BRZA MODA U SPORTU

Adidas i Nike u borbi za prevlast: Inspiraciju potražili u Zari i H&M-u

10.03.2017 u 11:59

Bionic
Reading

Adidas je prema izvješću o prošloj poslovnoj godini postigao poslovni rast i zaradio 142,8 milijardi kuna, a sve zahvaljujući retro modelima Superstar i Stan Smith koji su najprodavaniji modeli već nekoliko uzastopnih sezona. S obzirom na ogromnu potražnju za Adidasovim modnim kolekcijama obuće, tvrtka se odlučila na preseljenje tvornica iz Azije u Europu i Ameriku kako bi ubrzala isporuku u trgovine, po uzoru na uspješne komercijalne lance urbane mode Zaru i H&M

'Mi nismo modna kompanija', izjavio je za Quartz izvršni direktor Adidasa Kasper Rorsted u izjavi za medije te dodao kako tvrtka voli imati i modnu liniju proizvoda, no Adidas je prvenstveno sportska kompanija.

No upravo je modna kolekcija zaslužna za poslovni uspon koji je tvrtka zabilježila u protekloj godini. Adidas je povećao prodaju za 14 posto, što donosi zaradu od 142,8 milijarde kuna (20,4 milijarde dolara). Od toga je prodaja modnih kolekcija porasla za 45 posto, a prodaja sportskih kolekcija za tek 13 posto.

Ovakvi podaci ne čude s obzirom na ogromnu popularnost koju su ostvarili Adidasovi modeli tenisica Superstar i Stan Smith koji su već nekoliko sezona najtraženiji modeli. Ovi i slični modeli proizvoda pomogli su Adidasu da dostigne Nike, svog najvećeg konkurenta na tržištu – Adidas je u siječnju udvostručio svoj udio na američkom tržištu sportske obuće.

Potražnja za Adidasovim retro modelima tenisica i modelom Boost bila je toliko velika da tvornice nisu mogle pratiti korak, no Adidas je u 2016. pronašao rješenje za ubrzanje prodaje. U svom godišnjem izvješću tvrtka je najavila kako će novim rezovima ubrzati proizvodnju na dva mjeseca, a raniji standard bio je 12 do 18 mjeseci.

Osim svojim tvornicama koje ima u Aziji, okrenuo se i novim projektima poput otvaranja tvornica u Njemačkoj i Americi, što tvrtki omogućava bržu isporuku proizvoda na police dućana (no i dalje je najveća proizvodnja u Aziji). Adidas, naime, prati strategiju vodećih lanaca urbane mode Zare i H&M-a koja je zaslužna za njihov kontinuiran poslovni rast, unatoč nehumanih uvjetima rada u Aziji.

Ovakav način proizvodnje omogućuje Adidasu da proizvodi manje zaliha unaprijed te mu umjesto toga garantira funkcionalnije rješenje, a to je brža nadopuna traženijih proizvoda. Na taj će se način riješiti i problem viška proizvoda koji se nisu mogli prodati.

U Adidasu tvrde kako im je cilj mlađa potrošačka publika, a do 2020. očekuju porast prihoda od prodaje modnih kolekcija na 50 posto. Nastavi li ovaj sportski brend dizajnirati modne kolekcije obuće u jednako uspješnom smjeru, prodaja bi trebala ići isključivo uzlaznom putanjom.