veliki uspjeh

U zadnjih deset godina brodogradilišta okupljena oko tvrtke CroNoMar za Norvežane izgradili 118 brodova

31.03.2021 u 10:38

Bionic
Reading

Unatoč otežanom poslovanju i brojnim izazovima zbog pandemije koronavirusa Iskra brodogradilište Šibenik, kao i ostala tri brodogradilišta koji posredstvom tvrtke CroNoMar grade brodove za naručitelje iz Norveške, uspjelo je lani ispuniti ugovorene rokove pa i gotovo zadržati razinu proizvodnje iz 2019. godine. Nastavljaju tako i u ovoj godini

Iskra brodogradilište Šibenik prije desetak dana isporučilo je još dva broda, a jedan brod je u isto vrijeme otplovio za Norvešku s navoza pulskog Tehnomonta. U srijedu, 31. ožujka Iskra brodogradilište Šibenik isporučilo je još dva plovila za istog naručitelja, a pet je brodova u gradnji. Svaki od tih brodova vrijedan je više od milijun eura.

'Iskra brodogradilište isporučilo je posljednjih desetak dana jedan hibridni brod i jedan katamaran doubledecker, servisno plovilo s kabinama, a Tehnomont veće servisno plovilo s kabinama, malim ROV uređajima i dodatnom opremom. Danas je s naših navoza za Norvešku isplovio jedan jedna katamaran i jednotrupno servisno plovilo s kabinom, Splitsko brodogradilište Oštro, koje nam je također partner, isporučuje još jedan hibrid. Moram zaista iskazati zadovoljstvo zbog toga što su se naša brodogradilišta zaista potvrdila ne samom kvalitetom svojih usluga nego i svojom odgovornošću pa se unatoč tome što su u nekim razdobljima, zbog koronavirusa, znali imati i više ljudi na bolovanju nego u pogonima sav posao na vrijeme obavili', kaže Ana Zajc, viša projektna konzultantica u tvrtki CroNoMar.

Roko Vuletić, izvršni direktor Iskra brodogradilišta Šibenik također je zadovoljan dinamikom isporuke naručenih brodova za norveško tržište.

'Nije nam lako poslovati u ovo doba koronakrize ne samo zbog toga što ni naši radnici nisu imuni na koronavirus pa smo često u proizvodnji bili desetkovani unatoč svi epidemioloških mjerama koje intenzivno provodimo, nego i zbog toga što je ova pandemija poremetila i poslovne odnose i kontakte. Tako ni predstavnici norveške tvrtki za koje gradimo brodove nisu od proglašenja pandemije nisu dolazili u Hrvatsku. Drago mi je i što su u ovim okolnostima pokazali da imaju u nas povjerenje koje smo stekli dobrim radom i kvalitetom brodova koje smo za njih izgradili tijekom proteklih više od deset godina koliko traje naša suradnja'.

  • +28
Iskra brodogradilište Šibenik Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Iskra brodogradilište Šibenik

Suradnja CroNoMara i norveških tvrtki koje naručuju ribarske brodove od hrvatskim brodograditelja počela je 2010. godine. Do sada je za njih izgrađeno i isporučeno 118 brodova, što je puno više od prvotnog plana. Naime, početna ideja je bila da se u pet godina u Šibeniku izgradi 15 brodova, ali zahvaljujući izvrsnim početnim rezultatima poslovna suradnja proširila tako da sada Norvežani Hrvatskoj su imaju četiri partnera - Iskra brodogradilište Šibenik,Tehnomont, brodogradilište Oštro i Nuić Nautiku. Proizvodi hrvatskih brodograditelja su radni brodovi - aluminijski katamarani i jednotrupci različitih dimenzija koji se koriste kao radni i servisni brodovi u sektoru akvakulture.

'Tako na najbolji način promoviraju visoko kvalitetne hrvatske proizvode kao i inovativnost i konkurentnost naših tvrtki u tom sektoru', kaže Ana Zajc.

U početku su brodovi bili opremani isključivo uvoznom opremom, a sada domaći proizvođači sudjeluju s najmanje 40 posto.

Hrvatska brodogradilišta su se, kako naglašava Ana Zajc, potvrdila kvalitetom svojih usluga, ali i svojom fleksibilnošću jer se modelima i opremljenošću brodova prilagođavaju željama i potrebama krajnjeg kupca pa grade različite tipove brodova.

Počeli su s katamaranima koji služe za opskrbu ribogojilišta, ali sada grade i ribarske brodove druge namjene.

Tvrtka CroNoMar osnovana je 2008. godine na početku suradnje Norveške i Hrvatske odnosno norveškog ministarstva vanjskih poslova, Hrvatske agencije za inozemna ulaganja i i Grada Šibenika. Glavni cilj im je povezati hrvatske i norveške tvrtke u maritimnom sektoru te ojačati izvozni potencijal hrvatskih proizvođača uspostavljajući dugotrajne poslovne suradnje s inozemnim partnerima.