PROBLEM S DIZELOM

Može li Hrvatska ublažiti problem s visokim cijenama goriva? Štern: 'Može! S preradom u riječkoj rafineriji'

17.10.2022 u 21:05

Bionic
Reading

Grabež za dizelom - kolone na benzinskim postajama, a poskupljenja ipak nema! Vlada je zadržala iste cijene, treći tjedan zaredom. Benzin ostaje na 10,72, a koštao bi 13 kuna. Neće poskupjeti ni dizel, a mogao je koštati čak 15,61. Plavi dizel ostaje na 8,49, a bez uredbe bi koštao 10,85. No, za prijevoznike je to slaba utjeha

'Problem je veliki. Mi ne možemo, pogotovo gdje su godišnji ugovori, dizati cijenu svakih dva tjedna. Imate godišnji ugovor i možete jednom promijeniti cijenu, ne možete svaka dva tjedna. U svakom slučaju prijedlog je moj da se za sve prijevoznike cijena zamrzne na nekakvih šest mjeseci. I tu onda možemo dogovoriti normalne ugovore', objašnjava Zdravko Bubnić iz Udruženja prijevoznika Zagreb za RTL.

Upravo zbog uredbi o cijenama, mali distributeri danas su Vladu tužili Ustavnom sudu.

"Predali smo Ustavnu tužbu nakon niza pokušaja da stupimo u kontakt s odgovornima u Vladi i da sagledaju naš položaj koji godinu dana traje jer mi ne možemo normalno poslovati, gdje gomilamo gubitke i tržišni udio", tvrdi Armando Miljavac, predsjednik Udruge malih distributera goriva.

  • +5
Benzinska postaja - ilustracija Izvor: Cropix / Autor: Davor Pongracic / CROPIX

Dizela je na tržištu malo, pa bi zbog njega moglo biti puno problema.

"Nažalost ovo što se događa s dizelom zadnje vrijeme ne sluti na dobro, tako da će cijene rasti, a nadam se da neće doći do nestašice", kaže energetski stručnjak Davor Štern, energetski stručnjak.

"Činjenica je da rat u Ukrajini, proizvodnja sirove nafte, da tu imamo članice OPEC-a, da to cjelokupna ta nekakva struktura se nekako stišće i naravno da postoji mogućnost da bi moglo doći do nestašica", ističe Tin Bašić, osnivač cijenegoriva.info.

Može li Hrvatska što učiniti i ublažiti problem s potencijalnim nestašicama i visokim cijenama? Energetski stručnjak Štern tvrdi da može!

"S preradom u našoj rafineriji u riječkoj rafineriji mi bismo mogli doći do realnih vrijednosti koja bi bila rezultat prerade sirove nafte u našem pogonu, a on bi bio osjetno jeftiniji nego ovo što je na tržištu.Nemam sad sve parametre za izračun, ali to bi sigurno iznosilo 20 do 30 posto", smatra Štern.