europska agencije i touroperatori

'Paket za turizam je pohvalan, ali nedostaje ambicije za konkretne akcije'

  • Autor: L. F./Hina
  • Zadnja izmjena 14.05.2020 12:29
  • Objavljeno 14.05.2020 u 12:29
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL

Europsko udruženje putničkih agencija i touroperatora (ECTTA) pozdravlja paket Europske komisije (EK) o prometu i turizmu, ali žali zbog "nedostatka ambicije i vodstva za poduzimanje konkretnih akcija i promjenu zakona", navodeći da su neke članice i tri koraka ispred EK-a.

ECTAA smatra važnim što je EK usvojio preporuke za turizam i putovanja i što je zbog "dramatičnog utjecaja" covida19 na turistički ekosustav predložio usklađeni pristup na europskoj razini za nastavak putovanja i turizma i dugoročnu strategiju za otporniju i konkurentniju turističku industriju.

Predsjednik ECTAA-e Pawel Niewiadomski smatra da je koordinirani pristup obnavljanju putovanja i turizma potreban i zbog ukidanja ograničenja putovanja, ali i za primjenu nediskriminatornih i proporcionalnih zdravstvenih i sigurnosnih standarda za putovanja i turističke usluge.

"To je važno za sigurnost putovanja, jer se time povećava povjerenje potrošača za što su ključne točne i ažurne informacije o dostupnosti putničkih i turističkih usluga. Bez toga teško da će se spasiti ljetna sezona", ističe Niewiadomski.

Posebno se osvrnuo i na vaučere koji su kupcima predloženi kao alternativa za nadoknadu otkazanih aranžmana, što u ECTAA-i drže dobrim, no smatraju da je EK ipak trebao preuzeti vodeću ulogu u predlaganju zakonodavnih inicijativa, pa i oko vaučera.

"U Europi već imamo niz inicijativa s raznim vrstama vaučera, produženih razdoblja povrata sredstava, programa povrata koji financiraju države, u čemu su države članice tri koraka ispred Komisije, te stoga držimo da su te preporuke EK došle prekasno. Stoga ECTAA umjesto toga zahtijeva promjenu postojećeg zakonodavstva, kako bi se načela oko vaučera unijela u zakon i primijenila radi visoke razine zaštite potrošača", poručuje Niewiadomski.

ECTAA snažno pozdravlja i što "Komisija prvi put priznaje potrebu za boljom zaštitom potrošača od otkaza zrakoplovnih kompanija", u čemu nudi suradnju EK-om u nalaženju konkretnijeg prijedloga za zaštitu nesolventnosti aviokompanija.

"Nemamo namjeru lišiti kupce zakonitog povrata njihovog novca, ali ako od naših dobavljača ne dobijemo povrat novca, tada moramo tražiti najbolje alternativno rješenje, a to su vaučeri..Tu je povrat fleksibilan i, za razliku od povrata novca, zaštićen u slučaju insolventnosti putničke tvrtke, te time nude i najvišu zaštitu potrošača", kaže predsjednik ECTAA-e.

U Hrvatskoj vaučeri za agencijske aranžmane, ali ne i za hotele i druge rezervacije

I u Hrvatskoj se agencije i touroperatori bore s vaučerima, neke su ih izdale za otkazane i uplaćene aranžmane i s rokom iskoristivosti u idućih godinu dana, a neke su počele vraćati novac, no nema jednakog pravila ponašanja za sve, nego je ostavljeno da svako zasebno rješava kako može.

Kako se u agencijskim aranžmanima radi o povezanim dobavljačima usluga, i kako bi čisti povrat novca za agencije, ionako gotovo 'uništene' covidom19, bio iznimno veliki udarac na likvidnost, Ministarstvo turizma je nedavnom promjenom zakona o pružanju usluga u turizmu omogućilo izdavanje vrijednosnih vaučera umjesto povrata putnicima za paket aranžmane, u trajanju 180 dana.

Početkom ovog tjedna, kada su popuštene mjere zaštite od širenja koronavirusa, i 'potiho' otvorene i hrvatske granice, ministar turizma Gari Cappelli kazao je da se razgovara i o vaučerima za hotelske rezervacije, što je tražila i udruga HUT, dodajući da država neće jamčiti za povrat novca od vaučera, nego da se nada da agencije imaju svoj dio osiguranja i da će se tako pokriti.

Iznio je i procjene da se radi o 200 do 220 milijuna eura novca koje su agencije i hoteli prije pandemije koronavirusa uzimali uz rezervacije, što su dijelom potrošili za pripremu sezone, a sada bi ga trebali vratiti, što sigurno nije jednostavno, pogotovo što su, kako je kazao, rezervacije za svibanj potpuno otkazane, a većinom i za lipanj

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!