U ROVINJU

Weekend Media Festival otkriva ima li kreativna industrija izvozni potencijal

18.08.2016 u 09:52

Bionic
Reading

U suradnji s HURA-om, deveti Weekend Media Festival ove će nam jeseni otkriti je li došlo vrijeme za izvoz kreativnosti izvan granica regije. U sklopu BalCannesa, na kojem oglašivači biraju najbolje agencije i projekte iz regije, održat će se i BalCannes Export Report panel gdje će predstavnici agencija koje uspješno posluju izvan regije govoriti o izazovima koje nosi izvoz kreativnosti

O čemu se točno radi saznat će se od 22. do 25. rujna u prostoru stare Tvornice duhana u Rovinju.

‘Iako je hrvatska kreativna industrija relativno nepoznata u svijetu, brojne agencije izvoze svoje usluge. Prednjače digitalci, ali za inozemne naručitelje rade i dizajneri, kreativne agencije, game developeri, redatelji i produkcijske kuće. Izvozi se posvuda - SAD, zapadna Europa, zemlje u okruženju, Bliski istok. Svima je jasno da nema rasta bez izvoza i da se svuda na svijetu trebamo osjećati kao kod kuće. Velik je to iskorak za malu i relativno zatvorenu zajednicu poput Hrvatske', Istaknuo je Davor Bruketa, predsjednik Uprave HURA-e.


Kreativna industrija zasigurno ima izvozni potencijal i to prije svega od strane marketinših agencija, posebice zbog toga što je naš prostor premalen za sve, a vani ga za to ima dovoljno. Tome u prilog govori i istraživanje HURA-e među agencijama koje je pokazalo da 91 posto članica HURA-e već izvozi.

Upravo taj potencijal iznimno je važan za cjelokupno gospodarstvo, a ne samo za industriju oglašavanja. Ne čudi stoga da je studija provedena od strane Ekonomskog instituta u Zagrebu pokazala da kulturne i kreativne industrije Hrvatske, čiji sastavni dio čini i industrija oglašavanja i tržišnog komuniciranja, ostvaruju 2,3 posto bruto nacionalnog dohotka. Ovaj industrijski sektor izuzetno je otporan na gospodarsku krizu te zapošljava više od 42 000 ljudi, odnosno tri posto ukupno zaposlenih u zemlji.

Tomo Ricov, direktor Weekend Media Festival rekao je: ‘Kreativna industrija u Hrvatskoj ima velik potencijal i siguran sam da će u budućnosti još rasti. Nakon dugog razdoblja prilagodbe, agencije su pronašle modele koji funkcioniraju na domaćem, ali i na inozemnim tržištima. A upravo smo na Weekend Media Festivalu od samih početaka poticali razvoj kreativne industrije te razmjenu ideja i iskustva izvan granica naše zemlje.’


Prijave za peti po redu BalCannes su otvorene do 1.9. na www.balcannes.com. Ovogodišnji žiri oglašivača pregledat će sve prijavljene projekte i odabrati 25 najboljih koji će biti predstavljeni na Weekend Media Festivalu u udarnom terminu te pri tome dodijeliti nagrade za najbolju agenciju, najbolji projekt te posebnu nagradu BalCannesa. Prijave za ovogodišnji Weekend Media Festival i SoMo borac (www.somoborac.com) također su već započele, a sve informacije u vezi Weekend Media Festivala možete pronaći na ovom linku.