FILMSKI OSVRT ZRINKE PAVLIĆ

'Oceanovih 8' - ponajbolja filmska zabava koju si možete priuštiti ovog ljeta

• 06.07.2018 u 11:38

U ženskoj varijanti poznate trilogije o skupini visokoprofilnih kradljivaca sve je puno zabavnih likova, kompliciranih i briljantnih planova, poznatih ličnosti i kultnih newyorških lokacija. Film sigurno neće osvajati umjetničke nagrade na festivalima, ali je sigurno jedna od najboljih zabava ovog ljeta

'Njega primjećuju, nju ignoriraju', kaže Sandra Bullock kao Debbie Ocean u filmu 'Oceanovih 8'. 'A mi ovaj put ŽELIMO da nas ignoriraju.' Zanimljiv je to komentar i reakcija na patrijarhalno društvo, zbog kojih bi se cijeli ovaj film mogao nazvati simboličkim prikazom onoga što se može dogoditi (i zapravo se na jednoj razini i događa) kada jednu skupinu ljudi zanemaruješ i ne obraćaš pozornost na nju. Jest da su javna društvena borba i politički angažman ultimativno plodniji i pošteniji, ali ima neke poetske pravde u tome da te žene - koje nitko baš ne shvaća sasvim ozbiljno - pokradu koristeći to što okrećeš glavu od njih.

No iako je to jedna problematična, ali razmišljanja vrijedna ideja povezana s položajem žena, patrijarhatom i feminizmom, 'Oceanovih 8' ipak nije feministički film. Dubljom analizom došli bismo i do onih njegovih elemenata koji ga čine čak podosta lošim za feminističku stvar, ali to zapravo u ovom filmu nije poanta. Ova ženska varijanta trilogije o visokoprofilnim, visokotehnološkim i visokoumjetničkim pljačkama skupine kriminalaca s posebnim vještinama - prije svega je zabavan, duhovit i napet film za ljetno 'puštanje mozga na pašu'. I u tome je izvrstan. Inteligentan, uzbudljiv, pun šarmantnih newyorških lokacija i s genijalnom, superpopularnom ženskom glumačkom ekipom.

Oceanovih 8 Izvor: Profimedia / Autor: ©Warner Bros

Priča je složena po istom algoritmu kao i Soderberghovi Oceani (Soderbergh je ovdje producent) - Debbie Ocean, koja je sestra Dannyja Oceana iz originalne trilogije, uspijeva uvjeriti odbor za puštanje na uvjetnu slobodu da je oslobodi iz zatvora, nakon tog izlaska iz zatvora okuplja ekipu koja će joj pomoći u krađi skupocjene Cartierove ogrlice s vrata starlete na kultnom newyorškom The Met Gala. Plan joj je, naravno, kompliciran i briljantan, a za njegovu izvedbu potrebne su joj suradnice koje će izvesti svoju čaroliju u nekom njegovu ključnom dijelu.

I tu dolazimo do onog dijela koji je najzabavnijim u svim Oceanovim filmovima - upoznavanje s ekipom. Uvijek je tu riječ o zanimljivim ekscentricima i otkačenoj međuigri između njih, samo što su ovaj put to sve žene. Cate Blanchett je sjajna kao 'desna ruka' naslovne junakinje, beskompromisna rokerica usta punih sjajnih replika. Mindy Kaling, jedna od najsmješnijih komičarki mlađe generacije kao draguljarka koja je svojedobno za Debbie radila neke mutne poslove totalno je osvježenje i mladenačka energija u ekipi. Zanimljive uloge igraju i Sarah Paulson, kao kriminalka koja pokušava živjeti obiteljskim životom suburbane majke te Helena Bonham Carter kao modna kreatorica koja ekipi daje pristup događaju na koji su se namjerile. Valja spomenuti i Rihannu, koja glumi vještu hakericu, iako zapravo baš i nije skroz razrađena, pa se stječe dojam da je u filmu samo zbog PR-a.

Foršpan za 'Oceanovih 8' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

No apsolutno najveća fora u filmu je Anne Hathaway kao starleta na glamuroznom događaju, glumica na čijem će se vratu naći skupocjena ogrlica. Vjerujem da je mnogim glumcima zabavno glumiti glumce, ali Hathaway se ovdje doista izvrsno zabavljala, i to se vidi u filmu. Svi slojevi egomanije, neuroze, histerije, ali i istinske nesigurnosti i krhkosti koje prikazuje u ovoj podosta komičnoj ulozi - uvijek su zabavni, ali ipak nikada ne prelaze u karikaturu.

Za sam film se to, naravno, ne može reći jer, kao i svi Oceanovi filmovi dosad, i ovaj je intelektualni konstrukt pljačke koja se u stvarnosti SIGURNO ne bi mogla tako odviti i u kojoj ne bi sve moglo biti tako glatko i briljantno isplanirano te izvedeno. No u tome nije poanta. Poanta je da je ovo superzabavan film, gornji dom onoga što Hollywood proizvodi kada se pri izdavanju filmova ne vodi umjetničkim nervom, nego prije svega misli na entertainment. Gornji dom spominjem zato što će vam ovaj film možda dopustiti da pošaljete mozak na pašu, ali vam nikad, ni u jednom trenutku neće uvrijediti inteligenciju.