POSLOVNI REZULTATI

HPB u devet mjeseci 2019. s 38,1 posto većom neto dobiti

  • Autor: Z. K./Hina
  • Zadnja izmjena 30.10.2019 10:15
  • Objavljeno 30.10.2019 u 10:15
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Hrvatska poštanska banka (HPB) u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila je neto dobit od 170,4 milijuna kuna, što je 38,1 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, izvijestili su u srijedu iz te banke

Kako ističu u priopćenju, to predstavlja najbolji rezultat od osnivanja, a iz HPB-a kažu da su ostvarili odlične rezultate u svim prodajnim segmentima, uključujući i izniman uspjeh sa subvencioniranim stambenim kreditima, modelom koji se provodio u suradnji s APN-om.

Operativna dobit je tako porasla 18,8 posto ili 45 milijuna i dosegla 284 milijuna kuna, neto kamatni prihod veći je 4,5 posto, a za isti postotni iznos porastao je i neto prihod od provizija i naknada.

S druge strane, operativni troškovi su porasli 6,4 posto, u skladu s realizacijom pripajanja Jadranske banke te strateškim projektima koji su pokrenuti s ciljem optimizacije procesa odnosno postizanja ušteda, kažu iz HPB-a.

Imovina HPB-a 30. rujna 2019. iznosila je 24,2 milijarde kuna ili 13,7 posto više nego krajem 2018. Ukupni bruto krediti su porasli 13,9 posto, na 14,2 milijarde kuna, uz povećanje u svim segmentima poslovanja. Depoziti stanovništva i gospodarstva nastavljaju rast što, smatraju u banci, ukazuje na povjerenje klijenata i stabilnu depozitnu bazu uz snažan utjecaj integracije Jadranske banke.

Depoziti stanovništva rasli su tako za 13,7 posto, depoziti gospodarstva 1,3 posto, a ukupni depoziti su dosegli 20,4 milijarde kuna.

Ukupni krediti stanovništvu porasli su oko 750 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. godine, pri čemu stambeni krediti za 14,9 posto.

U devet mjeseci HPB je tako plasirala oko 1,4 milijardi kuna stanovništvu, a ističu izvrstan rezultat sa subvencioniranim stambenim kreditima, kojih je odobreno 627, 155 posto više u odnosu na prošlu godinu, s volumenom od gotovo 400 milijuna kuna.

"Tako je udio banke koja ima 5,5 posto tržišta u programu APN-a dosegao visokih 15 posto. Uspjeh je utoliko veći jer je u 80 posto slučajeva riječ o novim klijentima HPB-a", kažu iz HPB-a.

Porast kredita u segmentu velikih poduzeća i javnog sektora iznosi 385 milijuna kuna, a u segmentu malih i srednjih poduzeća (SME) čak 536 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018., s povećanjem broja klijenata za više od 40 posto, navode iz banke.

Od 11. rujna ove godine s radom je počela nova Uprava banke na čelu s predsjednikom Markom Badurinom i članovima Antom Mihaljevićem i Ivanom Soldom.

Badurina je putem priopćenja poručio da će dobri rezultati poslovanja za devet mjeseci omogućiti novoj Upravi da se u četvrtom kvartalu na odgovarajući način posveti i drugim izazovima i prioritetima, s ciljem osiguravanja konkurentnosti banke u nadolazećem razdoblju.

"Usmjereni smo na povećanje efikasnosti poslovanja, odgovorno upravljanje kapitalom, veća ulaganja u ljude koje smatramo najvećom vrijednosti banke te bržu digitalnu transformaciju, kako bismo osnažili HPB za rast i zauzimanje značajnog mjesta u novoj raspodjeli tržišnih pozicija", rekao je Badurina.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!