ŠTO ČEKA VINOLJUPCE?

Vino će se piti iz limenki, a teći će i besplatno iz fontana

  • Autor: Ivana Barišić
  • Zadnja izmjena 12.01.2017 10:14
  • Objavljeno 08.01.2017 u 22:25
Vino u limenci Union Wine Company Underwood

Vino u limenci Union Wine Company Underwood

Izvor: Društvene mreže / Autor: Union Wine Company

Svjetski eksperti i zaljubljenici u vinsku kapljicu novu 2017. godinu opisuju dvjema riječima - eksperimentiranje i istraživanje. Tako najlakše sažimaju trendove koji će vladati tim sektorom jer će se žeđ 'gasiti' vinima proizvedenima od manje poznatih sorti grožđa poput Varadeja i onih koji stižu iz manje poznatih vinskih područja u Portugalu, Južnoj Africi i Arizoni. Iza nas ostaju, smatraju oni, vremena jednostavnih sorti grožđa, standardnih vinskih boca i poznatih brendova

Dok klimatske promjene i globalno zatopljenje loše utječu na polarne medvjede, s druge strane šire se geografske granice uzgoja određenih sorti grožđa poput izbirljivog crnog pinota iz kojega se u posljednje vrijeme 'cijedi' vino vrhunske kvalitete u Njemačkoj, Kanadi, Oregonu, piše Bloomberg.

U konkurenciji kraft piva koje je u porastu od 14,1 posto, prema podacima Beverage Information grupe, te cidera (jabukovače) 10 posto, vino i dalje u 2017. godini čvrsto drži svoje pozicije. No znalci se pitaju kako će na njega utjecati Brexit i druga politička previranja, koliko će kamatne stope utjecati na njegovu kupovinu pa sve do toga kako će se izbor novog američkog predsjednika Donalda Trumpa odraziti na vino i hoće li konačno Bordeaux sniziti cijene iz obećavajuće 2016. godine?

Pjenušava vina osvajaju svijet

a

a

Izvor: tportal.hr / Autor: Kruno Kartus

Pjenušava vina su se dobro zapjenila u SAD-u, Velikoj Britaniji, čak i Kini, zahvaljujući prošeku, ali i tome što se brzo prihvaćaju kao piće za svakodnevna slavlja. Tako je, primjerice, prodaja šampanjca u SAD-u skočila za deset posto tijekom 52 tjedna zaključno s 10. rujnom.

U potrazi za pristupačnijim gaziranim pićima, njihovi neumorni konzumenti stremit će novom izboru iznad prošeka i Pét-nata, jednostavnije vrste pripremljenog pjenušavog vina. Od talijanske Franciacorte do Tasmanije 'ispucavat' će se čepovi pjenušca.

338662,189577,456822,451069

Za dvije kategorije pjenušavih pića, vinski znalci očekuju kako je u 2017. došlo upravo njihovo vrijeme. Ističu tu španjolsku Cavu, koja se proizvodi istom metodom kao i šampanjac, za kojom će porasti potražnja, ali i suhi talijanski Lambrusco koji je poput Pét-nata, zabavan, svjež, može osvježiti i stresni radni dan, a njegova bijela i crvena varijanta, predviđaju, zavladat će vinskim kartama u restoranima.

Sve zanimljivija dolina rijeke Loire u Francuskoj

Što se tiče vinskih područja, Burgundija će i dalje plijeniti pažnju, ali ostaje preskupa pa će dolina rijeke Loire postati iduća hladna klimatska regija iz koje je izvoz u SAD lani već skočio za deset posto, a i dalje raste. Puno se toga vinoljupcima može svidjeti u ovoj regiji 'razumnih cijena', od elegantnih i karakterističnih crvenih vina poput Cabernet franca, ali i popularnog gamay kao stilskog, složenog, suhog i slatkog bijelog vina do Chenin blanca i Livelyja, Zingyja sauvignona blanca. Uz područje Chinon za koje se možda zna, manje su poznata Touraine, Anjou, Samur i Vaouvray, a vinogradari u ovoj riječnoj dolini ubiru i bogat urod.

Zanimanje za vinima iz hladnijih sjevernih područja Francuske veće je nego ikada pa se u Parizu u veljači priprema i sajam posvećen upravo njima

Francuska dolina Loire postaje sve atraktivnija vinoljupcima Profimedia

Francuska dolina Loire postaje sve atraktivnija vinoljupcima Profimedia

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Nekoliko konvergentnih trendova pojačat će potražnju za svijetlocrvenim vinima zbog roséa koji se može poslužiti lagano ohlađen, ali i kao rozo vino onim zaljubljenicima koji pijući otkrivaju nove horizonte. Prema stručnjacima za vinsku kapljicu, sva svijetlo-voćna crvena vina poput Beaujolaisa i nekih vrsta crnog pinota, boljeg su okusa ohlađeni jer to, kako ističu, ukazuje na njihove svijetle voćne i ljubičaste mirise.

Svijetlocrvena vina su, također, i dio rastućeg trenda hladnoklimatskih vina, savršena za svaki dan tijekom cijele godine, koja ne zahtijevaju zrenje, a u kombinaciji s hranom nude različite okuse. Zbog toga s Bloomberga sugeriraju da se ove godine u restoranima traži Frappato sa Sicilije, ali Schiava te Lagrein sa sjevera Italije iz Alto Adige te crni pinot iz Elzasa i Zweigelta iz Austrije.

Pakiraju vina, a uskoro će i šampanjac - u limenke

Popularnost pivarskih obrta ohrabrila je i vinare da se opuste u pristupu svojim vinima te ih sve više 'pretoče' u limenke. Prodaja tako zapakiranog vina tijekom 2016. porasla je tijekom 52 tjedna zaključno do 18. rujna za 125,2 posto prema Nielsenu. Pjenušava vina mogla bi u limenkama završiti za nekoliko godina, a trenutno vinarije poput Oregon's Union Wine Company u limenke stavljaju Underwood crni pinot koji se prodaje i u bocama koje služi kao praktična jednokratna kanta za kupce. Lako se prenose pa za njih nije potrebna čaša ili vadičep, a i ekološka su.

Londonski poduzetnik Joe Revell sa startupom Garçon Wines kreirao je plastičnu bocu u Bordeaux stilu koja je spljoštena poput tikvice, tako da se može isporučiti i u engleske poštanske sandučiće.

U Kaliforniji, nekoliko vrhunskih vinarija, Sonoma's Scribe, Napa Valley wineries Ca'Momi i La Sirena, predstavile su novu, kratku, debelu bocu nazvanu 'corta', inspiriranu antičkim plovilima, za neka svoja vina. U njoj je završilo Ca'Momi'sin, novi brend crvenog i bijelog vina, Rosso i Bianco di Napa te Scribe'sov fermentirani chardonnay.

Britanac Joe Rewell kreirao je plosnatu plastičnu bocu za vino pogodnu za isporuke vina poštom Licencirane fotografije/Garçon Wines

Britanac Joe Rewell kreirao je plosnatu plastičnu bocu za vino pogodnu za isporuke vina poštom Licencirane fotografije/Garçon Wines

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Garçon Wines

Takav trend stavljanja vina u limenke nije samo za svakodnevnu upotrebu. Jay-Z's Armand de Brignac šampanjac predstavio je luksuznu mini bocu veličine torbice za svojeg skupocjenog Gold Bruta. Vinski znalci procjenjuju da će se sve više luksuznih šampanjaca presipati u takve formate koji se mogu koristiti tijekom godišnjih odmora.

I vinske karte u restoranima tijekom posljednjih deset godina izišle su iz kožnatih uveza i prešle na tablete ili u najkraću moguću verziju, upite konobarima koje vino preporučuju. Neki restorani, poput Junovog u Austinu u Texasu, koriste ručno izrađene formate crtanih romana s nazivima vina u kurzivu, koji se samo zacrne magičnim markerom kada ih nestane.

Besplatno vino teče iz fontana

Talijanska vinarija Dora Sarchese svojim posjetiteljima nudi okrepu na nešto drukčiji način Licencirane fotografije/Dora Sarchese

Talijanska vinarija Dora Sarchese svojim posjetiteljima nudi okrepu na nešto drukčiji način Licencirane fotografije/Dora Sarchese

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Dora Sarchese

A prošloga listopada u talijanskoj regiji Abruzzo vinarija Dore Sarchese kreirala je i fontanu iz koje teče besplatno crveno vino. Ideja joj je bila ponuditi osvježenje onima koji hodaju popularnom 196-kilometarskom Cammino di San Tommaso hodočasničkom rutom između Rima i Ortona katedrale. Ljudima je omogućeno da uđu u veliku bačvu i napune svoje čaše.

Slična fontana iz koje je također besplatno teklo mađarsko crveno vino Tokai, nalazila se u spletu podzemnih hodnika, popularnom Labirintu Buda dvorca u mađarskoj prijestolnici Budimpešti, koji je zatvoren, a slovio je za jedno od sedam podzemnih svjetskih čuda.

Hrvatsko tržište se oslobađa stereotipa vezanih uz konzumaciju vina Profimedia

Hrvatsko tržište se oslobađa stereotipa vezanih uz konzumaciju vina Profimedia

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Kakvi su trendovi u Hrvatskoj?

Hrvatsko tržište se oslobađa stereotipa vezanih uz konzumaciju vina Profimedia
Hrvatski vinar i vinogradar Ljudevit Kolar iz Suze u Baranji, pratit će zahtjeve tržišta jer to drži neophodnim u svojem biznisu. S jednim već i jesu u trendu, u ovoj obitelji godišnje se popije oko 50 boca pjenušca.

'Primijetili smo unazad dvije, tri godine da je tržište odustalo od onoga stereotipa da muškarci piju samo totalno suha vina, nego ako se ljudima nešto sviđa, mogu biti i polusuha, pa čak i poluslatka jer to rado prihvaćaju. Toga ćemo se i držati, jer imamo naznaka da se potrošačima sviđaju prošlogodišnja vina uglavnom polusuha pa u prošloj berbi nismo dočekali punu zriobu grožđa, ali smo u vinu zadržali arome i značajke baranjskog vinogorja', objašnjava hrvatski vinar koji smatra da će u budućnosti morati razmisliti i o prelasku na otpornije sorte grožđa, a domaće tržište smatra premalim i konvencionalnim, pa ne zna kako će ono na to reagirati.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!