'Abbott Elementary' - je li na pomolu novi 'Parks & Recreation'?

• 17.04.2022 u 21:31

Nova američka humoristično-mockumentaristička serija govori o učiteljima u jednom siromašnije philadelphijskom kvartu. Njezina autorica Quinta Brunson glumi i glavnu ulogu te po entuzijazmu i naivnosti podsjeća na legendarnu Leslie Knope iz serije 'Parks & Recreation'

Kada je prije mnogo godina počelo emitiranje američke humoristične, ali i kvazidokumentarne serije 'Parks & Recreation', gledateljima je bilo potrebno pet-šest epizoda se naviknu. Nije toliko bio problem u lažnom dokumentarcu - premda je i američki 'The Office' imao sličan problem s prvom sezonom i dan-danas se o toj sezoni priča kao o 'lošoj', iako uopće nije. Problem je bio taj što gledatelji nisu uspijevali točno prokužiti glavnu junakinju, legendarnu Leslie Knope, koju je tumačila još legendarnija komičarka Amy Poehler. Je li simpatična ili iritantna? Jel ona to ozbiljno ili se zeza? Trebamo li se smijati njoj ili s njom?

Amy Poehler je, kao i mnogi drugi komičari koji su zaigrali na kartu neugodne komedije, čak i malo proširila taj raspon neugodnosti. Dok su Larry David u 'Bez oduševljenja, molim' i Steve Carrell u američkom 'The Officeu' uglavnom igrali na suludo antipatične poteze svojih likova, Leslie nije činila ništa antipatično. Samo suludo. I nametljivo. I birokratski. Naravno, do kraja emitiranja 'Parksa', Leslie je postala ljubljena televizijska junakinja zbog čijeg su odlaska mnogi čak i plakali pa je raspoloženje gledatelja prema takvim likovima danas ipak mnogo drugačije.

Scene iz TV serije 'Abbott Elementary' Izvor: Profimedia / Autor: ABC / Planet / Profimedia

U takvu klimu uletjela je američka komičarka Quinta Brunson sa svojom serijom 'Abbott Elementary', još jednom humorističnom lažnom dokumentarcu, ovaj put o učiteljima u jednoj philadelphijskoj osnovnoj školi. Humoristički mockumentary u međuvremenu je postao mainstream forma na televizijama diljem svijeta, ali opet, u zadnje ih vrijeme i nije bilo tako mnogo pa se ne može govoriti o zamoru gledateljstva ni materijala. 'Abbot Elementary' zato je došao na plodno tlo.

'Abbott Elementary', foršpan Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Osim što je format došao na plodno tlo, vremena su se promijenila i postala bolja za serije o manjinama i siromašnijim dijelovima bogate Amerike. Quinta Brunson je, naime, svoju seriju odlučila usredotočiti na učitelje u jednoj siromašnoj philadelphijskoj osnovnoj školi, u osnovnoj školi u kojoj su djeca i učitelji uglavnom afroamerikanci i o osnovnoj školi koja je zbog toga često žrtva lošeg rukovođenja i financiranja. Usred svega toga jest glavna junakinja, Janine Teagues, učiteljica drugog razreda koja taj posao radi tek drugu godinu, ne gubi entuzijazam, energiju i optimizam, ali ni zablude u vezi sa svojim poslom.

Oko nje je skupina drugih učitelja - iskusna Barbara Howard, koja s nevjerojatnom lakoćom i mirnoćom uspijeva svoje predškolce držati pod kontrolom i istodobno ih voljeti, otkačena Talijanka Melissa Schemmenti, koja neke potrepštine za školu uspijeva nabaviti sumnjivim kanalima preko svojih 'ujaka' i 'bratića' - također talijanskog porijekla, mladi učitelj povijesti Jacob Hill, koji je smotan i zbunjen, ali uvelike podržava Janine, ambiciozni Gregory Eddie, koji želi postati ravnatelj, ali je zaglavio kao zamjenski učitelj prvašića i - kao šlag na torti - apsolutno suluda ravnateljica Ava Coleman, koju glumi poznata američka komičarka Janelle James.

Sa serijom 'Abbott Elementary' nema problema kao što je bilo s prvom sezonom serije 'Parks & Recreation'. Osim što nam je Janine odmah simpatična, ma koliko naivna i u zabludi bila, serija je doista smiješna i duhovita, i to 'ha-ha'-duhovita, odnosno, sigurno ćete se naglas nasmijati nekoliko puta već u prvoj epizodi. Crpeći inspiraciju iz posla svoje majke (jer joj je majka 40 godina radila kao učiteljica u osnovnoj školi), ali očigledno i iz svojeg dosadašnjeg komičarskog rada ('Black Lady Sketch Show'), Quinta Brunson stvorila je seriju koja je istodobno razigrana, duhovita, vesela i važna.