Ministar Tonči Glavina kazao je da imamo rekordnu turističku sezonu, velika su očekivanja i od posezone, no iz Hrvatske udruge poslodavaca upozoravaju da cijene hotelskog smještaja ne prate rast troškova
Iako su nedavni podaci koje je objavila Hrvatska turistička zajednica pokazala da je u srpnju u Hrvatskoj boravilo dva posto manje turista nego u istom razdoblju lani, ministar Tonči Glavina rekao je prošlog vikenda da bilježimo rekordne rezultate - dva posto više u dolascima i jedan posto u noćenjima.
'Rezultati generirani u predsezoni su rekordni, a imamo nagovještaje da će i posezona biti dobra, što je idealan scenarij', rekao je Glavina, prenosi Poslovni dnevnik. Navodi da je, prema podacima Porezne uprave, dosad fiskalizirano računa u vrijednosti pet milijardi i 414 milijuna eura što znači da su prihodi porasli za 10,4 posto. Procjenjuje se, stoga, da bi prihodi od turizma ove godine mogli iznositi 15,5 milijardi eura.
Zaustavljena apartmanizacija
Ministar Glavina dodao je da turizam značajno doprinosi BDP-u te da je zaustavljeno 'bujanje novih kapaciteta' jer, kako tvrdi, imamo neodrživu strukturu smještajnih kapaciteta i mora se zaustaviti rast svega onoga zbog čega smo svi ugroženi. Premda bi nominalno prihodi od turizma ove godine mogli biti rekordni, glavni ekonomist HUP-a Hrvoje Stojić upozorava da su prihodi realno u padu već tri godine.
'Suprotno tome, većina destinacija na Mediteranu ulaže više u moderni hotelski smještaj koji može privući goste s višom dodanom vrijednosti te pozitivno pridonosi razvoju ukupne destinacije', rekao je Stojić, prenosi Poslovni dnevnik.
Pišu da cijenama domaći hotelski smještaj ne može pratiti povećanje troškova pa tako, nakon prošlogodišnjeg povećanja cijena hotelskog smještaja u Hrvatskoj, od svega 1,9 posto (dvostruko niže od prosjeka mediteranske konkurencije EU-a koji iznosi 4,5 posto), u prvoj polovici ove godine zabilježen je rast cijena od 4,6 posto, tek nešto viši od stope rasta u konkurentskim mediteranskim zemljama EU-a od 3,9 posto.
Iz HUT-a zato upozoravaju da cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj ne prate rast troškova što slabi poziciju domaćih hotelijera naspram konkurencije.
'Padajuća profitabilnost sektora umanjuje njegov investicijski potencijal i atraktivnost ulaganja u hotele u Hrvatskoj, a to pak narušava konkurentnost cijelog domaćeg turizma s obzirom na to da je hotelski sektor taj koji generira znatno dulji turistički promet i veću prosječnu potrošnju, a uz to razvija i lokalne destinacije, kreira cjelogodišnja radna mjesta te otvara mogućnosti za razvoj dodatnih biznisa povezanih s turizmom, ali i znatno manje opterećuje lokalnu infrastrukturu', zaključuju u HUT-u, prenosi Poslovni dnevnik.