PRVO TROMJESEČJE

Podravka utrostručila dobit, uz blag rast prodaje

  • Autor: Hina/tportal.hr
  • Zadnja izmjena 20.04.2011 12:57
  • Objavljeno 20.04.2011 u 11:02
Podravka

Podravka

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

Grupa Podravka je u prvom tromjesečju ove godine ostvarila neto dobit u iznosu od 25,8 milijuna kuna, što je za 239 posto više nego u istom razdoblju lani, kada je neto dobit iznosila 7,6 milijuna kuna, objavila je Podravka preko Zagrebačke burze

Prihodi od prodaje grupe iznosili su 797,1 milijun kuna i u odnosu na prvo tromjesečje lani povećani su za 2 posto. Rast prodaje zabilježila su oba Podravkina poslovna područja, prehrana i pića te farmaceutika.

Prihod od prodaje područja prehrane i pića iznosio je 636,2 milijuna kuna, što je rast za 2 posto u odnosu na prvi kvartal prošle godine. Iz Podravke pritom napominju da će povećanje prodaje zbog uskrsnih blagdana, koje je prošle godine bilo vidljivo u prvom tromjesečju, ove godine biti vidljivo u drugom tromjesečju.

Područje farmaceutike u prva tri mjeseca ove godine ostvarilo je prodaju u iznosu od 160,9 milijuna kuna, što je u odnosu na isto lanjsko razdoblje porast za 3 posto.

Grupa Podravka je u prvom tromjesečju zabilježila pad prodaje na domaćem tržištu, dok su sva inozemna tržišta ostvarila rast prodaje. Prihod od prodaje na tržištu Hrvatske iznosio je 344,2 milijuna kuna, što je u odnosu na prvo tromjesečje lani pad za 4 posto. U ukupnoj prodaji Podravke hrvatsko tržište ima udio od 43,2 posto.

Prodaja na inozemnim tržištima porasla je za 7 posto, na 452,9 milijuna kuna, pa je udio inozemnih tržišta u ukupnoj prodaji porastao na 56,8 posto.

Iz Podravke pritom ističu da je najveći rast prodaje ostvaren na tržištu zapadne Europe, prekooceanskih zemalja i Dalekog istoka (18 posto), a značajan je porast ostvaren i na tržištima jugoistočne Europe (5 posto), srednje (6 posto) i istočne Europe (7 posto).

Operativni troškovi grupe Podravka u prvom su kvartalu ove godine iznosili 754,6 milijuna kuna, što je u odnosu na isto lanjsko razdoblje porast za 4 posto.

Na taj su rast najviše utjecali troškovi prodanih proizvoda (483,2 milijuna kuna ili 4 posto više nego u prvom tromjesečju lani), što je povezano s porastom prodaje. Porasli su i opći i administrativni troškovi (za 14 posto, na 61,9 milijuna kuna), na što su, kako navode iz Podravke, najviše utjecali troškovi otpremnina, amortizacije te povećane rezervacije.

Operativna dobit (EBIT) grupe Podravka u prvom je tromjesečju ove godine iznosila 42,7 milijuna kuna i porasla je u odnosu na isto razdoblje lani za 48 posto, što je rezultiralo porastom operativne marže (EBIT marže) na 5,4 posto.

Ostvarena neto dobit grupe Podravka iznosi 25,8 milijuna kuna, a korigira li se za usklađenje vrijednosti obveznica (3,8 milijuna kuna) i otpremnine (3,5 milijuna kuna), tada neto dobit iznosi 33,1 milijun kuna, navodi se uz ostalo u izvješću.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi