OD SOTONIZMA DO BDSM-A

Društvene mreže još 'gore': Kako je skandalozna modna kampanja Balenciage uzburkala internet i raspalila brojne teorije zavjere

02.12.2022 u 19:38

Bionic
Reading

Društvene mreže i dalje su užarene od poziva na bojkot Balenciage, a u ovu su se priču sad upleli i američki konzervativci kojima je skandalozna modna kampanja, u kojoj su na neprimjeren način prikazana djeca, upala kao dar s neba kako bi ponovili svoje dobro poznate teorije o tajnom ratu koji vode protiv sotonističkih i krvoločnih pedofila u redovima političkih, poslovnih i medijskih elita

Šokantna modna kampanja Balenciage zapalila je internet te su zbog toga ponovno isplivale brojne teorije, a na TikToku se pojavio video u kojem su pronađeni skriveni sotonistički simboli na jednoj od reklamnih fotografija na kojoj se nalazi dijete.

Spomenuti video bilježi milijune pregleda i dodatno dolijeva ulje na vatru u ovom slučaju zbog kojeg već danima bruje društvene mreže, što je kulminiralo pozivima na bojkot Balenciage, a neki su već krenuli u čišćenje svoje garderobe od skupocjenih komada s potpisom ovog prestižnog brenda.

Kampanja pod nazivom Balenciaga Gift Shop objavljena je 16. studenoga i sadržavala je slike djece s torbicama koje izgledaju poput plišanih medvjedića u BDSM opremi - spornim modnim dodatkom viđenim i na listopadskoj modnoj reviji brenda, kad su manekeni i manekenke koračali po blatnoj pisti.

Iza fotografija stoji talijanski fotograf Gabriele Galimberti, a njegove fotografije prikazuju šestero djece koja drže torbice u obliku plišanih medvjedića u spornoj odjeći. Na stolu oko djece bile su izložene vinske čaše i drugi darovi iz te kolekcije.

Prema riječima Galimbertija, dodatke, djecu i mjesto fotosessiona odabrala je Balenciaga, uz brojne članove osoblja koji su bili prisutni tijekom dva dana fotografiranja. Nedugo nakon što je kampanja Gift Shop objavljena na internetu negativne reakcije pljuštale su sa svih strana. No kao da to nije dosta, pet dana kasnije, 21. studenog, Balenciaga je objavila drugu kampanju, pod nazivom Garde-Robe, za 2023. godinu. Korisnici društvenih medija zumirali su slike iz kampanje za koje se činilo da prikazuju, kao rekvizit, dokumentaciju iz odluke Vrhovnog suda o zakonima o dječjoj pornografiji, što je naravno izazvalo nezapamćen skandal.

Kao da to nije sve, Daily Mail je objavio šokantno otkriće - na radnom stolu za kojim pozira glumica Isabelle Huppert uočena je knjiga kontroverznog belgijskog umjetnika čiji radovi uključuju vrlo mračne prizore s djecom koja su kastrirana i krvave kože.

Knjiga 'As Sweet as It Gets' djelo je belgijskog slikara Michaëla Borremansa, čiji je rad prikazan u galeriji David Zwirner. Galerija je opisala te slike kao one na kojima se 'mala djeca bave razigranim, ali tajanstvenim radnjama sa zlokobnim prizvukom i insinuacijama nasilja', piše The New York Times.

Modna kuća Balenciaga, inače u vlasništvu Keringa, francuskog luksuznog konglomerata koji također posjeduje brendove kao što su Gucci i Saint Laurent, neprimjerenom blagdanskom kampanjom izazvala je brojne negativne komentare, a Twitter je 'gorio' od optužbi.

Nije dugo trebalo čekati da proključa bijes, a na Twitteru su se odmah neki prisjetili i toga da je pokćerka američke potpredsjednice Kamale Harris, Ella Emhoff, bila angažirana na modnoj reviji Balenciage, što im se savršeno uklopilo u tu priču.

U sve su se brzo uključili konzervativni mediji. Priča je prenesena u desničarskim medijima, uključujući The New York Post i emisiju Fox Newsa u udarnom terminu 'Tucker Carlson Tonight', a koja je itekako pomogla popularizaciji američkog pokreta QAnon, društvenog fenomena utemeljenog na teoriji zavjere, prema kojoj 'elita koja obožava Sotonu i prakticira pedofiliju pokušava kontrolirati politiku i medije'.

'Ovdje imate veliki međunarodni brend koji promiče dječju pornografiju i seks s djecom i to ne promiče suptilno, već otvoreno', izjavio je Carlson u emisiji 22. studenoga.

Kako će se Balenciaga izvući iz ove situacije?

Prve reakcije brenda stigle su već 24. studenoga, kada su se ispričali za kampanju Gift Shopa i obećali da će ukloniti kampanju sa svih platformi.

Brend čije kreacije rado nose mnoge poznate trendseterice, uključujući najutjecajniju influencericu Kim Kardashian, dobro je poznat po svojim šokantnim kampanjama i kreacijama koje su oduvijek podizale obrve (prisjetimo se redizajna Ikeine plave torbe u skupocjeni modni dodatak, crocsica s petom i vidno istrošenih tenisica za 'samo' 1850 dolara).

NEK' SE VIDE TRBUŠNJACI

Ono kad nadmašiš i Kardashianke: Olivia Wilde šokirala stajlingom na glamuroznom eventu – samo trakica preko grudi i široka suknja

Pogledaj galeriju

Kim Kardashian u bizarnom crnom izdanju na Met Gali ili modeli koji su izgledali kao izbjeglice noseći na pisti vreće za smeće od skupocjene kože također su samo neki od kontroverznih modnih poteza iza kojih stoji Demna Gvasalia, Gruzijac koji je 2015. postao kreativni direktor Balenciage.

Na rubu ukusa i uvijek spreman izazvati šok, Gvasalia se poigravao modnim konzumentima koji sudeći po svemu nisu žalili novca za skupocjene krpice s potpisom Balenciage, no kako će se izvući iz ove situacije, nejasno je jer su navukli bijes javnosti na sebe.

Modna kuća je preuzela krivnju za kampanju koja prikazuje djecu, ali su pokušali okriviti produkcijsku tvrtku za sudski spis o dječjoj pornografiji.

Dok se brend bori objasniti tko je kriv za ovaj skandal, stigla je i vijest da Gvasalia, donedavno omiljena figura u modnom svijetu, neće primiti nagradu Business of Fashion.

'U BoF-u najviše cijenimo sigurnost djece. Kao i mnogi, tražimo istinu o tome kako su se djeca pojavila s proizvodima inspiriranim BDSM opremom na fotografijama Balenciagine kampanje, što je u potpunosti u suprotnosti s našim vrijednostima. Kao rezultat toga, ove godine Demni nećemo dodijeliti nagradu Global VOICES. Unatoč tome, zamolili smo vodstvo Balenciage da dođe u VOICES kako bi preuzeli odgovornost za objavljivanje tih fotografija i ponudili objašnjenje', poručili su iz BoF-a.

Kim Kardashian je već najavila da će razmotriti nastavak suradnje s brendom, a ako ih ona napusti, to bi im moglo prouzročiti nesagledive probleme.