PIĆE NAŠE MLADOSTI

Financial Times stavio Cocktu uz bok Coca-Coli!

  • Autor: Petra Sjauš
  • Zadnja izmjena 28.11.2014 07:07
  • Objavljeno 28.11.2014 u 07:00
Cockta

Cockta

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: hr.product.cockta.eu

Britanski Financial Times (FT) odlučio je testirati okuse nekoliko vrsta popularnog gaziranog napitka kole, a na visoko četvrto mjesto stavio je - Cocktu. Nekad ponos slovenskog gospodarstva danas je u vlasništvu Atlantic grupe Emila Tedeschija, koji je za Cocktu od početka preuzimanja tvrdio da je bolja i od Coca-Cole

U Financial Timesu su testirali različite vrste kola: dijetne, obične, one poznatih brendova, ali i one manje poznate - ili, kako u FT-u kažu, 'indie brendove'. Pravo je iznenađenje da se na toj listi našla i Cockta. I premda ju FT favorizira, u konačnom poretku završila je na visokom četvrtom mjestu.  Cocktu su opisali kao 'šarmantno piće u kojem je glavna aroma šipak'. Kako piše FT, ono što je vrlo neobično za to piće je to da ne sadrži kofein. Prema njihovoj ocjeni, 'vrlo je jaka nota vanilije, dosta je gazirana i malo previše slatka'. FT na prvo mjesto nije stavio ni Coca-Colu ni Pepsi, već Simply M&S Colu, koju slijede prethodna dva brenda.

Cockta je bila jedno od najpopularnijih pića bivše Jugoslavije, uz koje su odrasle generacije mladih. Nastala je 1952, kada je inovator Emerik Zelinka iz Slovenijavina pomiješao plodove šipka, vitamin C, različito ljekovito bilje i karamelizirani šećer, a ime duguje riječi koktel. Cockta je javnosti predstavljena 1953. u Planici, a u prvoj godini proizvedeno je oko milijun litara. U prvih 14 godina svoga postojanja prodaja Cockte je rasla za 25 posto godišnje. Uz prepoznatljivi slogan 'Piće vaše i naše mladosti', Cockta iz Slovenije kreće u osvajanje tržišta van granica bivše Jugoslavije. Godinama je predstavljala ponos slovenskoga gospodarstva.

Početkom 1980-ih godina dostigla je rekordnu prodaju od 37 milijuna litara godišnje. Sredinom 1980-ih prodaja je počela opadati. Na daljnji pad utjecao je raspad jugoslavenskog tržišta i pojava brojnih imitata. Sredinom 1990-ih prodaja počinje ponovno rasti. Godine 2000. tvrtka Kolinska (danas poznata kao Droga Kolinska) je postala novi vlasnik Cockte.

U žestokoj inozemnoj konkurenciji Tedeschijeva Atlantic grupa preuzela je Drogu Kolinsku 2010. i time postala vlasnikom 'retro' brenda Cockta, kojem je udahnula novi život i s kojim polako osvaja globalno tržište.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!