SIJEČAN-SRPANJ 2009.

Prodaja novih automobila pala za gotovo 50%

  • Autor: Hian/tportal.hr
  • Zadnja izmjena 06.08.2009 15:17
  • Objavljeno 06.08.2009 u 15:10
Gužva na skladištu automobila

Gužva na skladištu automobila

Izvor: tportal.hr / Autor: arhiva

Prodaja novih putničkih automobila u Hrvatskoj je u prvih sedam mjeseci ove godine pala za 48,5 posto u odnosu na razdoblje siječanj-srpanj prošle godine, pokazuju podaci o registraciji novih automobila koje je danas objavila agencija Promocija plus

U prvih sedam mjeseci ove godine registrirano je 29.999 novih osobnih vozila, što je za 28.269 vozila manje nego u istom razdoblju prošle godine. Samo u srpnju registrirano je 4.637 novih putničkih automobila, što je 48,2 posto manje nego u srpnju lani. To je ipak nešto blaži pad nego u lipnju kada je zabilježen rekordan mjesečni pad prodaje novih automobila, za čak 56,4 posto.

Međugodišnji se pad prodaje novih automobila tijekom ove godine kretao od najnižih 39,1 posto koliko je iznosio u veljači do 56,4 posto u lipnju, a pad veći do 50 posto zabilježen je u još dva mjeseca - travnju (55 posto) i svibnju (50,8 posto).

Sličan trend pada registracija novih osobnih vozila, prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), zabilježen i u brojnim drugim europskim zemljama. Po podacima ACEA, koje prenosi Promocija plus, a odnose se na prvih šest mjeseci ove godine, pad registracije novih vozila u ostalim europskim zemljama kretao se od 1,6 posto u Austriji, do čak 82,3 posto na Islandu.

Rast je pak u tom razdoblju zabilježen u samo pet države - Njemačkoj, Slovačkoj, Češkoj, Francuskoj i Poljskoj.

Po podacima agencije Promocija plus iz mjesečnog istraživanja registracije vozila, u Hrvatskoj je u prvih sedam mjeseci ove godine najviše novih automobila prodao Opel, koji s 3.360 vozila drži 11,2 posto tržišta.

Slijedi Volkswagen s 2.879 prodanih automobila i tržišnim udjelom 9,6 posto, na trećem je mjestu Renault s 2.649 vozila i 8,8 posto tržišta, a na četvrtom Peugeot s 2.464 vozila i 8,2 postotnim tržišnim udjelom. Među prodavanijim markama u prvih šest mjeseci su i Ford, Škoda, Citroen itd.

Po podacima Promocije plus, među 40-ak marki marki registriranih u sedam mjeseci u Hrvatskoj porast registracija u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje bilježe samo Lancia , Dacia i Smart.

Najprodavaniji model u prvih sedam mjeseci je Opel Astra s 2.055 prodanih vozila, a slijede VW Golf (1.250) i Renault Clio (1.018).

Samo u srpnju u Hrvatskoj je registrirano 4.637 novih automobila, a i u tom je mjesecu najprodavanija marka Opel s 573 prodana vozila. Slijede Volswagen sa 477, Peugeot sa 398 vozila, Renault sa 364, Ford sa 317 itd.

Podaci agencije Promocija plus pokazuju da je u prvih sedam mjeseci zabilježen pad registracije novih lakih dostavnih vozila - registrirano ih je 3.151 vozilo, što je 46,5 posto manje nego u isto vrijeme lani.

Istodobno je tržište rabljenih osobnih vozila s 5.620 registracija palo za 21,3 posto, a tržište rabljenih dostavnih vozila sa 657 registracija palo je za 30,7 posto.

Iz agencije Promocija plus napominju kako će biti zanimljivo pratiti daljnji tijek mjesečnih registracija, s obzirom na povećanje trošarina na određene kategorije automobila, produbljavanje ekonomske krize, ali i relativno povoljniju osnovicu za međugodišnju usporedbu s obzirom da je trend smanjenja broja registracija zabilježen i u posljednjih nekoliko mjeseci prošle godine što bi moglo djelovati i na ublažavanje međugodišnjeg pada na mjesečnoj razini u ostatku godine.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi