni plin, prirodni plin i dizelsko gorivo s razinom emisije ispušnih plinova EURO VI

Emisija CO2 (g/km) %
91 do 100 1
101 do 110 2
111 do 120 3
121 do 130 6
131 do 140 10
141 do 160 14
161 do 180 16
181 do 200 18
201 do 225 21
226 do 250 23
251 do 300 27
300 i više 29