TEST

Dacia Sandero 0,9 TCe - jednostavnije ne ide

24.05.2013 u 17:07

  • +4

Dacia Sandero 0.9 TCe

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Bionic
Reading

'Automobile više ne rade kao prije.' Koliko puta ste čuli ovu rečenicu uz nezaobilaznu kritiku kako je za sve kriva 'elektronika'. Ako i sami spadate među ljubitelje jednostavne građe - Dacia ima rješenje

Dacia Sandero jednostavan je automobil za jednostavne ljude, one kojima je od kožom presvučenih i grijanih sjedala ili senzora za kišu važnije to da za što manje novca stignu od točke A do točke B.

Premda je Sandero u posljednjoj izvedbi postao sofisticiraniji nego prije pa tako sada nudi multimedijalno navigacijski sustav MediaNav, tempomat i senzore za parkiranje uz nadoplatu te ABS i ESP serijski, i dalje je riječ o vrlo rudimentarnom automobilu.

Ovo je jasno već na prvi pogled pa i nakon što se smjestite za upravljač. Sandero je ipak oku privlačniji nego u prethodnoj generaciji, a i materijali djeluju kvalitetnije te bolje sazdano nego dosad. Ono najvažnije je ipak to da sva ova unapređenja nisu išla nauštrb prostornosti ili cijene. Tako Sandero i dalje nudi smještaj za četvero natprosječno visokih putnika i čak 320 litara volumena njihove prtljage.

Uređaji su pregledni, a sve komande nalaze se nadohvat ruke i intuitivno su raspoređene. Sandero je i zadovoljavajuće pregledan. Sjedala su udobna iako možda malo premekana, a i mogla bi nuditi bolje držanje tijela u zavojima, međutim Sandero nije automobil kojim ćete se voziti sportski.

To postaje jasno već i na ravnim, oštećenim prometnicama, gdje automobil dosta poskakuje, te pri agresivnijim ulascima u zavoj uz primjetno zanošenje karoserije. Sanderov upravljač je usto prilično anemičan, a ne možemo riječi hvale uputiti ni na račun nepreciznog peterostupanjskog ručnog mjenjača, no zato se 0,9 litreni benzinac pod poklopcem pokazao ugodnim iznenađenjem. U pitanju je novi trocilindrični motor s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem koji razvija 90 Ks i 130 Nm okretnog momenta što je dovoljno za sprint do stotke u 11 sekundi te maksimalnu brzinu od 170 km/h uz vrlo skromnu potrošnju.

S ovim motorom lagani Sandero vrlo dobro reagira na gas pri manjim brzinama i u gradskoj vožnji. No nemojte očekivati čuda prilikom pretjecanja na otvorenoj cesti kada je nužan strateški pristup.

Sandero je automobil koji se ne predstavlja za nešto što nije i upravo ga to čini miljenikom ciljane publike. Ako ste u potrazi za pristupačnim vozilom koje, unatoč jednostavnoj građi i pristupačnim materijalima, ostavlja dojam kao da će trajati čitavu vječnost, koje možda nije zabavno za voziti, no zato nudi izvrstan omjer uloženog i dobivenog, tada ga svakako trebate uzeti u obzir, posebice ako su vam automobili B-segmenta premali, a C-segmenta preveliki te ako si ne možete priuštiti predstavnika iz jedne ili druge kategorije.

Proizvođač: Dacia
Model: Sandero 0,9 TCe
Vrsta motora: 0,9, tri cilindra, benzin
Obujam: 898 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 5.250 o/min.
Okretni moment (Nm): 135 @ 2.500 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 4,7/8,0/6,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,1 s
Maksimalna brzina: 170 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.058/1.733/1.518
Cijena do registracije: 79.400 kuna (osnovni model 66.700)