Magdalena Horanska:

Tradicionalni mediji gube važnost, ali se u Europi još opiru

11.08.2016 u 11:00

Bionic
Reading

Najveći regionalni festival komunikacija, Weekend Media Festival, za ovu godinu najavljuje još jedan bogat i zanimljiv program pa će tako prostor stare tvornice duhana od 22. do 25. rujna oživjeti uz predavanja, panele i prezentacije te tako okupiti regionalne i svjetske stručnjake iz područja medija, marketinga, oglašavanja i komunikacija. Jedna je od njih i Magdalena Horánska, prodajna i marketinška stručnjakinja s 14 godina iskustva u praćenju medija i istraživačkoj industriji koja trenutačno radi kao predsjednica Uprave MCA Grupe, grupacije kompanija koje se bave medijskim monitoringom jadranske regije. S njom smo porazgovarali o njezinu poslovnom putu, izazovima i predviđanjima za budućnost medijskoga neba

Otkako ste započeli svoju karijeru, koliko su se promijenila istraživačka industrija, ali i sami mediji?

Mnogo se toga promijenilo, pogotovo kada se u obzir uzme da su u vrijeme kada sam započela svoju karijeru mediji kao što su tisak, TV i radio imali snažan utjecaj, a danas su prevladali virtualni mediji te tako postali puno moćniji. Tradicionalni mediji još uvijek igraju bitnu ulogu u Europi, a globalni se trendovi sele isključivo online, a to doživljava i istraživačka industrija jer je cijeli proces postao digitaliziran.

S kojim ste se izazovima susreli prilikom dolaska korporacije Newton Media / MCA Grupe u regiju?

Srećom za NEWTON Media Group, MCA Grupa u regiji Adriatic nije bila prva akvizicija u stranoj zemlji. NEWTON Media osnovana je u Češkoj Republici 1996., a prije ulaska u regiju Adriatic uspješno je ušla na slovačko i poljsko media intelligence tržište. Time je NEWTON Grupa jako dobro naučila kako se nositi s kulturalnim razlikama te da korisnici na raznim tržištima imaju drugačije zahtjeve.

Na što posebno obraćate pozornost kada ulazite na novo tržište?

Kompanija koja ulazi u novo tržište mora pratiti lokalne specifičnosti i usredotočiti se na potrebe lokalnih klijenata. Sretni smo da MCA Grupa ima odlične ljude s visokim nivoom ekspertize u cijeloj jadranskoj regiji. Zbog njih smo jači iznutra i možemo se bolje usredotočiti na najbolja rješenja za naše klijente korištenjem sinergije unutar grupe.


Iako je lider u medijskom izvještavanju u zemljama Srednje, Istočne i Jugoistočne Europe, kako se korporacija Newton Media / MCA Grupa nosi s konkurencijom na tržištu?

Uvijek se trudimo dostaviti visokokvalitetnu uslugu te udovoljiti potrebama naših klijenata. Kako bi se to ostvarilo morate imati prave ljude, dobru tehnologiju i fleksibilan pristup. Kod nas u MCA / NMG smo sretni što imamo tako iskusne ljude.

Što vas posebno izdvaja?

Također imamo i interni IT development odjel unutar grupe s kojim možemo klijentima pružiti media intelligence usluge uz pomoć pametnih tehnoloških alata. Na primjer, razvili smo vlastito speech-to-text rješenje koje omogućava obavještavanje korisnika kada se negdje pojavi tema koju traže u stvarnom vremenu te mnoge druge alate zasnovane na prirodnom procesuiranju jezika. Zbog toga smo drugačiji od ostalih.

Što mislite, u kojem će se smjeru razvijati medijsko nebo nad Europom i ostatkom svijeta?

Već smo vidjeli trend virtualizacije medija u drugim krajevima svijeta osim Europe. Važnost tradicionalnih medija se jako smanjila, jer se ne mogu natjecati s real-time pristupom online medija. Europski korisnici su konzervativniji u tom pogledu, pa tradicionalni mediji i ovdje dalje drže jaku poziciju. Izdavači su već otkrili snagu društvenih mreža te su počeli kombinirati tradicionalne i online/društvene kanale kako bi pristupili svim segmentima čitaoca. Kako mlade generacije stare, važnost novih online medija će još narasti.