Aljoša Pavelin za tportal

Šef Viktora Lenca ukazao na pravi problem: 'Što se u Uljaniku želi postići, to još nije utvrđeno'

28.08.2018 u 10:50

Bionic
Reading

'Rad uprava drugih kompanija ne komentiram jer niti je to pristojno niti raspolažem takvim informacijama koje bi opravdale moj komentar', govori za tportal Aljoša Pavelin, predsjednik Uprave riječkog Brodogradilišta Viktor Lenac o stanju u pulskom Uljaniku, čijih je 4400 radnika već drugi tjedan u štrajku

U riječkom Brodogradilištu Viktor Lenac radi se bez zastoja, a plaće se redovito isplaćuju. Na čelu Uprave ove kompanije je Aljoša Pavelin, kojega smo pitali za komentar o stanju u Uljaniku. On nam je odgovorio kako rad uprava drugih kompanija ne komentira jer 'niti je to pristojno niti raspolaže takvim informacijama koje bi opravdale' njegov komentar. U svojoj izjavi za tportal rekao je:

'Ono što mogu komentirati je ukupna atmosfera koja se stvara u društvu oko krize u Uljanik grupi. 'Nesreću' nikad ne uzrokuje jedan, nego cijeli niz čimbenika i povezanih događaja. Preduvjeti ove 'nesreće' razvijali su se nekoliko godina i svi relevantni čimbenici, uključujući vlasnike koji su odgovorni za nadzor poslovanja kompanije, sindikate koji su sjedili u NO-u te državu koja je dala poprilična jamstva, nisu reagirali dok nije postalo prekasno. Ako pogledate slične događaje u svijetu, u bližoj i daljoj povijesti, svi su imali vrlo slični tijek, odnosno obrazac.'

U nastavku Pavelin ističe:

'Jesu li svi čimbenici, uključujući Upravu, mogli i trebali reagirati bolje? Sigurno da jesu, ali lako je to tvrditi iz današnje perspektive.

Postavit ću hipotetsko pitanje - što bi bilo da je ova Uprava prije četiri godine odlučno nastupila sa stavom da se, uz procesno-organizacijske i tehnološke promjene, restrukturiranje mora obaviti smanjivanjem broja zaposlenih za 50 posto, uvođenjem fiksno/varijabilnog modela plaće, uvođenjem značajno strožje radne discipline i brzih otkaza za nerad? Kako bi reagirali ostali čimbenici? Populizam i demagogija su vrlo opasne pojave u društvu, posebice ako prevladaju, a tome nažalost upravo svjedočimo. Te su pojave u biti refleks nemoći društva da se uhvati u koštac s problemima bez kalkuliranja i nazove stvari pravim imenom.

  • +6
Brodogradilište Viktor Lenac Izvor: Pixsell / Autor: Goran Kovacic/PIXSELL

Moramo se mijenjati, svi, iz temelja...', poručuje Pavelin, pitajući se na kraju:

'Postoji li rješenje za krizu u Uljanik grupi?

Sigurno da postoji, ali je ključno nedvosmisleno utvrditi koji je konačni cilj, odnosno što se želi postići. Moj je dojam da to još nije utvrđeno, odnosno da postoje interesne skupine koje nemaju isti cilj. Spašavanje radnih mjesta nije i ne može biti cilj, već isključivo posljedica dobre strateške odluke. Trebamo se početi baviti uzrocima, a ne posljedicama', zaključuje Pavelin u svojoj izjavi za tportal.

Pavelin je, inače, diplomirao automatiku i robotiku na Sveučilištu u Splitu i kroz 18 godina aktivno sudjelovao u izgradnji informacijskih i komunikacijskih sustava u Hrvatskoj na različitim tehničkim i upravljačkim funkcijama. Široko tehničko znanje omogućilo mu je da brzo stekne vještine u području marketinga i prodaje te uđe u top menadžment. Većinu svoje karijere radio za Hrvatski Telekom, dio Deutsche Telekom grupe, a u dijelu svoje karijere, bio član top menadžmenta u dvije hrvatske hi-tech kompanije koje su poslovale na međunarodnom tržištu.

Lencu se pridružuje u svibnju 2016. kao predsjednik Uprave i glavni izvršni direktor te započinje transformaciju Brodogradilišta. Kako stoji na službenim stranicama Brodogradilišta Viktor Lenac, njegov fokus je na postizanju održive profitabilnosti kroz veću produktivnost, strogu kontrolu troškova i novu radnu kulturu. Vjeruje da su znanje, vrijedan rad i osobni integritet ključne osobine koje vode do istinskog uspjeha. Završio je EMBA studij menadžmenta na međunarodnoj poslovnoj školi IEDC na Bledu. Kuriozitet je što posjeduje privatnu pilotsku licencu i u slobodno vrijeme uživa u letenju.

Osnovna djelatnost, kako se navodi na službenim stranicama Brodogradilišta Viktor Lenac, mu je remont, a godišnje naprave oko 80 projekata na brodovima svih vrsta i veličina, od tankera i brodova za rasute terete do onih za prijevoz ukapljenog plina, ali i putničkih te vojnih brodova.

Prema podacima Poslovne Hrvatske, prošle godine uprihodili su 521,23 milijuna kuna dok im je dobit iznosila 45,6 milijuna kuna. U ovom je brodogradilištu lani, prema istim podacima, bilo zaposleno nešto više od 500 radnika. Prije Pavelina na čelu Viktora Lenca dva mandata bio je Robert Škifić, koji je od travnja 2017. ravnatelj Lučke uprave Zadar. I on je imao solidne rezultate u kompaniji, 527 milijuna kuna prihoda i 26,2 milijuna kuna dobiti ostvarenih 2015. godine. Za njegova mandata na mjestu predsjednika Uprave Viktor Lenac je dogovorio prestižan, ali i unosan posao remonta zapovjednog broda 6. flote Američke ratne mornarice Mount Whitney.

Početkom kolovoza Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) dala je zeleno svjetlo talijanskom Palumbo groupu za preuzimanje Brodogradilišta Viktor Lenac s tvrtkom P&L Shiprepair Holding Limited registriranoj na Malti, također u vlasništvu obitelji Palumbo, koji zajedno drže ukupno 40,5 posto dionica ovog hrvatskog škvera.