ŠEF CROATIA AIRLINESA:

'Treba nam 30 milijuna eura svježeg kapitala'

24.05.2015 u 18:03

Bionic
Reading

'Naša želja je dokapitatalizacija od oko 30 milijuna eura što bi nam omogućilo brži razvoj. Očekujemo da će konzultanti za šest mjeseci pripremiti poziv zainteresiranim ulagačima', izjavio je predsjednik Uprave Croatia Airlinesa Krešimir Kučko govoreći o predstojećoj privatizaciji nacionalnog avioprijevoznika na druženju s novinarima u Splitu

Prema njegovom mišljenju, uspješna privatizacija Croatia Airlinesa je puno izglednija nego 2013., kada nisu postojali realni uvjeti za pronalaženje ulagača. 'Tada smo imali gubitak od 500 milijuna kuna, a sada imamo dvije uspješne godine za sobom. Poslujemo s dobiti, otplatili smo kredite, a kapital je u plusu 300 milijuna kuna', pojašnjava Kučko.

Hrvatska Vlada je kao konzultanta za privatizaciju Croatia Airlinesa angažirala Svjetsku banku,odnosno IFC (International Finance Corporation), koja je pomoću svojih stručnih suradnika – ekperata za avioprijevoz - provela dubinsko snimanje. Slijedi ispitivanje globalnog tržišta i nakon toga odabir potencijalnog partnera.

Kada je riječ o potencijalnim investitorima, Kučko ne želi spekulirati, ali smatra da bi za realizaciju razvojnih ciljeva Croatia Airlinesu više odgovarao financijski investitor nego da ih preuzme neka konkurentska aviokompanija.

Svježi kapital od 30-ak milijuna eura Croatia Airlines planira iskoristiti za povećanje flote. 'S novim avionima ćemo udvostručiti broj putnika i zato nam treba strateški partner partner', ističe Kučko.

Dodaje da ove godine kompanija završava proces restrukturiranja u kojem je, prema europskim pravilima za državne potpore, tvrtka morala smanjiti flotu za jedan zrakoplov Airbus 320, odgoditi isporuku četiri zrakoplova Airbus 319 te ukinuti pojedine rute.

Unatoč restriktivnom modelu restrukturiranja i padu potražnje na domaćem tržištu, Croatia Airlines je, zahvaljujući mjerama racionalizacije i aktivnostima u svrhu povećanja prihoda, uspjela stabilizirati poslovanje

Govoreći o planovima za budućnost, Kučko je najavio obnovu flote uvođenjem trećeg tipa zrakoplova s oko 100 sjedala, kojima bi se popunila praznina između Croatijinih Dashova sa 76 i Airbusa sa 144 sjedala.

Zasad je najizglednija nabavka brazilskih zrakoplova Embraer 100 seater. Kompanija planira povećati prihode i od pratećih aktivnosti poput održavanja zrakoplova i obuke pilota i kabinskog osoblja. U planu su i nove komercijalne suradnje s drugim aviokompanijama (Singapur Airlines, Air Canada) kako bi se ublažila postojeća sezonalnost poslovanja.