OBJAVLJENI REZULTATI

Koje su najbolje, a koje najgore dječje autosjedalice na tržištu?

03.08.2017 u 09:57

Bionic
Reading

Na ovogodišnjem proljetnom testiranju dječjih autosjedalica, kojeg su proveli Hrvatski autoklub i njegovi partneri iz europskih autoklubova, ovog su se puta našle čak 42 sjedalice, čime je postavljen apsolutni rekord posljednjih godina

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testiranja dječjih autosjedalica.

Na ovogodišnjem proljetnom testiranju dječjih autosjedalica, kojeg su proveli Hrvatski autoklub i njegovi partneri iz europskih autoklubova, ovog su se puta našle čak 42 sjedalice, čime je postavljen apsolutni rekord posljednjih godina.

Testiranja su bila izrazito detaljna, a pritom se nije ispitivalo samo odgovaraju li sjedalice zakonskim obvezama, već su se u obzir uzimali standardni kriteriji poput sigurnosti, jednostavnosti korištenja, ergonomije ili kemijskog sastava od kojeg su izrađeni materijali.

Preporuka Hrvatskog autokluba vozačicama i vozačima je neka prije kupovine dječje autosjedalice prikupe sve potrebne informacije o dostupnim proizvodima i uvjere se u njihovu kvalitetu. Osim toga, prilikom kupovine svakako neka provjere odgovara li autosjedailca njihovom automobilu i može li se u njega pravilno postaviti o čemu također uvelike ovisi sigurnost djece.

Čak 42 različita proizvoda, koliko ih se ovom prilikom našlo na testiranju, pripadaju svim grupama težine, a među njima je bilo i 13 i- Size autosjedalica. Neke od testiranih sjedalica imale su mogućnost postavljanja u oba smjera, i u smjeru vožnje i u suprotnom smjeru. I-size sjedalice se mogu koristiti od rođenja pa do otprilike četiri godine starosti, no važno je još jednom napomenuti kako djeca lakša od devet kilograma ili mlađa od 15 mjeseci nikada ne smiju biti smještena u smjeru vožnje jer to zbog slabije građe njihova tijela znatno povećava rizik od ozljeda.

Povijest dječjih autosjedalica Autor: HAK

Najbolju ocjenu testiranja, vrlo dobar, ovog puta nije dobila niti jedna sjedalica, 24 modela prošlo je s ocjenom dobar, a još 10 ih može zadovoljiti. Za autosjedalice koje su zaslužile ocjenu u ta dva razreda može se reći kako očito nadmašuju zakonske obveze, a prilikom njihova razvoja u obzir su se uzimala i mišljenja korisnika.

Među njima se sa ukupno najboljom ocjenom na samom vrhu izdvojila sjedalica Cybex Aton 5 namijenjena djeci do otprilike godinu i pol dana starosti ili 13 kg težine. Riječ je o laganoj i vrlo sigurnoj autosjedalici koja se postavlja u smjeru suprotnom od smjera vožnje i kod koje nisu uočeni nikakvi nedostaci. Upravo zbog toga, može ju se smatrati pobjednikom ovog opsežnog testiranja. Ipak, pohvalna je brojnost proizvoda sa ocjenom dobar, koja je samo korak do najviše ocjene. Čak 24 modela u tom ocjenskom razredu pokazatelj su da proizvođači itekako počinju voditi računa o dobrim rezultatima. Među najbolje autosjedalice najviše modela uspjeli su 'ugurati' Cybex i Kiddy.

Nažalost, postoji i suprotna strana, sjedalice koje se na testiranjima jedva provuku ili čak i padnu na ispitu. Tako su autosjedalice Joie Every Stage, Graco Milestone i Axkid Wolmax jedine s jedva prolaznom ocjenom. Joiejev i Gracov proizvod mogu se koristiti od rođenja pa do prestanka obaveze korištenja sjedalice, no obje imaju deficit u pogledu sigurnosti. Pravilno montirana, dječja sjedalica Axkid pruža dobru zaštitu u slučaju prometne nesreće, no u njenom slučaju problem predstavlja vrlo složeno postavljanje zbog čega su moguće potencijalne pogreške pri montaži.

Najgori rezultat i pad na testiranju ovog je puta ostvarilo pet dječjih sjedalica.

Riječ je o sjedalicama Joolz iZi Go Modular s ili bez iZi Modular i-Size baze, Foppapedretti Teknofix, LCP Kids Saturn iFix i Casualplay Multipolaris Fix. Kod Joolz iZi Go Modulara problem predstavlja materijal od kojeg je napravljena presvlaka koji je kontaminiran TCPP-om, retardantom gorenja koji se smatra kancerogenim.

Kod sjedalica Foppapedretti Teknofix i LCP Kids Saturn iFix, koje su identične konstrukcije, uočeni su ozbiljni nedostaci pri testu frontalnog sudara. Ukoliko se pojas u automobilu koristi za vezivanje djeteta, dio pojasa prelazi preko bočne strane školjke autosjedalice, a time i previsoko po dječjem abdomenu. Prilikom frontalnog sudara pojas se jako duboko urezivao u abdomen testne lutke što bi potencijalno moglo izazvati unutarnje ozljede. Zbog toga su zaštita pri frontalnom sudaru i sigurnost u oba modela ocijenjeni nedovoljnom ocjenom. Značajni nedostaci pri frontalnom sudaru primijećeni su i kod autosjedalice Casualplay Multipolaris Fix. Tijekom testiranja, testna lutka teška devet kilograma ispala je iz sjedalice. Mogućnost ispadanja iz sjedalice znatno je povećana kod djece starosti do otprilike godine dana, a time se povećava i mogućnost ozljeda prilikom primjerice drugog udarca u prometnoj nesreći. To je i razlog smanjenja ukupne ocjene jer vezanje sjedalice isključivo sigurnosnim pojasom automobila bez Isofixa očito ne pruža dovoljnu zaštitu.

Pritom vozačice i vozači ne smiju zaboraviti da u automobilu bez autosjedalice nikad ne prevoze dijete. Čak i najlošija sjedalica bolja je od nikakve i njezinim korištenjem značajno smanjuju mogućnost zadobivanja teških ozljeda prilikom prometne nesreće. 

Dječju autosjedalicu treba koristiti uvijek i bez iznimke, pa čak i na najkraćem putovanju ili odlasku do lokalne trgovine. Statistika pokazuje kako se najveći broj prometnih nezgoda događa upravo na kratkim relacijama unutar nekoliko kilometara od kuće. Držanje djeteta u rukama nije siguran način putovanja jer prilikom sudara pri brzini od samo 50 km/h dijete teško 5 kilograma postaje teško 20 puta više ili čak 100 kilograma.

Prometne nesreće jedan su od glavnih uzroka smrti djece ispod 14 godina, a procjenjuje se da bi 70 posto djece preživjelo ili izbjeglo ozbiljnije ozljede da su bili vezani u odgovarajućoj sjedalici.

Najbolje ocijenjene autosjedalice na testiranju 2017. godine možete pronaći ovdje:

Dokument: "HAK testiranje autosjedalica 2017."