teška bolest

Pravovremenim promjenama stila i ranom intervencijom može se spriječiti da se predijabetes pretvori u dijabetes tipa 2

11.10.2021 u 17:29

Bionic
Reading

Ovih dana po prvi puta u Hrvatskoj pokreće se inicijativa vezana uz stanje predijabetesa koji je sve učestaliji i kod hrvatskih državljana. Cilj ove inicijative, iza koje stoji Merck, vodeća tvrtka za znanost i tehnologiju, jest podizanje svijesti o predijabetesu.

Procjenjuje se da na globalnoj razini preko 374 milijuna ljudi ima predijabetes. Bez odgovarajuće intervencije, Međunarodna federacija za dijabetes (IDF) očekuje da će se taj broj povećati na 454 milijuna do 2030. godine širom svijeta.

U Europi od šećerne bolesti boluje 59 milijuna ljudi (u dobi od 20 do 79 godina), dok u Hrvatskoj ova brojka iznosi oko 310 tisuća, a tek 60 posto oboljelih ima postavljenu dijagnozu pa se procjenjuje da je ukupan broj oboljelih i veći te se približava brojki od 500 tisuća.

Čimbenici koji pridonose pojavi predijabetesa uključuju globalno starenje populacije, ekonomski razvoj i sve veću potrebu za urbanizacijom koja dovodi do manje aktivnog načina života i veće konzumacije nezdrave hrane što su glavni uzroci sve češće pojave pretilosti. Međutim, pravovremenim promjenama životnog stila i ranom intervencijom može se spriječiti da se stanje predijabetesa pretvori u dijabetes tipa 2.

„Većina ljudi zna za dijabetes, ali koliko ljudi zna za predijabetes? Znamo da se dijabetes tipa 2 u mnogim slučajevima može odgoditi ili spriječiti, zbog čega je presudno podizanje svijesti i edukacija ljudi o čimbenicima rizika i promjenama u načinu života koji stvarno mogu utjecati na razvoj predijabetesa. Podizanjem svijesti o predijabetesu i njegovim čimbenicima rizika možemo potaknuti ljude da se zapitaju znaju li i mogu čitati znakove koje im odašilje njihovo tijelo?“, rekao je Schalk Opperman, predsjednik Uprave Merck d.o.o. i direktor Merck-a Hrvatska i Slovenija.

S više od 60 godina iskustva, Merck pomaže u borbi protiv ove svjetske epidemije liječenjem, uslugama, partnerstvima i programima za osvješćivanje bolesti, poput posljednje Merckove globalne kampanje „Čitate li znakove?“.