fIKSIRANJE CIJENA

Mali distributeri goriva: Vlada je napravila pozitivan korak, ali to je mala kamilica za jednu jako tešku glavobolju

19.07.2022 u 09:32

Bionic
Reading

Predsjednik Udruge malih trgovaca naftnim derivatima Armando Miljavac bio je gost Novog dana i govorio o najnovijoj odluci Vlade o fiksiranju cijena goriva, izjednačavanju cijena na postajama na autocesti i izvan nje, kao i funkcioniranju malih trgovaca naftom.

Miljavac kaže da su dugo vremena ukazivali na njihovu problematiku i našli se u bezizlaznoj situaciji.

“Reagirali smo kod Vlade dopisima i vjerujemo da se u jednom dijelu počela rješavati naša situacija s cijenama goriva. Pozdravljamo odluku da su se izjednačile cijene na benzinskim postajama na autocestama i na ostalim cestama. Jedan pozitivan korak je i postojeća premija koju imamo, koja se naziva maržom, iznosi 65 lipa, ali to za nas nije 65 lipa. Mi iz te premije dobivamo nekih tridesetak lipa od cijene goriva, što nije ni približno dovoljno za podmirivanje svih troškova”, rekao je.

“To je dobro došlo i to je jedna mala kamilica za jedno jako tešku glavobolju i dobro, ali nije dovoljno. Ono što nas muči je fiksiranje cijena plavog dizela, koje nam i dalje nanosi minus. Mi skuplje plaćamo robu nego što je prodajemo”, govori.

Miljavac apelira na Vladu da kompenzira gubitke malih trgovaca naftom jer oni, tvrdi, ne mogu sami nositi teret pokušaja stabilizacije cijena.

Koliko je benzinskih postaja dosad zatvoreno?

Miljavac kaže da su imali lošu situaciju sa snadbijevanjem goriva, a nije bilo ni kapitala.

“Desetak benzinskih postaja bilo je prisiljeno zatvoriti. Svi su malo odahnuli sad poslije ove mjere. Mi kao udruga ćemo se i dalje morati boriti za naše interese, a to je da sačuvamo svoje firme i nastavimo poslovati”, kazao je.

Ne zna kojom se formulom Vlada vodila pri određivanju cijena goriva.

“Nadamo se da će naši dobavljači danas dostaviti ponude koja će nam dati neku razliku u cijenu. Mi od marže imamo samo djelić. Pitanje je koliko će veleprodaja od tih 65 lipa dati nama malim trgovcima. Mi smo jedina država uz Mađarsku koja ima limitirane cijene. Mađarska se izborila za sebe, ima robu po povoljnoj cijeni i ima svoje rafinerije. Mi bosi trčimo s ljudima koji imaju tenisice”, rekao je.

Odluka da benzinske pumpe na autocesti nemaju limit za određivanje cijena goriva bila je diskriminatorna, ističe Miljavac.

“Neki su mogli zarađivati, a drugi nisu mogli zarađivati. Mali distributeri nemaju novca da mogu imati benzinske postaje na autocesti. Mi smo sve hrvatske firme i od države ne dobivamo ništa. Samo naša tvrtka je u prvih 5 mjeseci uplatila u državni proračun 47 milijuna kuna. Mi smo morali kupiti to gorivo, prodati i platiti ljude. Ispadne da ste morali iz svoje kase potrošiti brdo love da biste to sve podmirili”, rekao je.

Cijene plavog dizela i poruka ministru Filipoviću

Govoreći o cijenama plavog dizela i zašto to i dalje nije isplativo za male distributere, rekao je da je trenutna limitirana cijena 9,45 kuna, a da će prema prvim procjenama negativna marža za taj proizvod biti 25 lipa.

“Po svakoj litri koju ćemo prodati ćemo gubiti 25 lipa. Ako je distributer zakinut za cijenu, bilo bi lijepo da država subvencionira taj dio koji smo izgubili. Ne treba nam nekakvu zaradu obračunavati, ali da nam nadoknadi gubitak”, ističe.

Osvrnuo se i na izjavu ministra Filipovića da su mali distributeri u protekloj godini imali dobru zaradu i da bi iz toga trebali financirati sadašnje gubitke.

“To je super. Ja to jako pozdravljam, ali bih molio ministra da napravi inventuru svih firmi koje su zarađivale prošle godine. Neka svi daju svoj doprinos jer su radili dobro pa neću imati ništa protesta protiv toga. Ako smo radili i imali prihod, onda smo i platili porez na dobit”, rekao je Miljavac.