MINISTAR U INSPEKCIJI

'Trebat će nam barem osam godina da moderniziramo HŽ'

  • Autor: L. Filipović
  • Zadnja izmjena 11.05.2012 14:55
  • Objavljeno 11.05.2012 u 11:40
siniša hajdaš dončić

siniša hajdaš dončić

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

Za ozbiljne pomake u Hrvatskim željeznicama (HŽ) trebat će nam minimalno osam godina, rekao je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić nakon današnjeg obilaska zagrebačkog Glavnog kolodvora i sastanka s Upravom HŽ-a

Na znatnija sredstva iz fondova EU Hrvatska može računati tek nakon što postane članica, a za to vrijeme mora pojačati ulaganja u infrastrukturu, istaknuo je ministar, na pravcima koji su uključeni u europsku željezničku mrežu.

'Govorimo o koridorima pet i 10. Tu postoji mogućnost, što HŽ već koristi, 75-postotnog sufinanciranja od strane EU-a. Bilo bi neozbiljno da Hrvatska nešto što je ispregovarala ne iskoristi. Na kraju bi se dogodilo da mi budemo neto uplatitelja, a da ne povučemo dovoljno novca', rekao je Dončić.

HŽ će u osmogodišnjem investicijskom ciklusu koji kreće od 2013. nabaviti, najavljuje, putem javnih natječaja 25 novih vozila. Ministar to vidi kao veliku šansu za Končar i Gredelj.

Do kraja ovog mjeseca, kaže Dončić, trebao bi biti gotov plan restrukturiranja HŽ-a koji će, među ostalim, pokazati i kolik je višak zaposlenih.

'Još ne možemo govoriti o brojkama dok se ne vidi kompletna sistematizacija upravljanja HŽ društvima. Višak sigurno postoji, ali sve ćemo raditi uz uvažavanje socijalnih partnera i uz stimulativne otpremnine. Nitko neće biti zakinut, to ja osobno neću dozvoliti', istaknuo je ministar.

Predsjednik Uprave HŽ-a Rene Valčić rekao je kako se u srednjoročnom razdoblju društva unutar grupacije moraju 'dimenzionirati', što znači da će biti smanjivanja broja lokomotiva, vagona i drugih resursa, ali i ukidanja određenih linija.

'Sve se temelji na budućoj situaciji na tržištu prijevoznih i prometnih usluga. Infrastruktura sa svojom prometnom slugom postaje dio europskog tržišta. S druge strane, putnički dio bit će i dalje zaštićen nacionalnim područjem. HŽ Cargo dobit će već iduće godine izuzetnu konkurenciju i njegov udio na tržištu bit će bitno umanjen', objasnio je Valčić.

Ponovio je kako će nagibni vlakovi od iduće godine ponovno prometovati na relaciji Zagreb – Split. U cijenu karte bit će uključeno jedno piće, a putovanje, ističe, trajat će manje od pet sati.

Valčić je pozvao Grad Zagreb i lokalne županije da se ponovno uključe u projekt subvencioniranja prigradskog željezničkog prijevoza. Naime, zagrebačke vlasti ukinule su subvenciju za zajedničku kartu HŽ i Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) pa je cijena s 290 kuna skočila na 540 kuna.

'To je prilično velik iznos. Da bi se to vratilo, Zagreb mora biti aktivan sudionik u tom projektu. Od njega očekujemo puno jer se radi o najprofitabilnijem dijelu putničkog prijevoza', naglasio je Valčić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi