Nije sve što dolazi s BBC-ja zlato, ma što govorili oni koji nisu preboljeli 'Crnu guju' i Delboya

• 25.02.2018 u 13:11

Nova humoristična serija koju je HTV otkupio za svoj blok sitcomova subotom kasno navečer na drugom programu nije ni smiješna ni zanimljiva niti je uopće jasno zašto bi je itko odabrao za uvrštavanje u program, osim ako se vodio mišlju: 'To je s BBC-ja, dakle, prolazi'

Među televizionarima i ljubiteljima televizije u Republici Hrvatskoj - posebice onima srednje i starije generacije - postoji jedna predrasuda koja već dugo odolijeva vremenu, pa čak i konkretnim dokazima iz prakse. Ta predrasuda glasi: sve što dođe s BBC-ja čisto je zlato. Posebno se to voli tvrditi ili misliti za britanske humoristične serije jer se britanski humor smatra boljim od svih ostalih - napose 'glupog' američkog. Valjda netko negdje misli da su baš svi britanski komičari i humoristi od glave do pete zaraženi virusom Monty Pythona, Rowana Atkinsona i Dawn French te da u tome ne postoje ozbiljnije fluktuacije, a ni zastarjevanje stila.

Najnoviji primjer besmislenosti te predrasude jest HTV-ovo otkupljivanje serije 'Vrati mi se, draga' ('I Want My Wife Back'), koja je pronašla svoje mjesto na Drugom programu HRT-a subotom kasno navečer, tik uz američki sitcom 'Anđeo iz pakla' (koji je toliko loš da uopće ne zaslužuje nikakav osvrt) i reprizu 'Seksa i grada'. Serija je to o sredovječnom muškarcu Murrayju, koji slučajno saznaje da ga žena namjerava ostaviti točno na svoj četrdeseti rođendan. Zaprepašteni Murray pokušava spriječiti raspad svojeg braka, ali isto tako i od što više prijatelja i članova obitelji sakriti činjenicu da ga žena ostavlja.

Budući da sam seriju imala prilike pogledati prije nego što će se cijela izvrtjeti pred očima HTV-ovih gledatelja (ako ih uopće bude bilo), odgovorno tvrdim da je to sve što vrijedi reći o toj seriji. Da, da, događaju se u njoj još neke stvari, ima ih čak i nekoliko u kojima se vidi da bi trebale biti smiješne, ali zapravo je sve poprilično flah. Ben Miller Murraya glumi više-manje na isti način kao što je glumio Richarda Poolea u 'Smrti u raju', drugi se glumci trude iz materijala izvući najviše što mogu, ali materijal jednostavno nije ništa posebno. Čak štoviše, serija uglavnom izgleda kao potpuno promašen pokušaj komedije i napola uspješan pokušaj depresivnog prikaza dosade koja se razvila između dva bračna partnera tijekom jednoličnog braka bez ikakvih izazova, iznenađenja i uzbuđenja.

'Vrati mi se, draga' nije najgora humoristična serija koju je HTV otkupio, svakako je bolja i od većine domaćih humorističnih uradaka koje smo imali prilike gledati u njegovu programu (uz čast iznimkama), ali je bezvezna i ni po čemu ne opravdava tradicionalnu priču o profinjenosti i visokoj kvaliteti britanskog TV humora. Ne znam je li se u programu HTV-a našla zbog te predrasude, zbog toga što je jeftinija od nekih kvalitetnijih serija ili zbog toga što je netko na Prisavlju zaključio da bi radije prikazao nešto što već svi živi nisu skinuli s torrenta ili pogledali na streaming servisima - ali štogod bio razlog, nije dovoljno dobar.

Foršpan za seriju 'Vrati mi se, draga' Autor: BBC One

HTV je u posljednjih nekoliko godina propustio prikazati neke od najvećih hitova svjetske humoristične TV produkcije i zapravo mu je jedna od rijetkih svijetlih točaka to što su uspjeli u programu naći mjesta za 'Brooklyn 9-9'Nisu samo propustili (ili drugim domaćim televizijama prepustili) prikazivanje najboljih djela objektivno bogatije američke produkcije, nego se do HTV-a nisu uspjele dovući ni doista dobre britanske komične serije, kao što je, primjerice, 'Peep Show'. Vjerojatno za to, između ostalog, postoje i financijski razlozi, ali ako je tako, onda su mogli uštedjeti i na otkupu serije 'Vrati mi se, draga'. Nije sve što dolazi s BBC-ja zlato, ma što vam o tome govorili tata, stric i urednik s HTV-a koji nikada nisu preboljeli 'Crnu guju', Rodneyja i Delboya. Ako se već nema love za 'Mirandu', 'Fleabag' ili 'The IT Crowd', poštedite nas sa serijama otkupljenim samo na temelju stare slave BBC-djedovine.