ŠIRENJE DJELATNOSTI

HŽ Cargo ulaže u Luku Slavonski Brod

  • Autor: Sanja Rapaić
  • Zadnja izmjena 12.04.2010 12:34
  • Objavljeno 12.04.2010 u 11:46
Luka Slavonski Brod

Luka Slavonski Brod

Izvor: Cropix / Autor: Željko Mužević / Cropix

Na natječaju, koji je 25. studenoga 2009. raspisala Lučka uprava Slavonski Brod, za partnera u obavljanju lučke prijevozne usluge, izabran je HŽ-Cargo s kojim je početkom travnja, na rok od 25 godina, zaključen ugovor o isključivom pravu iskorištavanja prostora i obavljanju lučke djelatnosti. Ugovorom, koji su potpisali ravnatelj Lučke uprave Slavonski Brod Marijan Jurić i direktor HŽ-Carga Zlatko Rogožar, HŽ Cargo je prvi put dobio pravo na obavljanje lučke djelatnosti na nekom lučkom području te planira dalje razvijati pretovarnu i prijevoznu djelatnost

Od ukupno 800.000 četvornih metara prostora, koliko obuhvaća to lučko područje, HŽ-Cargo će na zemljištu površine 35.000 četvornih metara sagraditi terminale, industrijske kolosijeke i industrijske ceste. Već ove godine u Luci će sagraditi 10 milijuna kuna vrijedan sjeverni kolosijek s pripadajućom skretnicom, a cijeli će se planirani projekt realizirati do kraja 2012. budući da je HŽ-Cargo, prema ugovoru, obvezan započeti s obavljanjem lučke djelatnosti najkasnije 1. siječnja 2013. godine.

Nakon dovršetka čitavog projekta, HŽ-Cargo će u luci obavljati ukrcaj, iskrcaj, prekrcaj, prijenos i slaganje tereta te skladištenje i deponiranje, kao i transport, ovisno o vrsti tereta te distribuciju i logistiku. Iz Luke Brod godišnje planira prevoziti do dva milijuna tona nafte, oko milijun tona žitarica, šećera i biogoriva te proizvoda metalne industrije i drugih roba.

Bit će to svakako velik korak za Luku Brod u kojoj se do sada obavljao pretovar oko 4.500 tona tereta tjedno, a radilo se uglavnom o pretovaru sirove nafte iz cjevovoda za rafineriju Sisak te šljunka i kamena za potrebe građevinskog sektora. Prošle je godine, zbog krize koja je pogodila građevinski sektor, pretovareno tek 650.000 tona šljunka i kamena, a ranijih se godina u luci pretovarivalo i do dva milijuna tona tog tereta, rekao nam je ravnatelj Lučke uprave Marijan Jurić.

U HŽ-Cargu i u Luci Brod nadaju da će započeta poslovna suradnja rezultirati povećanjem prometa na X. koridoru, kao i prometa iz susjedne Bosne i Hercegovine prema srednjoj Europi te tako pozitivno utjecati na potpunije gospodarsko iskorištavanje lučkih i željezničkih kapaciteta, ali i stvoriti uvjete za otvaranje, toliko potrebnih, novih radnih mjesta, jer ulagači zainteresirani za izgradnju pogona u lučkoj zoni i obližnjoj industrijskoj zoni, čekaju upravo na spomenutu izgradnju infrastrukture.

'Uz 35.000 četvornih metara na kojima će HŽ-Cargo izgraditi infrastrukturu, terminale, industrijske kolosijeke i ceste, uskoro će se popuniti još 300.000, od ukupno 800.000 četvornih metara zemljišta u lučkoj zoni. Naime, čeka se pismo namjere još dviju tvrtki koje u skoro vrijeme namjeravaju izgraditi svoje pogone u lučkoj zoni. Riječ je o tvornici za preradu metala te o tvornici biodizela kapaciteta 300.000 tona, u kojoj će se godišnje prerađivati 1.400 000 tona sirovine', rekao nam je ravnatelj Lučke uprave čije se ovlasti protežu od Jasenovca sve do granice sa Srbijom.

Kako doznajemo, nakon što je HŽ Cargo koncesijom na prvi dok probio led, uskoro slijediti i raspisivanje natječaja za još dva, a zatim i za preostalih osam dokova Luke Slavonski Brod.

Ako se ostvare  zacrtani planovi, LukaSlavonski Brod postat će najveća riječna luka u regiji, a osim nafte, šljunka i kamena, u njoj će se, za odredišta na plovnom putu Save i Dunava, pretovarivati i razni drugi tereti, koji će željeznicom i cestom pristizati iz luka Ploče i Rijeka, ali i roba iz obližnjih industrijskih pogona.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi