cijene javnog prijevoza

U ovom europskom gradu najskuplje se voziti tramvajem: Evo kako stoji Zagreb

17.06.2025 u 10:18

Bionic
Reading

Europska kućanstava u prosjeku koriste 12 posto svog budžeta za financiranje prijevoza. Jedno je istraživanje pokazalo kako je vožnja tramvajima, autobusima ili metroom najskuplja u njemačkim gradovima

Otići od stana na posao, u školu ili na neku slobodnu aktivnost više nije toliko jeftino, pogotovo ako se pritom koristi javni prijevoz. Kako su poskupjeli hrana i režije, u brojnim je europskim gradovima poskupio i transport.

Kućanstva u Europskoj uniji svakog mjeseca na mobilnost troše u prosjeku 12,5 posto svojih prihoda. Iako je većini najveća stavka gorivo, ima onih koji ovise isključivo o javnom prijevozu.

Stoga je platforma HousingAnywhere usporedila cijene javnog prijevoza u 54 europska grada. Učinili su to analizirajući cijene najjeftinijih karata, ali i mjesečnih pokaza, piše Bild.

Nijemci najskuplji, a Zagreb...

Daleko najskuplji je po tom pitanju München, u kojem za jednu vožnju metroom, tramvajem ili autobusom treba izdvojiti 4,10 eura. Tamošnji gradski prijevoznik MVV poskupio je svoje usluge za 4,9 posto početkom ove godine. To poskupljenje je bilo više i od inflacije.

'Razumljivo je da je svako poskupljenje neugodno, no s druge strane, suočeni smo s masovnim rastom troškova plaća i materijala koje moramo pokriti', komentirao je tada bivši direktor MVV-a Bernd Rosenbusch.

Po skupoći javnog prijevoza slijedi Stockholm u kojem za jednu vožnju treba izdvojiti 3,94 eura, zatim Hamburg (3,90 eura), Frankfurt i Berlin (3,80 eura), Köln (3,70 eura)...

Kako njemački gradovi zauzimaju vrh liste po skupoći javnog prijevoza, analitičari su se odlučili istražiti i ostatak Europe. Tako je Zagreb ispao najjeftiniji grad, gdje jedna vožnja u javnom prijevozu košta svega 53 centa. Manje je to i od Bukurešta, gdje karta košta 60 centi, Varšave (80 centi), Sofije (82 centa)...

Novi tramvaj u floti ZET-a
  • Novi tramvaj u floti ZET-a
  • Novi tramvaj u floti ZET-a
  • Novi tramvaj u floti ZET-a
  • Novi tramvaj u floti ZET-a
  • Novi tramvaj u floti ZET-a
    +42
Novi tramvaj u floti ZET-a Izvor: Cropix / Autor: Goran Mehkek

Mjesec dana vožnje za 'bagatelu'

Kad je riječ o mjesečnim kartama, odnosno pokazima, rekorder je London. Ondje pokaz košta najmanje 204,32 eura. Potom ponovno slijede njemački gradovi: Frankfurt (110,30 eura), Berlin (106,50 eura), Leipzig (104,90 eura) i Köln (102,10 eura). 

Nije jasno koliko je to isplativo javnim gradskim prijevoznicima, s obzirom na to da postoji Deuschlandticket, koji košta 58 eura mjesečno i omogućuje neograničenu upotrebu lokalnog prijevoza diljem Njemačke. 

No, Nijemci bi se čudili cijenama pokaza u drugim dijelovima Europe. Naime, u Bukureštu se moguće voziti mjesec dana javnim prijevozom za svega 16 eura, u Sevilli za 17,70, u Barceloni za 22, a u Pragu za 22,05 eura. Zagreb se ovdje nalazi u zlatnoj sredini s cijenom pokaza od 47,78 eura

Ipak, u Njemačkoj i pojedinim drugim zapadnim zemljama se može doskočiti skupljem prijevozu. Naime, pojedini prijevoznici, pa tako i MVV, nude 'Streifenkarte'. To je karta s više polja koja popunjavaju kondukteri ili se ona poništavaju na automatu. U Münchenu ona košta 17,80 eura, a njenim korištenjem cijena vožnje pada na 3,56 eura.