Ukupna naplaćena premija društava za osiguranje u prvih deset mjeseci ove godine iznosila je 1,72 milijarde eura, što je 7,9 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazuje mjesečno izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa)
U listopadu 2025. u Hrvatskoj je poslovalo 14 društava za osiguranje. Od ukupne premije koju su naplatila, 268 milijuna eura odnosilo se na premiju životnih osiguranja što je za 1,3 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, te 1,5 milijardi eura na premiju neživotnih osiguranja, što je na godišnjoj razini rast za 9,8 posto.
U strukturi naplaćene premije neživotnih osiguranja najzastupljenije je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (35,4 posto), zatim osiguranje cestovnih vozila (19,6 posto), osiguranje od požara i elementarnih šteta (9,4 posto) te zdravstveno osiguranje (8,6 posto).
Iznos likvidiranih šteta u prvih deset mjeseci 2025. iznosio je 990,8 milijuna eura, što je 4,8 posto manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Od tog iznosa na životno osiguranje odnosilo se 297,6 milijuna eura ili 19,1 posto manje na godišnjoj razini, a na neživotno 693,1 milijun eura, što je za 3,1 posto više u odnosu na prvih deset mjeseci 2024. godine.
U ukupnom iznosu likvidiranih šteta u neživotnom osiguranju na osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila odnosi se 40,4 posto, osiguranje cestovnih vozila 21,8 posto, zdravstveno osiguranje 12,1 posto te osiguranje od požara i elementarnih šteta 8,2 posto, navedeno je u Hanfinom izvješću.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema naplaćenoj premiji i dalje drži Croatia osiguranje, uz rast premije na godišnjoj razini za 10,6 posto, na 453,9 milijuna eura. Tržišni udio Croatia osiguranja je porastao s 25,7 posto, koliko je iznosio krajem listopada prošle godine, na 26,4 posto krajem listopada ove godine.
Drugo je Euroherc osiguranje s tržišnim udjelom od 13 posto te rastom naplaćene premije za 9,6 posto, na 223,1 milijun eura. Slijedi Adriatic osiguranje s tržišnim udjelom od 12,6 posto te naplaćenom premijom od 216,1 milijun eura, uz rast za 8,1 posto.
Četvrto mjesto drži Allianz Hrvatska kojem je naplaćena premija na godišnjoj razini skočila za 3,1 posto, na 186,3 milijuna eura, uz tržišni udio od 10,8 posto. Peto je Wiener osiguranje, uz rast naplaćene premije na godišnjoj razini za 13,7 posto, na 137,8 milijuna eura, uz tržišni udio od osam posto, podaci su iz Hanfinih tablica.