KONFERENCIJA U OPATIJI

U klastere su udružene 404 tvrtke

16.04.2010 u 15:39

Bionic
Reading

Četvrta međunarodna konferencija o klasterima na temu 'Izazovi i mogućnosti razvoja klastera na području jugoistočne Europe' okupila je danas u Opatiji oko 150 sudionika od kojih 25 predavača iz 13 zemalja

Oni će predstaviti EU pristup razvoju klastera i inovacijama kao i mogućnosti financiranja klastera te važnost nacionalnih i regionalnih strategija klastera, a izložit će i najbolje primjere klastera kao alata za povećanje izvoza.

Uz mogućnost upoznavanja s najboljim iskustvima te stjecanja znanja o uspostavi i razvoju klastera konferencija pruža i prilike za izravnu međusobnu komunikaciju gospodarstvenika te sklapanje poslovnih veza i dogovora o osnivanju novih klastera.

Skup je otvorio državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva Ivan Bubić koji je iznio podatak po kojem su u klastere u Hrvatskoj udružene 404 tvrtke sa ukupno 25 tisuća zaposlenih.

Naglasio je da je uz financijsku potporu Ministarstva u razdoblju d 2005. do 2009. godine sufinancirano 46 inicijativa za uspostavu klastera u vrijednosti od 21,5 milijun kuna.

Istaknuo je kako je to ministarstvo u sklopu operativnog programa potpore poticanju malog i srednjeg poduzetništva za ovu godinu izdvojilo oko 326 milijuna kuna.

Za prioritetno poticanje konkurentnosti i inovacija predviđeno je 108 milijuna kuna, za poduzetničku infrastrukturu 80,5 milijuna, a za subvencije kredita poduzetnicima više od 55 milijuna kuna, kazao je Bubić.

U sklopu prve izvozne strategije Ministarstvo i Vlada planirali su pokretanje izvozno usmjerenih klastera po načelu top-down, koje podrazumijeva aktivnu ulogu države u stvaranju klastera. Tako su u posljednje dvije godine potaknuta i sufinancirana četiri klastera s gotovo 7,4 milijuna kuna, naveo je.

Korištenje klastera kao alata za razvoj gospodarstva osigurat će veći stupanj konkurentnosti i otklanjanja problema usitnjenosti proizvodnje te nedostatnih proizvodnih kapaciteta, ali i stvaranje mreže poduzetnika radi ostvarenja novih zajedničkih proizvoda ili novih globalnih brandova, rekao je državni tajnik.