njihov posao je najbolji na svijetu

Dizajneri koji su od igre i sanjarenja izgradili posao

16.11.2019 u 07:00

Bionic
Reading

Projekti koje rade postoje da bi uveseljavali ljude

Opet njih dvije nije dizajnerska agencija, kolektiv ni studio, već banda kreativaca u dizajnerskim vodama i po svemu netipična firma čiji glavni (i glasni) moto, te prva rečenica na webu, glasi: "Naš posao je najbolji na svijetu". I daju nam časnu riječ da je to zaista tako!

Ako povjerujete u tu prvu netipičnost, morat ćete im vjerovati i da ih nije samo dvije (kao što im ime sugerira) - već tim danas čini četvero ljudi. Oni, a ne samo one, su Marina Andrijašević, Luka Vlahović, Dorja Horvatić i Nika Vujević. Ne pate od sumiranja uspjeha, etiketa, priznanja i titula, njihovi projekti najučinkovitije pričaju za njih, a slažu se da ih pojam (kreativna) banda, u najpozitivnijem smislu te riječi i najbolje opisuje. No ne brinite, imaju sve potrebne dizajnerske (i ne samo te) vještine i iskustva, originalne, uspješne i duhovite izvedene projekte, ali i diplome iz sfere dizajna i arhitekture. Na proces poslovanja gledaju kao pretraživanje svijeta oko sebe u potrazi za pričama koje pretvaraju u predmete. Polja interesa i realiziranih projekata u sferi oblikovanja proizvoda, vizualnih identiteta i dizajna ambalaže im vrludavo šaraju od biljaka, preko društvenih igara pa sve do šarenih suvenira: ili u pravom životu - od osnovnog paketa za DIY vrtlarenje, preko najzabavnije memory igre na Balkanu do ogromnog čokoladnog megalodonovog zuba!

Sadašnji sastav ekipiran u netipični dizajnerski tim kojeg čine Marina, Luka, Dorja i Nika, prirodno se oblikovao, iz godine u godinu. Sve je pokrenula Marina prije osam godina otvorivši firmu s raznoraznim planovima koji su se, doduše, podosta razlikovali od ove današnje realnosti. Slažući novi i, najvažnije, svoj put, od starta je znala da Opet njih dvije neće biti klasična dizajnerska tvrtka s previše klijenata i poslova na kojima se rade mnogi kompromisi "jer je klijent tako tražio". Umjesto toga, tvrtka je radila samoinicirane projekte, za svoj gušt. U početku se, kako Marina objašnjava, puno crtalo, maštalo, lijepilo i rezalo, eksperimentiralo i surađivalo s raznim kolegicama i kolegama - samo da se nešto stvara. A onda je, pred jedan Božić, nazvao prvi veliki klijent koji je vidio neki od tih samoiniciranih radova i poželio ga za svoje poslovne poklone! Danas Marina zaključuje kako je, vjerojatno, upravo to definiralo budućnost firme. Taj prvi veliki posao zahtijevao je brze i efikasne suradnike, spretne, iskusne i kreativne "manualce" koji guštaju u DIY metodama i neizbježnim improvizacijama - i tada se firmi pridružio Luka.

Njegovi superpowersi su beskrajno strpljenje, preciznost i imaginacija, a kada se to pomnoži s diplomom arhitekta - rezultat je svojevrsni Tesla firme, kako mu danas kolegice tepaju, dodajući kako su od tada njihove ideje promišljenije, detaljnije i još bolje izvedene. Luka nosi titulu "voditelja proizvodnje" firme, smišljajući, kombinirajući i pronalazeći strojeve, alate i praktična rješenja svih njihovih malih i velikih produkcijskih problema i ambicija.

Dorja se timu prvi put pridružila sljedećeg Božića, surađujući na projektu gdje je tražena edicija jednog poslovnog poklona vrtoglavo narasla na suludih 20.000 komada, a rok izvedbe na još luđih tjedan dana. Kroz taj strašno kratak, ali na kraju jako sladak proces, Marina i Luka su brzo i spretno "nanjušili" da im se s Dorjom, osim dizajn vibre, itekako preklapaju polja interesa, stavova i sustava vrijednosti u načinu poslovanja pa je dotadašnja dizajnerska iskustva Dorja odlučila nastaviti graditi upravo s njima.

Najrecentniji član tima je Nika, logističko-matematički stup firme koja ima zadatak dovesti kreativu u red i pobrinuti se da svi brojevi u firmi štimaju i da su sigurni da znaju kuda idu, financijski i organizacijski.

  • +6
opet njih 2 Izvor: Promo fotografije / Autor: promo

Kao jedan od svojih aseva u rukavu ističu praksu - jer ih, osim ideja u glavama, po papirima, skicama, crtežima ili ekranima, upravo proces prototipiranja, modeliranja, mjerenja i "peglanja" detalja proizvoda itekako drajva.  Važno im je da pri ruci imaju strojeve i alate s kojima sami mogu isprototipirati većinu zamisli na kojima rade, s ciljem da već u prvoj fazi, kada ideje samo frcaju, što lakše filtriraju smisleno od besmislenog, potencijal od dead-enda! Za stroj-radnik godine jednoglasno su proglasili 3D printer, jer je non-stop u pogonu, a tu su i rezalice raznih veličina i oblika, strojevi za pakiranje, ljepila, papiri i kartoni svih boja i formata.

Više o njima saznajte na: