poslovni profil

Tko je Ivica Pivac, čovjek koji nakon Kraša želi preuzeti i Podravku?

24.09.2021 u 06:03

Bionic
Reading

Stvarne namjere Pivac zasad ne želi otkrivati. Scenarij je to kojem smo svjedočili prije nekoliko godina, kad je počeo kupovati dionice Kraša. Dionice Kraša, naime, kupovali su punih deset godina prije nego što su dobili priliku preuzeti kontrolni udjel. Preuzme li Podravku, Pivac bi postao igrač uz bok regionalnim divovima Atlanticu i Fortenovi

Jučerašnja informacija kako je Ivica Pivac kupio 2,3 posto udjela u Podravki svakako je poslovna informacija tjedna u Hrvatskoj.

Skrbnički račun u OTP banci iza kojeg stoji vrgorački mesni div Pivac sada ima ukupno 163.852 dionice Podravke tržišno ukupno vrijedne oko 98 milijuna kuna. To je 2,30 posto vlasništva Podravke.

Pivac već godinama bilda svoju prisutnost u prehrambenoj industriji pa stoga ovaj potez nije iznenađenje.

'Kako su se na tržištu pojavile određene količine dionica Podravke, a u ovom trenutku imamo višak kapitala, donijeli smo poslovnu ulagačku odluku o isplativosti njihove kupnje na trenutnoj cjenovnoj razini. Podravka je respektabilna kompanija s dugom tradicijom i prepoznatljivim proizvodima, stoga ovo ulaganje smatramo dobrom poslovnom prilikom', izjavio je za Lider Ivica Pivac.

Dakako, spomenuti 'višak kapitala' zasigurno mu neće biti dovoljan da preuzme kontrolni udjel u Podravki, ali i sam je u nekoliko navrata isticao kako su mu odnosi s poslovnim bankama dobri te kako nije problem doći do kapitala.

Poslovna priča duga gotovo tri desetljeća

Stvarne namjere Pivac zasad ne želi otkrivati. Scenarij je to kojem smo svjedočili prije nekoliko godina, kad je Pivac počeo kupovati dionice Kraša. Dionice Kraša, naime, kupovali su punih deset godina prije nego što su dobili priliku preuzeti kontrolni udjel. Preuzimanjem Kraša, braća Pivac osnažila su svoju poziciju i zasluženu titulu prehrambenog diva. Preuzme li Podravku, Pivac bi postao igrač uz bok regionalnim divovima Atlanticu i Fortenovi, s vrlo širokom gamom proizvoda, od mesa, mesnih prerađevina, preko gotove hrane i začina sve do konditorskih proizvoda.

  • +2
Ivica Pivac, predsjednik uprave Mesne industrije Braća Pivac Izvor: Cropix / Autor: Vojko Basic / CROPIX

Poslovna priča Pivca duga je gotovo tri desetljeća.

Prekretnica u njihovu uspjehu bilo je pooštrenje carinskih kontrola na granici s Bosnom i Hercegovinom 2000. godine, što je provela vlada Ivice Račana, čime je preko noći likvidirana nelojalna konkurencija iz Hercegovine. Nakon toga Pivci su značajno napredovali, pa su se uskoro počeli baviti uvozom mesa, za što je navodno stručnjak bio brat Neven.

Uvoz mesa im je i danas jedan od stupova poslovanja, a jedini veći uvoznici hrane u Hrvatskoj su veliki trgovački lanci Konzum i Lidl, no braća Pivac nisu se jednom našla pod velikim kritikama zbog uvoza mesa upitne kvalitete. Prvi put u široj javnosti spominjali su se u jeku kravljeg ludila 2006. godine, kada je u njihovoj klaonici zaklana krava koja je imala tu zaraznu bolest.

Novac koji su zaradili do 2003. godine mudro su uložili u preuzimanje kompanija Dalmesso, koja je potpuno integrirana u MI Braća Pivac, i PPK Karlovac. Time konačno prestaju biti lokalni mesari i postaju važan igrač na domaćoj sceni.

U proteklih 15 godina Pivci su u PPK uložili više od 350 milijuna kuna, a kompanija godišnje obrne promet viši od milijardu kuna, pri čemu zapošljava više od 600 ljudi.

Pivac je i u turističkom biznisu, i to kroz tvrtku Sol Tourism, preko koje upravljaju hostelom Sol i hotelom Petka u Dubrovniku, dok u Makarskoj imaju hotel Biokovo i aparthotel Miramare.

Zašto je Podravka atraktivna baš sada?

Svojim rezultatima Podravka svakako potvrđuje opravdanost investicije. Neto dobit grupe Podravka u prvom je polugodištu ove godine dosegnula 197,6 milijuna kuna, što je 22,3 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. Promatrano prihode od prodaje po regijama, u okviru segmenta Prehrana iz Podravke ističu rast prihoda od prodaje na tržištima Zapadne Europe i prekooceanskih zemalja u iznosu od 8,2 posto u odnosu na usporedno razdoblje lani. Na tim tržištima rast prodaje ostvaren je kod gotovo svih poslovnih programa, od kojih su najveći apsolutni rast generirali poslovni programi Kulinarstvo, Dječja hrana, slastice i snack te Podravka hrana.

Tajming i potencijal Podravke

U sljedećem razdoblju Podravkin odjel Prehrana stavit će poseban naglasak na razvoj proizvoda i inovacije proizvoda i pakiranja koji su usmjereni na povećanje dostupnosti Podravkinih proizvoda te njihovo prilagođavanje potrebama i navikama različitih skupina potrošača. Budući ubrzani rast i razvoj divizije Prehrana temeljit će se na kategorijama proizvoda s većim izvoznim potencijalom, poput začina, juha i peciva, a bit će usmjeren na bogatija tržišta s visokim potencijalom u zapadnoj i srednjoj Europi. Ovim strateškim pristupom očekuje se snažniji rast udjela prihoda od prodaje u zapadnoj i srednjoj Europi, u smislu ukupnih prihoda od prodaje. Tu vjerojatno leži i najveći potencijal Podravke u budućnosti, a time i razlog zašto bi se netko baš sad upustio u preuzimanje. Povrh toga, cijene hrane su u porastu već mjesecima i taj će se trend svakako nastaviti i u srednjem roku.

Vrijednost dionica Podravke od početka je rujna u neznatnom plusu, no gledamo li njihov trend u odnosu na početak godine vidimo da je tržišna kapitalizacija koprivničke kompanije porasla gotovo za četvrtinu.

S obzirom na vlasničku strukturu Podravke u kojoj dominiraju država i mirovinski fondovi, sasvim je sigurno da će Pivčev eventualni uspjeh u ovoj velikoj operaciji trebati tražiti upravo u tom trokutu.