PROMIJENITE ŽIVOTNE NAVIKE

Evo kako možete smanjiti rizik od dijabetesa

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 08.09.2011 13:58
  • Objavljeno 08.09.2011 u 11:43
žena zdravlje voće hrana

žena zdravlje voće hrana

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Biste li bili spremni promijeniti barem jednu lošu naviku, primjerice počeli se zdravije hraniti i redovito vježbati, kad biste znali da ćete smanjiti rizik od razvoja dijabetesa? Ako ste spremni napraviti dvije, tri ili čak pet promjena u životnom stilu, šanse da ostanete zdravi još su veće

Svaki mala promjena prema zdravijem životu pomaže, kaže se u novoj studiji američkog ministarstva zdravstva. Ako postignete samo jedan od pet ključnih ciljeva, smanjit ćete vjerojatnost pojave dijabetesa u srednjoj dobi za gotovo jednu trećinu,

čak i ako imate povijest dijabetesa u obitelji, piše Huffington Post navodeći procjene studije.

Liječnici ponavljaju da loše navike kao što su pušenje, konzumacija alkohola ili nezdrava prehrana povećaju vjerojatnost razvoja niza kroničnih bolesti, uključujući dijabetes tipa 2. No novo istraživanje, najopsežnije te vrste do danas, među prvima dokazuje kako zdrave navike u kombinaciji utječu na rizik od dijabetesa.

Dr. Jared Reid, glavni autor studije i epidemiolog s Instituta za srce, pluća i krv u Bethesdi kaže kako udružene promjene loših životnih navika imaju velik i iznenađujući utjecaj na zdravlje.

Tim dr. Reida analizirao je zdravstvene podatke više od 200.000 muškaraca i žena u osam američkih država. Nakon deset godina, devet posto građana uključenih u istraživanje razvilo je dijabetes. Oni kojima nije dijagnosticirana ta bolest imali su pet ključnih zajedničkih karakteristika:

- normalnu težinu; nisu bili prekomjerne težine ili pretili te su održavali indeks tjelesne mase ispod 25;
- nisu bili pušači; nikada nisu bili redoviti pušači ili su ostavili cigareta najmanje prije 10 godina;
- fizički su bili aktivni; vježbali su 20 minuta dnevno najmanje tri puta tjedno;
- zdravo su se hranili; konzumirali su namirnice s puno vlakana, malo transmasnoća masti, malo rafiniranih ugljikohidrata te više koristili dobre (poli-nezasićene) nego loše (zasićene) masti;
- malo su pili; konzumirali su alkohol u umjerenim količinama: dva ili manja jedinica dnevno muškarci te jedno piće ili manje žene.

Svako dodatno pravilo kvalitetna životnog stila bilo je povezano s do 39 posto manjim izgledima za razvoj dijabetesa. Oni koji su ispunjavali sve standarde imali su 80 posto manje izglede dijagnosticiranja dijabetesa nego osobe koje su im demografski bile slične, ali koje su vodile manje zdrav način života, navodi se u studiji.

Od svih pet čimbenika, prekomjerna tjelesna težina najjače je povezana s rizikom od dijabetesa.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi