NOVi NAČIN GLEDANJA

Nepoznati detalji skriveni u najvećim umjetničkim remek-djelima

1/8

Hieronymus Bosch, 'Vrt naslade', 1450.-1516.

U samom središtu najtajanstvenijeg djela nizozemskog slikara i majstora fantastičnih prizora Hieronymusa Boscha (1450.-1516.), 'Vrtu naslade', nalazi se jaje, smješteno na glavi jahača. Upravo taj mali detalj otkriva pravo značenje slike izvedene kao triptih, od tri retabla, poput onih na crkvenim oltarima i interpretiranoj kao kritika nemorala, prikazana početkom i krajem svijeta. Bočne strane se, međutim, mogu zatvoriti i na njihovoj poleđini nalazi se još jedna slika - prozirna, lebdeća sfera, neka vrsta prapočetka svijeta. Bosch je time želio poručiti da sliku i samu treba promatrati kao neku vrstu jajeta koje ćemo razbijati svaki put kad se susretnemo s ovim kompleksnim djelom. Otvaranjem i zatvaranjem slike, naizmjence vidimo svijet koji je u pokretu i koji se gubi te onaj koji je tek u nastajanju, prije nego smo izgubili nevinost, navodi Grovier u tekstu za BBC.

Hieronymus Bosch, 'Vrt naslade', 1450.-1516.

Hieronymus Bosch, 'Vrt naslade', 1450.-1516.

Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Prethodna slika Sljedeca slika
U nedavno objavljenoj knjizi 'Novi način gledanja: Povijest umjetnosti kroz 57 djela' američki pjesnik i kulturni kritičar Kelly Grovier otkriva nepoznate detalje skrivene u slavnim slikama, poput 'Poljupca' Gustava Klimta ili 'Krika' Edvarda Muncha