TEST

Citroen C3 1.6 E-HDi - ozbiljan gradski automobil

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 18.02.2014 15:54
  • Objavljeno 18.02.2014 u 15:54
  • +2

Citroen C3 1.6 E-HDi

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Jedan od glavnih prodajnih aduta Citroena, model C3, nedavno je doživio blagi redizajn. Promjene su najuočljivije sprijeda, gdje je kozmetičkim prepravkom C3 zapravo bliži i sličniji novim modelima. S novim prednjim branikom izgleda i ozbiljnije nego prije

Interijer je izmijenjen tek u sitnim detaljima, a u testiranom modelu s lakiranom armaturom, kožnim dodacima i kromiranim rubovima predstavlja odlikaša male klase. Kako i ne, kad se radi o najboljoj razini opreme - Exclusive. Usto, ova oprema donosi i 16-colne kotače, kromirane kvake i rubove prozore te ono po čemu je novi C3 poznat - panoramsko vjetrobransko staklo.

Ono u praksi nailazi na podijeljena mišljenja. Neki su oduševljeni vožnjom pod otvorenim nebom, a drugi plaču zbog eventualne cijene novog stakla ako se nešto dogodi. Jedno je sigurno, putnicima na stražnjim sjedalima pojačava osjećaj prostranosti, a klincima je neobično i zabavno.

Pod poklopcem motora nalazi se 1.6-litreni HDI motor sa 92 KS pri 4.000 o/min i 230 Nm pri 1.750 o/min. Uz to, snaga se prenosi preko peterostupanjskog ručnog mjenjača. Iako na papiru podaci ne izgledaju ništa posebno, u praksi je priča sasvim drugačija. Do 100 km/h ionako je teško osjetiti neka silovita ubrzanja, naročito ne kod automobila ispod 100 KS, no iznad 120 km/h, C3 s ovim motorom oduševljava.

Konstantno vuče do 170 km/h, pa imate osjećaj da može potegnuti i do 200 km/h. Ipak, krajnja brzina je 183 km/h, dakle tek pri samom kraju ostaje bez daha. Pri tome treba napomenuti još jednom da je mjenjač dužeg hoda od samo 5 brzina. Motor je toliko elastičan da mu šesta brzina ne fali. Brzine su odlično raspoređene.

Zahvaljujući odličnom motoru i dobro proračunatom mjenjaču, ovim motorom se fino jurca po gradu i na otvorenoj cesti. Iskreno, postoji neka kemija u tom spoju i tko god proba automobil izlazi s osmjehom na licu, jer od 92 KS nema se što previše za očekivati, naročito zato jer ni sama karoserija C3 ne naginje sportu. No unatoč tomu što ovjes nije sportskog sadržaja, sjedala odlično drže u vožnji, a položaj za upravljačem je višestruko podesiv, pa će se i oni preko 180 cm moću udobno smjestiti. Ako imate putnike straga, nije velik problem, jer i straga ima dovoljno mjesta. To je rezultat rasta čitave klase u kojoj se nalaze i ljuti konkurenti - Clio i 208. Pri tome treba napomenuti da ni prtljažnik nije malen. Na raspolaganju je 300 litara. E, to je već ozbiljan gradski automobil.

Nakon nekoliko uspješnih godina tržišnog ratovanja, C3 i dalje odlično stoji. Sa sitnim izmjenama, dizajnom još uvijek djeluje svježe, što mu osigurava još više uspješnih godina.

U svakom slučaju, palac gore za motor, mjenjač i panoramsko vjetrobransko staklo. Toplo preporučujemo.

Proizvođač: Citroen
Model: C3 1.6 E-HDi
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 68/92 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 230 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,6/7,1/6,5
CO2 (g/km): 90
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,2
Maksimalna brzina: 183 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.941/1.728/1.524
Cijena do registracije: 123.100 kuna

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!