poslovni rezultati

Prihodi Adris Grupe od prodaje roba i usluga porasli 11 posto na 2,46 milijardi kuna

26.07.2019 u 14:01

Bionic
Reading

U prvih šest mjeseci ove godine ukupni prihodi Adris grupe iznosili su 2,87 milijardi kuna, što je za četiri posto više od prihoda ostvarenih u istom prošlogodišnjem razdoblju

Prihodi od prodaje roba i usluga iznose 2,46 milijardi kuna i za 11 posto veći su od prošlogodišnjih. Konsolidirana neto dobit iznosi 181 milijun kuna, što je za jedan posto manje od prošle godine. Utjecaj rasta amortizacije u prvih šest mjeseci 2019. godine iznosi 47 milijuna kuna, što je posljedica snažnih investicijskih i akvizicijskih aktivnosti u protekloj godini.

Croatia osiguranje i nadalje ima vodeću poziciju na hrvatskome tržištu s ukupnim udjelom od 29,4 posto. Tržišni je lider u segmentima životnih i neživotnih osiguranja. Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija u iznosu od 1.673 milijuna kuna, što je dva posto manje u usporedbi s prvih šest mjeseci prošle godine, ponajprije zbog ciljane optimalizacije i smanjenja dijela portfelja. Bruto zaračunata premija na razini CO grupe iznosi 1.981 milijun kuna i za jedan posto je manja od prošlogodišnje. Kombinirani omjer iz redovnog poslovanja, kao jedan od ključnih pokazatelja efikasnosti poslovanja, iznosi 92,9, što ukazuje na troškovnu učinkovitost poslovanja. U prvih šest mjeseci 2019. godine CO grupa ostvarila je neto dobit u iznosu od 208 milijuna kuna.

U prvom dijelu godine pokrenuti su projekti unaprjeđenja poslovanja s ciljem daljnjeg podizanja razine operativne izvrsnosti i korisničkog iskustva. Očekuju se pozitivni pomaci u drugom dijelu godine, a veći učinak u idućim poslovnim godinama.

  • +14
Hotel Grand Park Izvor: Promo fotografije / Autor: SGFd.o.o

Maistra, uključujući i dubrovački hotel Hilton, ostvarila je jedan posto veću prodaju smještajnih kapaciteta uz povećanje prosječne cijene od 13 posto. Poslovni prihodi iz redovnog poslovanja veći su za 15 posto. Početkom travnja otvoren je Grand Park Hotel Rovinj, čime je dovršeno uređenje zone Monte Mulini, jedne od najluksuznijih turističkih zona na Jadranu. U uređenje zone kojom je Rovinj preoblikovan u luksuznu turističku destinaciju, Adris je uložio 1,5 milijardi kuna. I u ovoj godini Maistra ulaže znatna sredstva u kampove.

Najvećim dijelom investicije obuhvaćaju ulaganje u prateću infrastrukturu te podizanje kvalitete zajedničkih sadržaja kampova. Ukupna planirana ulaganja u 2019. godini u turističkom dijelu Grupe iznose oko 300 milijuna kuna. Trenutni je booking za dva posto bolji u usporedbi s prošlogodišnjim, te potvrđuje pozitivne trendove rasta broja noćenja, uz povećanje prosječne cijene. Osim ulaganja u podizanje kvalitete vlastitih sadržaja, Maistra je usmjerena i na povećanje prepoznatljivosti i ponude cijele destinacije. Gotovo 95 posto svojih prihoda Maistra ostvaruje na inozemnom tržištu.

HUP-Zagreb, prošlogodišnja Adrisova akvizicija i tvrtka koja pridonosi jačanju turističkog dijela Grupe, ostvarila je jedan posto veće poslovne prihode. Broj prodanih jedinica niži je za četiri posto uz rast cijena od šest posto. Prognoze za drugi dio godine pokazuju daljnji rast prihoda i operativnog rezultata poslovanja.

U tijeku je i završna faza procesa poslovne integracije tvrtke HUP-Zagreb u turistički dio Grupe s ciljem korištenja operativnih sinergija i ekonomije razmjera. Formiranje jedinstvenog poslovnog sustava pretpostavka je za stvaranje vodeće nacionalne turističke tvrtke pozicionirane u tri rastuća i međunarodno prepoznatljiva odredišta – Rovinju, Dubrovniku i Zagrebu.

  • +11
Cromaris otvorio jedno od najvećih europskih mrijestilišta, vrijedno 130 milijuna kuna Izvor: Pixsell / Autor: Goran Stanzl/PIXSELL

Cromaris je u prvom polugodištu 2019. godine ostvario prodaju od 4.334 tone, što je za 16 posto više u usporedbi s prvih šest mjeseci prošle godine. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 18 posto. Cromaris na inozemnim tržištima ostvaruje 81 posto prodanih količina i 83 posto prihoda od prodaje. Prihodi od diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe, fileta i hame, porasli su za 29 posto. Trenutno čine oko 43 posto udjela u ukupnoj prodaji, što je u skladu s Cromarisovom strategijom diferencijacije. Zabilježen je i rast prosječnih cijena od dva posto, što je dovelo do rasta prihoda od prodaje za 18 posto.

Cromaris je u prvih šest mjeseci 2019. godine ostvario neto dobit iz redovnog poslovanja od 12,2 milijuna kuna, što je za 44 posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem.

Prognoze za drugi dio godine ukazuju na zadržavanje trenda dvoznamenkastog rasta količinske prodaje i prihoda. U 2019. godini Cromaris će dostići razinu prodaje od gotovo 10.000 tona ekvivalenta svježe ribe ili WFE-a (engl. Whole Fish Equivalent).

'Rezultati naših tvrtki i Adris grupe u cjelini najbolja su potvrda ustrajnog provođenja strategije dugoročnog rasta i razvoja temeljene na ulaganjima, integriranju novih znanja i novih tehnologija u svoje poslovanje. Umjesto rentanja svoje prošlosti, uvjereni smo da ima smisla ulagati, stvarati nove poslove i slijediti načela poslovne izvrsnosti', navodi predsjednik Uprave Adris grupe Ante Vlahović.