istraživanje eurostata

I bez koronavirusa europski online šoping je bujao, ali ne i u Hrvatskoj

20.04.2020 u 22:30

Bionic
Reading

Internetska kupovina sve je popularnija među potrošačima u Europskoj uniji. Može se očekivati da je trenutna pandemija koronavirusa pogurala ionako snažan rast online šopinga

Prošle godine 60 posto ispitanika kupovalo je online, što je rast od četiri posto u odnosu na 2018., pokazuje istraživanje Eurostata. U usporedbi s 2009. godinom, udio kupaca na mreži gotovo se udvostručio s 32 posto.

Promatrajući podatke iz 2019. po zemljama članicama Unije, visok udio onih koji kupuju preko interneta imaju skandinavske zemlje.

Najveće udjele imaju Danska (84 posto) i Švedska (82 posto), slijede Nizozemska (81 posto), Njemačka (79 posto) i Finska (73 posto).

Najveće povećanje u zadnjih 10 godina ima Estonija, u kojoj je udio online kupaca porastao za čak 51 postotni bod, s 17 posto u 2009. na 68 posto u 2019. godini.

Hrvatska je pri dnu ljestvice s 45 posto, a iza nje su Grčka (39 posto), Cipar (39 posto), Portugal (39 posto), Italija (38 posto), Rumunjska (23 posto) i Bugarska (22 posto).

Muškarci nešto češće kupuju preko interneta od žena, s time da je najveći udio kupaca na mreži porastao među ljepšim spolom u posljednjih 10 godina (s 29 posto u 2009. na 59 posto u 2019.).